Joanna Karda, dyrektor rozwoju GO Sport
Poniedziałek
20.04.2015
Ważniejsze jest, żeby franczyzobiorca sklepu Go Sport miał doświadczenie w biznesie niż lubił sport - mówi Joanna Karda, dyrektor rozwoju GO Sport.
 

Czy franczyzobiorca sklepu GO Sport musi interesować się sportem?
Przede wszystkim powinna to być osoba świadoma, na czym polega działanie w systemie franczyzowym, który zawsze wymaga od franczyzobiorcy dostosowania się do standardów sieci. Jest tu pole do kreatywnych rozwiązań, ale tylko w ściśle określonych ramach. Biorca licencji powinien być świadomy, że dostaje przepis na biznes, ale w dużej mierze to od jego zaangażowania i dokładnego stosowania się do wypracowanych przez nas i sprawdzonych rozwiązań, zależy czy ten biznes będzie rentowny. Doświadczenie biznesowe z pewnością będzie mocnym atutem, ważniejszym niż zainteresowanie sportem. Jeśli franczyzobiorca chciałby samodzielnie prowadzić sklep, to pomoże mu w tym wcześniejsze doświadczenie w branży handlowej. Prowadzenie sklepu sportowego jest z pewnością przyjemne ze względu na atrakcyjny towar znanych marek, z którym ma się codziennie kontakt. Nie można jednak zapominać, że przede wszystkim jest to biznes, który ma przynosić zysk.

Ile wynosi inwestycja w sklep Go Sport?
Inwestycja obejmuje wyłącznie koszt dostosowania i wyposażenia lokalu (prace remontowe, meble, inne drobne wyposażenie). Kwota zależy od stanu w jakim znajduje się lokal. Jeśli jest to pomieszczenie w stanie surowym, gdzie trzeba przygotować wszystkie instalacje, postawić ścianki działowe, zrobić witrynę, podłogę, oświetlenie, kupić meble i wyposażenie, to trzeba się liczyć z wydatkiem ok. 360 euro/m2. Warto podkreślić, że intensywnie pracujemy nad zmniejszeniem tej kwoty. Wszystkie rozwiązania, które na to pozwolą  będą też dostępne dla franczyzobiorcy. Koszt zatowarowania sklepu oraz koszt systemu informatycznego jest po stronie GO Sport. Nie ma opłat wstępnych ani licencyjnych.

Jak rotuje towar w sklepie sporotwym w ciągu roku?
Asortyment w sklepach GO Sport jest bardzo zróżnicowany: od drobnych akcesoriów, toreb, plecaków, skarpetek, poprzez piłki, namioty, odzież i obuwie sportowe do każdego praktycznie sportu, na ciężkim sprzęcie (tj. rowery, narty, sprzęt fitness) skończywszy. Sezonowość w dużej mierze zależy od pogody i pokrywa się z porami roku. Zimą sprzedaje się sprzęt i odzież narciarska a także sprzęt i akcesoria fitness. Wiosna to pora rowerów i gier zespołowych. Latem sprzedają się akcesoria do pływania i nurkowania, artykuły na camping (namioty, śpiwory, akcesoria campingowe itp.). Jesienią popularne są plecaki i cieplejsza odzież. Przez cały rok sprzedaje się wszystko co potrzebne do biegania oraz rzeczy na basen.

W jakiej wielkości miastach chcecie otwierać franczyzowe sklepy Go Sport?
Koncentrujemy nasze poszukiwania na miastach powyżej 50 tys. mieszkańców, gdzie nie ma jeszcze sklepu GO Sport. Najbardziej interesują nas lokale w centrach handlowych i retail parkach. Inne lokalizacje dopuszczalne są pod warunkiem, że przejdą pozytywnie naszą weryfikację. Najważniejsze, aby były to miejsca uczęszczane przez klientów.

Rozmawiała Anna Smolińska