Klient świeżo złowiony
Przez ostatnią dekadę liczba sklepów spożywczych w Polsce spadła o 20 proc., a tych zrzeszonych w sieciach franczyzowych – wzrosła trzykrotnie. Konsolidacja pod szyldem silnych marek postępuje, bo dla wielu sklepikarzy przystąpienie do sieci to jedyna szansa na zachowanie konkurencyjności. Świadomi franczyzodawcy robią zaś wszystko, by oferować coraz lepsze warunki handlowe i tym samym przyciągnąć do siebie nowych franczyzobiorców. Ale walczyć muszą nie tylko o franczyzobiorców, lecz również o klientów. Jak to robią?
Ostatnim „krzykiem mody” w sklepach spożywczych jest stawianie na świeży asortyment. Pod koniec marca w galerii Brama Pomorza w Lipienicach koło Chojnic swoje drzwi dla klientów otworzył franczyzowy supermarket Carrefour. Sklep ma 1,7 tys. m2 powierzchni, a jednym z jego najważniejszych elementów jest „Targ Świeżości” - strefa, w której znajdą się świeże produkty regionalne od pomorskich dostawców i producentów. Klienci będą też mogli przebierać w tradycyjnych mięsach i wędlinach z Wędzarni Carrefour, a wszystko popić winem i przegryźć francuskimi serami własnej marki Reflets de France.
Słowem – zakupy mają być wygodne i nowoczesne, ale zarazem tradycyjne i swojskie, jak na pobliskim bazarku. Carrefour nie jest jednak ani pierwszy, ani jedyny. W sklepach zarządzanej przez Grupę Muszkieterów sieci Intermarche pracują masarze, którzy na miejscu rozbierają mięso, po czym wędzą i peklują je w oparciu o tradycyjne receptury. Coraz większy akcent na świeży asortyment kładą też osiedlowe sklepy convenience. W części należących do grupy Makro sklepach Odido znaleźć można wyciskarki do owoców, z pomocą których klient może przygotować dla siebie świeżo wyciskany sok. Pieczywo jest wypiekane na miejscu, a przy kasie stoi ekspres do kawy.
Wszystko wskazuje na to, że właśnie świeży asortyment i produkty regionalne staną się w sieciach spożywczych głównym narzędziem walki o klienta. Supermarkety i sklepy convenience upatrują w nich atutów, które dadzą im przewagę nad dyskontami. Rozbiór mięsa czy własne wędzarnie będą pewnie cennym wyróżnikiem, ale w zakresie oferty warzyw i owoców dyskonty nie zamierzają zostawać z tyłu. Lidl przecież już od dawna promuje swój „Ryneczek”, którego ambasadorami zostali znani kucharze Pascal i Okrasa. Tak czy inaczej, zwycięzcą wojny handlowej zawsze pozostanie klient.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
60 sprawdzonych pomysłów na biznes można było poznać na wiosennych Targach Franczyza. Przeczytaj relację z tego wydarzenia.
Bez względu na to czy na inwestycję we własną firmę masz kilka, czy kilkaset tysięcy złotych, na Targach Franczyza znajdziesz biznes na miarę grubości swojego portfela.
Marcowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Dowiedz się, w którą franczyzę zainwestować, jak zarabiać w internecie oraz jakie biznesy chętnie otwierają kobiety. Bilet na Targi Franczyza gratis!
Już 15 i 16 marca na Targach Franczyza na PGE Narodowym pojawi się mniej więcej 50 wystawców. Wśród nich firmy z branży spożywczej.
Intermarché obniża ceny, So Coffee nie chce marnować jedzenia, a Multi Ice Group podlicza otwarcia. Przegląd tygodnia 10-17 lutego.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Decydując się na własną firmę, mamy do wyboru dwie drogi – zbudować ją od podstaw lub zainwestować w sprawdzony pomysł na biznes. Właśnie nadarza się idealna okazja, żeby skorzystać z drugiego rozwiązania, bowiem 15-16 marca na PGE Narodowym odbędą się Targi Franczyza.
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Czy zielona energia to moda, ideologia czy szansa na zarobienie dużych pieniędzy? Piotr Markowski z Corab SA wyjaśnia, w które biznesy z branży OZE warto inwestować.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Czy sprzedaż zawsze musi być nachalna? Jak skonstruować efektywny dział sprzedaży we własnej firmie opowiada Andrzej Twarowski z Sandlera, specjalista ds. szkoleń ze sprzedaży.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów
Nowe warunki współpracy dla franczyzobiorców
Widzę ,że przestępczość zorganizowana od nowego roku w natarciu na Franchising.pl:)
Franczyza, która daje niezależność
No no i tutaj polecę jutrzejszy program Anity Gargas. Redakcjo opamiętajcie się i przestańcie promować reklama i tekstami natywnymi przestępczość zorganizowana....
Poznaj franczyzę Intermarché
Wow Szanowna Redakcja zdaję się kontynuować wspieranie przestępczości zorganizowanej. Polecam jutrzejszy program Anity Gargas. Jakie będzie stanowisko POF? Mydlenie oczu...
Empik - jakieś doświadczenia?
Czy ktoś ma aktualną wiedzę w temacie prowadzenia salonu partnerskiego Empiku ?