01.04.2015

Porównują i sprzedają

Multiagencje mają przewagę nad punktami działającymi na rzecz jednego ubezpieczyciela. Korzysta z tego CUK i Superpolisa.pl.

Działalność multiagencji ubezpieczeniowych opiera się na bogatej ofercie oraz możliwości jej porównania. Partnerzy CUK Ubezpieczenia i Superpolisa.pl mogą dzię temu zaproponować swoim klientom kilkadziesiąt produktów ubezpieczeniowych różnych towarzystw.
- W zaledwie dwie minuty, doradcy CUK bezpłatnie porównują ceny dostępnych polis OC i AC i pomagają wybrać tą najkorzystniejszą. Dostępny na stronie internetowej kalkulator umożliwia klientom samodzielne porównanie i zakup polis - wyjaśnia Monika Grabowska, dyrektor rozwoju sieci zewnętrznej CUK Ubezpieczenia.

Placówka Superpolisa Fot. Superpolisa

Otwarcie multiagencji ubezpieczeniowej wiąże się z inwestycją w wysokości kilkunastu tysięcy złotych.

Podobną funkcjonalność ma porównywarka Superpolisa.pl. A jest co porównywać. Na rynku działa ok. 80 ubezpieczycieli, a ich sieć agentów notuje spadki sprzedaży, bo klienci wolą wybrać.
- Agencje wyłączne przestają mieć racje bytu, a ich miejsce zajmują placówki multiagencyjne. Superpolisa.pl zadbała o to, by porównanie ofert objęło maksymalnie dużo dostępnych na rynku produktów uebzpieczeniowych, a wystawienie polisy odbywało się w możliwe jak najkrótszym czasie - tłumaczy Dariusz Daraż, dyrektor sieci sprzedaży Superpolisa.pl.

Innym trendem dostrzegalnym w branży jest przenoszenie się klientów do internetu.
- Dzięki dostępnemu online naszemu kalkulatorowi można samodzielnie porównać ceny dostępnych dla jego auta ubezpieczeń. Klienci najpierw sprawdzają oferty w internecie, a potem przychodzą do placówki, by uzyskać dodatkową poradę od niezależnego doradcy i kupić najkorzystniejszą polisę - twierdzi Monika Grabowska.

Jeśli droga od poszukiwania polisy do zawarcia umowy prowadzi przez internet, oznacza to, że franczyzodawcy muszą skupić się na działaniach reklamowych w wirtualnym świecie. Oklejona i dobrze wyeksponowana witryna schodzi w tej sytuacji na dalszy plan, jednak nadal pozostaje najtańszą, poza rekomendacjami, formą reklamy.
- Nasze wsparcie marketingowe jest całkowicie bezpłatne. CUK dba o rozpoznawalność wszystkich placówek, zarówno własnych jak i partnerskich. Partnerzy mogą liczyć na szereg działań internetowych reklamujących i pozycjonujących placówkę partnerską w sieci - dodaje menedżerka CUK.

Taka strategia sprawdza się jednak głównie w dużych miastach. Ponad połowa biur CUK działa w miejscowościach liczących 10-50 tys. mieszkańców. W tych placówkach ciągle najlepszą reklamą jest rekomendacji i lokalizacja jak najbliżej centrum miast lub na dużym osiedlu. Potencjalny franczyzobiorca multiagencji musi także zadbać o miejsca postojowe, na których zaparkują klienci, którzy planują ubezpieczyć swój pojazd.

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0