Skuteczne wsparcie eksportu
Jolanta Lesisz, specjalista ds. eksportu Inkubatora Eksportu
Czym się zajmuje i jakich klientów pozyskuje Inkubator Eksportu?
Inkubator Eksportu powstał z myślą o mikro, małych i średnich przedsiębiorstwach, które chcą szybko, niedrogo, profesjonalnie i skutecznie wejść na rynki zagraniczne. Inkubator świadczy usługi dla firm różnych branż, które chcą rozwijać się poprzez eksport.
Jakie usługi świadczy Inkubator Eksportu?
W największym skrócie wygląda to tak. Najpierw wyszukujemy potencjalnych klientów na wybranym rynku zagranicznym. Następnie tworzymy i tłumaczymy ofertę polskiej firmy na wybrany rynek, czyli tłumaczymy stronę www, tworzymy katalog z opisem produktów w danym języku oraz cennik z cenami przeliczonymi na walutę kraju docelowego. Następnym krokiem jest mailing do wyszukanych klientów z ofertą współpracy oraz telefony w celu omówienia szczegółów oferty. Celem jest doprowadzenie do próbnego zamówienia lub umówienie spotkania w celu prezentacji oferty. Do tego zawsze dokładamy linki sponsorowane dla potencjalnych klientów w danym kraju oraz optymalizujemy witrynę klienta pod kątem wyszukiwanych fraz na danym rynku. A wszystko staramy się wykonywać szybko, niedrogo i skutecznie.
Jaka jest pewność, że polskim firmom uda się wejść na rynki zagraniczne?
Pewności, że firma od razu rozpocznie eksport nie ma żadnej. Pewne jest to, że my znajdziemy dla obsługiwanej firmy potencjalnych klientów zagranicznych i dotrzemy do nich z ofertą. Ale niestety nie zawsze ta oferta jest na tyle konkurencyjna aby potencjalni klienci zagraniczni chcieli od razu kupować dany towar. Mniej więcej połowie firm udaje się wejść na wybrany rynek zagraniczny już przy pierwszej próbie. Na konkurencyjność oferty polskich firm niestety wpływu nie mamy. Nie ma jednak innej drogi dla polskich firm chcących rozwijać się poprzez eksport jak nieustanne próby przedstawiania swojej oferty potencjalnym klientom na różnych rynkach i jej ciągła modyfikacja pod kątem wybranych krajów.
Jakie rynki obsługuje Inkubator Eksportu?
Obsługujemy wszystkie kraje Unii Europejskiej oraz Rosję, Białoruś, Kazachstan i Ukrainę. Cały czas jednak powiększamy ofertę o nowe kraje. Jednak najczęściej klienci na początek swojej ekspansji wybierają rynki najbliższe geograficznie, tj.: Niemcy, Czechy, Słowację i Rosję.
Na czym polega system agencyjny Inkubatora Eksportu?
Mamy bardzo atrakcyjną ofertę w zakresie wprowadzania polskich firm na rynki zagraniczne i chcemy aby nasza oferta dotarła do jak największej ilości przedsiębiorstw. Dlatego uruchomiliśmy system partnerski, który polega na pośrednictwie agentów w sprzedaży usług Inkubatora Eksportu. Agenci pozyskują klientów, a my wprowadzamy ich na rynki zagraniczne.
Kto może zostać przedstawicielem Inkubatora Eksportu?
Może to być nowa firma lub działająca, np. biuro rachunkowe lub agencja finansowa, która rozszerzy dotychczasową działalność o sprzedaż usług eksportowych. Agent jedynie sprzedaje usługi Inkubatora, nie wykonuje ich. Nie jest mu więc potrzebna specjalistyczna wiedza. Usługi są bardzo prosto i czytelnie opisane. Każdy może zostać agentem, niepotrzebna jest żadna wiedza i umiejętności - to wszystko jest po stronie Inkubatora.
Jakie są warunki przystąpienia do sieci?
Opłata za przystąpienie do sieci wynosi 1,5 tys. zł. W zamian za nią partner otrzyma szyldy, katalogi i inne materiały promocyjne. W trakcie współpracy przedstawiciel sieci będzie uiszczał opłatę marketingową w wysokości 200 zł. Agenci czerpią dochody z prowizji od sprzedaży usług Inkubatora, która wynosi 20 proc. Zyski wahają się na poziomie od 2 tys. zł do 12 tys. zł miesięcznie. Nie ma opłat i kar za zerwanie umowy o współpracę.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Czy sprzedaż zawsze musi być nachalna? Jak skonstruować efektywny dział sprzedaży we własnej firmie opowiada Andrzej Twarowski z Sandlera, specjalista ds. szkoleń ze sprzedaży.
Biuro finansowo-ubezpieczeniowe, które dodatkowo oferuje tłumaczenia może być dobrym pomysłem na biznes. Przekonał się o tym Enis Akova.
Franczyzobiorcę MBE z Kędzierzyna-Koźle do współpracy przekonała między innymi szeroka paleta usług firmy. Jak sobie radzi dzisiaj?
DlaWas.info ma niskie koszty prowadzenia działalności. Co firma oferuje partnerom?
Biura rachunkowe mają dzisiaj prawdziwe żniwa. Jak otworzyć taki biznes we franczyzie?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Planujesz zostać franczyzodawcą i chcesz rozwinąć sieć, ale nie wiesz jak? Eksperci od franczyzy podpowiedzą, jak to zrobić.
Paweł Kamiński był pierwszym franczyzobiorcą Cofix. Dziś prowadzi już trzy kawiarnie marki i zdobył tytuł TOP Franczyzobiorcy na zeszłorocznych Targach Franczyza.
POPULARNE NA FORUM
Gadżety reklamowe - co zamówić?
TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...
Rośnie franczyza spedycyjna
Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...
Copywriting sprzedażowy
A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!
Copywriting sprzedażowy
Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta
Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...
Jak pozycjonować stronę internetową?
Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.
Agencja marketingowa - czy warto?
Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...
Księgowość we własnej firmie
U nas również postawilismy na system do zarządzania zasobami ludzkimi z modułami do fakturowania.