Cierpliwość popłaca
Gdyby przyjrzeć się otwarciom sklepów w ramach sieci Eurocash, to jaką część stanowią sklepy zakładane od zera, a jaką te już istniejące, które tylko zmieniają szyld?
Naszym najbardziej zintegrowanym modelem franczyzowym są Delikatesy Centrum. W ramach tej sieci ponad połowa sklepów jest zakładana przez ich właścicieli od zera. Dzieje się tak, ponieważ na rynku nie ma już tak wielu sklepów, które spełniałyby wymagania tej sieci, w szczególności jeśli chodzi o południe Polski. Wśród innych naszych sieci franczyzowych, większość nowych sklepów ciągle pojawia się jako zmiana franczyzy lub dołączenie do nas sklepów do tej pory niezrzeszonych w żadnej innej sieci. Ale tu również z roku na rok rośnie liczba sklepów zakładanych od zera przez obecnych franczyzobiorców, którzy dzięki zdobytemu doświadczeniu i zgromadzonemu kapitałowi otwierają kolejne placówki.
Jakich narzędzi i argumentów używają przedstawiciele marek franczyzowych Eurocash, by zachęcić niezależnych właścicieli sklepów do przystąpienia do sieci?
Przede wszystkim przemawiają za nami wyniki obecnych franczyzobiorców i to jak się rozwijają ich sklepy. Pokazujemy kompleksowe wsparcie Eurocash, które nakierowane jest na ich rozwój: szkolenia, nowe formaty, marketing, finanse, IT, korzystne warunki handlowe. Cały czas wdrażamy nowe rozwiązania, by zwiększały obroty i zyski sklepów oraz spełniały zmieniające się potrzeby konsumentów.
Jak zmienia się rentowność sklepów po przystąpieniu do sieci? Czy sklepy te odnotowują wyraźny wzrost obrotów?
Wiele zależy od tego, na jakim poziomie był sklep przed przystąpieniem do naszej sieci, jakie zmiany zostały przeprowadzone oraz w jakim stopniu franczyzobiorca wdroży standardy danego konceptu. Mamy sklepy, których obroty rosną o 20 proc., jak również takie, które rosną o 1 000 proc.
Najważniejsze jest utrzymanie standardów, głównie jakościowych, oraz stosowanie wszystkich narzędzi, które są dostępne dla franczyzobiorcy. Trzeba też mieć świadomość, że na osiągnięcie zakładanego obrotu potrzeba od 12 do 18 miesięcy. Przez ten czas niejednokrotnie trzeba dokładać do biznesu: inwestowanie to nie tylko wyposażenie sklepu, ale też pokrycie straty przez pierwsze miesiące współpracy, głównie w celu utrzymania jakości produktów świeżych i zapewnienia obsługi klientów na najwyższym poziomie. To nie jest tak, że klienci zmienią całkowicie z dnia na dzień swoje zwyczaje zakupowe, ale trzeba być konsekwentnym i wtedy osiąga się sukces. Dla nowo otwartych sklepów Eurocash posiada program wsparcia finansowego, by pomagać właścicielom przetrwać ten pierwszy okres.
Jakie inne korzyści, poza tymi mierzalnymi, uzyskują przedsiębiorcy przystępujący do konceptów franczyzowych?
Nie mniej ważna niż wyniki finansowe jest przynależność do największego stowarzyszenia handlu w Polsce. Wymiana doświadczeń pomiędzy samymi uczestnikami danej sieci, jak również pomiędzy franczyzobiorcami a Eurocash, jest bezcenna. To możliwość zdobywania nowych doświadczeń, poczucie, że nie jest się samemu, że jest partner, który pomoże w trudnych sytuacjach. Bardzo ważna jest też sama świadomość, że pracuje się w środowisku, w którym są również inne osoby, które pracują na sukces swojego biznesu.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Produkty spożywcze sprzedają się bez względu na sytuację gospodarczą. Jak otworzyć i prowadzić sklep, który je oferuje?
Nowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, jakie pomysły na biznes przeanalizowaliśmy w marcowym wydaniu magazynu.
Widmo powstania ustawy regulującej franczyzę, uruchomienie studiów Zarządzanie Franczyzą, powiększenie grona sygnatariuszy Kodeksu Dobrych Praktyk to zaledwie kilka z ważnych wydarzeń dla rynku franczyzy w Polsce w 2022 r.
Lagardère Travel Retail świętuje jubileusz a Odido i Bricomarché startują z nowymi formami współpracy franczyzowej. Przegląd tygodnia 7-13 listopada.
Biznes sklepów spożywczych podczas pandemii złapał drugi oddech, ale nadal pozostał wybitnie konkurencyjny.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Od 300 do nawet 1,5 tys. sztuk – tyle pączków dziennie sprzedaje się w punktach Dobrej Pączkarni. Czy w takim razie pączki to opłacalny biznes?
Franczyzodawca Sayuri Sushi zapewnia, że restauracje pod tym szyldem są rentowne od pierwszego miesiąca działalności.
McDonald’s w Polsce to 550 restauracji, które w ponad 90 proc. są prowadzone przez lokalnych przedsiębiorców.
Już w serialu „Czterdziestolatek” Janusz Gajos żartował, że w Złotym Linie trzeba uważać na Rolexy, bo można zatracić się w zabawie. Tajniki tego sukcesu zdradza właściciel Złotego Lina, Jakub Olszewski.
POPULARNE NA FORUM
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów
Nowe warunki współpracy dla franczyzobiorców
Widzę ,że przestępczość zorganizowana od nowego roku w natarciu na Franchising.pl:)
Franczyza, która daje niezależność
No no i tutaj polecę jutrzejszy program Anity Gargas. Redakcjo opamiętajcie się i przestańcie promować reklama i tekstami natywnymi przestępczość zorganizowana....