25.03.2015

Na miejsca, gotowi, start

Go Sport ruszył ze swoją ofertą franczyzową. Firma szuka zarówno inwestorów, jak i partnerów osobiście zarządzających sklepem.

Go Sport zarządza w naszym kraju siecią 26 sklepów, ale w najbliższym miesiącu przybędą dwa kolejne. Model franczyzowy sprawdził się we Francji, dlatego firma wdraża go także w Polsce, gdzie marka jest obecna już od 16 lat.
- Przetestowaliśmy nasz koncept w różnych warunkach ekonomicznych oraz lokalizacjach. Poszukujemy partnerów, których interesuje otwarcie jednego sklepu lub kilku w miastach powyżej 50 tys. mieszkańców, gdzie nie ma jeszcze sklepu GO Sport. Preferujemy centra handlowe, ale dopuszczamy także inne lokalizacje często odwiedzane przez klientów. Jesteśmy w stałym kontakcie z zarządcami nowych i dopiero co powstających obiektów. Przekazujemy franczyzobiorcy „przepis na biznes”, ale to głównie od jego zaangażowania zależy wynik finansowy sklepu – mówi Joanna Karda, dyrektor rozwoju Go Sport.

Sklep sportowy Go Sport. Fot. Go Sport

Go Sport oferuje klientom program lojalnościowy FeelGood, który daje im korzyści w postaci bonów rabatowych, specjalnych cen na wybrane produkty i dostępu do wcześniejszych wyprzedaży.

Asortyment Go Sport obejmuje akcesoria i sprzęt potrzebny do uprawiania praktycznie wszystkich dyscyplin sportu. W ofercie znajdują się m.in. torby, plecaki, namioty, odzież i obuwie sportowe, piłki do gry, rowery, narty i sprzęt fitness. Ale najszybciej rotują napoje, batoniki, drobne odżywki. Zimą najlepiej sprzedają się narty, deski snowboardowe i odzież narciarska, a także sprzęt i akcesoria fitness, wiosną – rowery, latem – kostiumy i akcesoria do nurkowania, a jesienią plecaki i cieplejsza odzież.

Franczyzodawca bardziej od zainteresowania sportem docenia u przyszłych partnerów doświadczenie biznesowe. Zadaniem franczyzobiorcy, który sam zajmie się prowadzeniem sklepu, jest bezpośredni kontakt z klientem i sprzedaż, kontrola zatowarowania oraz wdrażanie bieżących akcji marketingowych. Inwestycja w biznes wynosi 360 euro za metr kwadratowy lokalu. Wspomniana kwota obejmuje dostosowanie stanu surowego do standardów sieci, w tym przygotowanie wszystkich instalacji, postawienie ścianek działowych, wykonanie witryny, podłogi, oświetlenia, zakup mebli oraz wyposażenia. Właścicielem towaru pozostaje Go Sport. Franczyzobiorca może zatrudnić kierownika odpowiedzialnego za zarządzanie sklepem.

- Wśród jego obowiązków będą nie tylko kwestie administracyjne i kadrowe. Powinien on znać także kluby i organizacje sportowe działające w pobliżu jego sklepu. Musi się orientować jakie wydarzenia sportowe odbywają się w okolicy, ponieważ często współpracujemy z lokalnym środowiskiem sportowym. Powinien znać swoją konkurencję, ofertę i ceny, aby sygnalizować naszemu działowi zakupów konieczność wprowadzenia zmian w asortymencie oraz zmian wysokości ceny – wyjaśnia Joanna Karda.

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0