28.03.2015

Open School przez internet

Szkoła językowa oferuje kursy online, co oznacza, że franczyzobiorca nie musi rezerwować sali na zajęcia.

Akademia Open School jest ogólnopolską siecią centrów nauki języków obcych dla dzieci, młodzieży i dorosłych. W skład Open Group wchodzą również: Open Business Academy – wydział szkoleń językowych dla firm, Open Business Translations – ogólnopolskie biuro tłumaczeń dla biznesu oraz Open Kids – szkoła językowa dla dzieci najmłodszych.
- Partner może koncentrować się na biznesie, który w danym momencie przynosi mu najwięcej zysków. Potencjalny franczyzobiorca musi przede wszystkim lubić współpracę z ludźmi oraz mieć predyspozycje do koordynowania kilku projektów jednocześnie - mówi Grzegorz Nowakowski, dyrektor sieci Akademii Językowej Open School.

Zdjęcie punktu systemu Akademia Językowa Open School

Obecnie działa 12 placówek Open School. Każdej z nich przysługuje opieka doświadczonego konsultanta, który doradza dyrektorowi oddziału w każdym aspekcie prowadzenia działalności.

Wśród partnerów firmy znajdują się przedsiębiorcy z Piaseczna, Szczecina, Środa Wlkp., Tychów i Warszawy. Pierwszy franczyzobiorca Open School, który otworzył placówkę edukacyjną w Pruszkowie, do tej pory prowadzi biznes we współpracy z siecią. Z kolei Piotr Białecki od września 2012 roku prowadzi w Poznaniu swoją akademię językową pod logo Open School.
– Nie posiadam wykształcenia filologicznego, ale posługuję się trzema językami, więc wiem jak z punktu widzenia klienta powinien wyglądać kurs językowy. Wynajmowana siedziba mojej poznańskiej placówki znajduje się przy największym węźle komunikacyjnym miasta. Zatrudniam 20 lektorów – mówi franczyzobiorca.

Wykładowcy Open School oraz Open Business Academy prowadzą kursy językowe za pośrednictwem połączenia internetu. Usługa sprawdza się w przypadku klientów indywidualnych oraz firm posiadających rozproszone struktury lub zatrudniających osoby często podróżujące. - Nie ma wtedy konieczności rezerwowania sali konferencyjnej na zajęcia w swojej siedzibie - dodaje menedżer.
Również właściciel szkoły nie musi rezerwować sali lekcyjnej, dzięki czemu w tym samym czasie moga się w niej odbywać inne zajęcia.

Wysokość inwestycji w Akademię Językową Open School uzależniona jest od wybranego zakresu działania, wielkości planowanej szkoły oraz miasta, w którym ma działać. Przykładowo w mieście zamieszkałym przez 150 tys. mieszkańców trzeba liczyć się z wydatkiem 45-60 tys. zł, z czego 8-12 tys. zł zazwyczaj pochłania remont lokalu. Okres zwrotu z inwestycji przedstawiciele sieci szacują na 1,5-2,5 roku. W sieci działa aktualnie 12 szkół.
– Pomagamy partnerom w znalezieniu lokalizacji na siedzibę akademii, aranżacji szkoły, zatrudnieniu pracowników, opracowaniu kampanii marketingowej, zapewniamy szkolenia dla właściciela i personelu szkoły – wylicza Grzegorz Nowakowski.

Franczyzodawca umożliwa też stopniowe rozwijanie biznesu. Franczyzobiorca może zacząć od prowadzenia szkoleń i tłumaczeń dla firm a dopiero z czasem uruchomić stacjonarną szkołę. To znacznie obniża koszty inwestycji potrzebne na start wystarczy posiadać do dyspozycji 5 tys. zł.

Dawca licencji udziela partnerom wsparcia w postaci usług grafika, projektanta wnętrz, firmy reklamowej i doradców PR. Franczyzobiorcy Akademii Open School mogą korzystać z rabatów na podręczniki i inne materiały dydaktyczne oraz specjalistyczne oprogramowanie do prowadzenia szkoły językowej. Przysługuje im również opieka doświadczonego konsultanta, który doradza dyrektorowi oddziału w każdym aspekcie prowadzenia działalności.
- Ponadto regularnie w czasie trwania działalności prosimy naszych partnerów o dostarczanie danych statystycznych dotyczących kursantów, na podstawie których opracowujemy kolejne kampanie marketingowe oraz plany rozwojowe - dodaje dyrektor.