4F to polska marka należąca do firmy OTCF, producenta odzieży i akcesoriów sportowych. Firma jest Oficjalnym Partnerem Polskiej Reprezentacji Olimpijskiej, a także sponsorem Kamila Stocha.
Poniedziałek
23.03.2015
Właściciel sklepów sportowych powiększa swoje salony. Przybywa asortymentu i klientów.
 

Marka 4F znana jest przede wszystkim dzięki sponsoringowi polskich sportowców oraz kadry na igrzyska olimpijskie. Jednak sklepy sportowe firmy OTCF dostępne są przede wszystkim dla amatorów różnych aktywności fiziycznych.
– Do ponad 140 już istniejących salonów dołączyliśmy w tym roku już trzy nowe salony. Znajdują się one w toruńskim centrum handlowym Copernicus, lubelskich Tarasach i wrocławskich Arkadach. Każdy z nich liczy ponad 140 m2 - mówi Małgorzata Gabryś, dyrektor ds. inwestycji i rozwoju spółki OTCF, właściciela marki 4F.

Licencjodawca planuje w 2015 roku uruchomić 14 nowych punktów, a w 10 już istniejących dokona zmiany wystroju. Tak było w w galerii Focus Mall Zielona Góra, gdzie ruszył powiększony z 97 do 190 m2 największy salon franczyzowy 4F. W związku z tym sklep musiał zmienić lokalizację, dzięki czemu znalazł się w sąsiedztwie salonów obuwniczych Badura i Wojas oraz sklepu Reebok.
- Pozwoliło to najemcy na zwiększenie asortymentu. Dla klientów oznacza to także zakupy w bardziej komfortowych warunkach - zapewnia Marta Radziwoń, dyrektor galerii Focus Mall Zielona Góra.

Strategią rozwoju 4F zakłada otwarcia w miastach powyżej 30 tys. mieszkańców. Oczekiwana powierzchnia lokalu wynosi 110-150 m2. Franczyzodawca pomaga partnerom zarówno w znalezieniu lokalizacji jak i późniejszych negocjacji warunków finansowych i umowy najmu. Jednak najczęściej zgłoszenia wpływają od przedsiębiorców z konkretnymi propozycjami lokalizacji. Inwestycja na 1 m2 wynosi ok. 2 tys. zł. Jest to wystarczająca kwota za wykonanie lokalu w stanie „pod klucz”. Centrala wymaga spójności wizerunkowej sklepów franczyzowych i własnych. Współpraca franczyzowa z 4F opiera się na klasycznym modelu sprzedaży depozytowej. Franczyzodawca oddaje partnerowi produkty w depozycie, a wynagrodzenie ma formę prowizji od wartości sprzedaży.

- Nasz idealny partner biznesowy powinien mieć doświadczenie w prowadzeniu działalności handlowej z innymi brandami odzieżowymi. Nie wymagamy czynnego uprawiania sportu, jednak zawsze jest to mile widziane zarówno wśród właścicieli sklepów, jak i pracowników. Partner 4F powinien czynnie angażować się w zarządzanie salonem: opiekę nad załogą, realizacją procedur oraz stałą współpracę z naszymi działami wsparcia – wylicza Małgorzata Gabryś. - Od kilku lat nie obserwujemy klasycznej sezonowości w sprzedaży, udało nam się ograniczyć to zjawisko poprzez zmianę struktury asortymentowej w sezonach wiosennych i letnich. Każdy sklep ma ustaloną kategorię towarowania według wielkości. Dlatego też na początku rozmów z klientami sugerujemy im większą powierzchnię najmu. Kolejne zatwarowania są automatycznym powieleniem pierwszego zatowarowania, uwzględniając rotację poszczególnych grup asortymentowych - dodaje.

 


/9/
ZOBACZ WIĘCEJ

NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Jak odnieść sukces we franczyzie? /01.06.2018

Planujesz inwestycję w biznes franczyzowy? Podpowiadamy czym się kierować, żeby wybrać właściwą franczyzę dla siebie i odnieść sukces w biznesie. Analizujemy czy bardziej opłaca się otworzyć firmę transportową, piwny ogródek, drukarnię internetową czy firmę produkującą pościel. Ponadto prezentujemy 15 sprawdzonych pomysłów na sklep odzieżowy znanej marki. Zdradzamy 10 najczęstszych błędów franczyzobiorców. Radzimy, jakie triki marketingowe opłaca się zastosować, żeby sprzedać więcej. Zbigniew Inglot opowiada nam jak z małej firmy rodzinnej zbudować koncern znany niemal na całym świecie.

Kto może mieć McDonalda? /29.08.2015

Własny McDonald to nieosiągalny cel dla niejednego biznesowego marzyciela. Kto więc może mieć swojego McDonalda? Aneta Czaplicka ma pięć restauracji pod tym szyldem.

Franczyza - czym to się je? /27.10.2008

Franczyza to sposób na własny biznes pod znanym logo. Korzystają z niej największe światowe marki, warto więc wiedzieć czym jest biznes na licencji franczyzowej.

Wypożyczalnia samochodów: zysk na czterech kółkach /08.06.2015

Uruchomienie wypożyczalni samochodów jest kosztowne. Jednak wydatek szybko się zwraca, bo za kierownicą pożyczonego auta najczęściej siadają turyści, którzy podczas urlopu nie oszczędzają.

Biznesplan: jak policzyć przyszłe zyski /16.03.2009

Zanim zainwestujemy we własny biznes spróbujmy oszacować jego rentowność.