04.03.2015

Efekt mierzony w tonach

Sunkins pomaga w walce z nadwagą. Franczyzodawca odchudził Czechów i Słowaków o 200 ton. Teraz przyszedł czas na Polskę.

Czeska firma doradztwa żywieniowego Sunkins Lżejsze Życie w styczniu tego roku rozpoczęła rozwój na polskim rynku. Firma liczy w Czechach 57 punktów, a na Słowacji 17.
- Nasi klienci schudli w nich już ponad 200 tysięcy kilogramów. Prawie wszystkie miasta w Czechach są już przez nas obsadzone, dlatego teraz chcemy wejść do sąsiednich krajów – mówi Ondřej Němec, dyrektor sieci franczyzowej Sunkins Lżejsze Życie. - Miasta w Polsce mają zdecydowanie większy potencjał niż w Czechach. Również dzięki niewielkiej odległości nasi obecni franczyzobiorcy zza południowej granicy są zainteresowani inwestycją na naszym rynku. Nie przeszkadza fakt, że konkurencja wśród ekspertów ds. doradztwa żywienia jest ogromna.

Zespół doradczyń zywieniowych Sunkins Fot. Sunkins

Partnerzy Sunkins Lżejsze Życie mogą otworzyć gabinet doradztwa żywieniowego na powierzchni 50-70 m2. Lokal powinien znajdować się przy ruchliwej ulicy lub w centrum handlowym.

- Stosujemy unikalną metodę kompleksowej typologii odżywiania, która opiera się na założeniu, że każdy z nas jest inny i w związku z tym wymaga innego sposobu odchudzania lub innych potraw. Jesteśmy w stanie zaoferować klientom indywidualny plan odchudzenia przygotowany na miarę. Ponadto klient zyskuje listę odpowiednich potraw, które pomogą mu naturalnie spalać tłuszcze i tracić kilogramy, bez efektu jojo. Dowie się także, które potrawy są dla niego nieodpowiednie i szkodliwe dla jego metabolizmu – tłumaczy Ondřej Němec.

Firma oferuje klientom kwartalne, półroczne albo roczne programy. Każdym klientem opiekuje się ekspert, który czuwa nad nad prawidłowym procesem odchudzania. Klienci regularnie przychodzą na kontrole, gdzie przechodzą diagnostyczne pomiary składu ciała tak, żeby mieli pewność, że tracą kilogramy. Dostają również materiały, przepisy oraz porady i wskazówki. W Polsce Sunkins Lżejsze Życie otworzyło pierwszy gabinet we Wrocławiu w styczniu tego roku, obecnie pracuje nad otwarciem kolejnych w Katowicach i Krakowie. Do końca roku ma ich być 10.

Franczyzodawcę interesują w pierwszej kolejności przede wszystkim duże miasta. Szczegóły dotyczące lokalizacji punktu można znaleźć w artykule Czesi będą odchudzać Polaków na portalu lokalnabiznes.pl. Inwestycja w biznes wynosi średnio 80–110 tys. zł. Partnerzy zarabiają na wstępnych konsultacjach, kompleksowej typologii odżywiania oraz sprzedaży suplementów diety. Miesięczna opłata franczyzowa zależy od liczby stworzonych jadłospisów. Klienci Sukins płacą za usługi z góry, tzn. już na początku programu. Dzięki temu właściciel gabinetu może obliczyć rentowność już od pierwszych miesięcy działalności.

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0

Dominika Pronarska

dziennikarz
Napisz do autora