Zyski franczyzobiorców Inkubatora Eksportu wahają się od 2 tys. zł do 12 tys. zł miesięcznie.
Piątek
24.04.2015
Inkubator Eksportu podpisał pierwsze pięć umów franczyzowych. Partnerzy to głównie właściciele biznesów usługowych, którzy chcą poszerzyć ofertę swoich firm małym kosztem.
 

Ponad 60 tys. polskich firm działa na zagranicznych rynkach. Inkubator Eksportu chce powiększyć to grono za pośrednictwem sieci partnerów, którzy pomogą przedsiębiorcom wyjść poza dotychczasowy obszar działania.
 Ze względu na brak odpowiedniej kadry i ograniczone możliwości finansowe małe firmy mają często utrudniony dostęp do zagranicznych rynków – mówi Jolanta Lesisz, specjalista ds. eksportu Inkubatora Eksportu.

I tłumaczy, na czym polega współpraca partnerów z klientami.
– Najpierw wyszukujemy potencjalnych klientów na wybranym rynku zagranicznym. Następnie tłumaczymy ofertę polskiej firmy, budujemy katalog z opisem produktów w danym języku i cennik przeliczony na walutę kraju docelowego. Celem jest doprowadzenie do próbnego zamówienia lub umówienie spotkania w celu prezentacji oferty – tłumaczy Jolanta Lesisz, specjalista ds. eksportu Inkubatora Eksportu.

Partnerzy sieci stają się pośrednikami, dzięki którym ich klienci mają szansę rozszerzyć swój zasięg działania na nowe obszary geograficzne. Ze względu na niski koszt przystąpienia do konceptu (1,5 tys. zł), franczyza Inkubatora Eksportu może przydać się już istniejącym firmom, chcącym rozbudować swój portfel usług.
– W tej chwili mamy podpisanych pięć umów franczyzowych. Nasi partnerzy to głównie biura rachunkowe, firmy doradcze lub agencje finansowe. Uczestnictwo w sieci Inkubatora Eksportu nie wymaga od nich dodatkowych nakładów pracy, bo franczyzobiorcy zajmują się tylko pozyskiwaniem klientów, a zadania związane z tłumaczeniem oferty są już wykonywane przez centralę – tłumaczy Jolanta Lesisz.

W trakcie współpracy partner będzie zobowiązany uiszczać opłatę marketingową w wysokości 200 zł. Agenci czerpią dochody z prowizji od sprzedaży usług Inkubatora, która wynosi 20 proc.

Nie tylko eksport

Na polskim rynku działa kilka konceptów franczyzowych, które często bywają wykorzystywane jako „dodatki” do istniejących biznesów. Wśród nich jest m.in. Ship Center, sieć punktów usługowo-kurierskich. Przystąpienie do systemu na zasadach partnerskich kosztuje 3,5 tys. zł. Jak dotąd na taki krok zdecydowało się pięciu przedsiębiorców.
– Firma zajmująca się handlem bagażami powiększyła swoją ofertę o usługi poligraficzne, przedsiębiorstwo eksportowe zaczęło działalność kurierską. Wśród partnerów mamy też biuro ubezpieczeniowe – wylicza Łukasz Osyra, menedżer ds. rozwoju sieci franczyzowej Ship Center.

Inne koncepty umożliwiający osiąganie dodatkowych przychodów to AgencjaTłumaczeń.pl i MultiTłumaczenia.pl. Partnerzy znajdują klientów, a przekładem dokumentów z i na obce języki zajmuje się centrala. Takie rozwiązanie chętnie wprowadzają do swoich firm właściciele agencji ubezpieczeniowych oraz agencji nieruchomości.


POPULARNE NA FORUM

Księgowość we własnej firmie

Jeśli posiadamy w firmie sporo gotówki oraz ważne dokumenty to warto zapoznać się z artykułem na temat jaką kasetkę na pieniądze wybrać sejfexpert.pl rozwiewa...

98 wypowiedzi
ostatnia 18.10.2018
Pożyczka, kredyt na start biznesu

Nie lepiej byłoby korzystać z oferty banku i kredytu dla firm? Pożyczki wydają się dla mnie zbyt ryzykowne. Można nawet sprawdzić zestawienie ofert banków:...

98 wypowiedzi
ostatnia 18.10.2018
Pierwszy biznes dla 20-latka

Może jeśli bar to i dobrych dostawców możemy doradzić? U nas najlepiej się sprawdza Lomania http://lomania.pl/ Oferują pieczarki, całe ale też krojone a nawet...

67 wypowiedzi
ostatnia 17.10.2018
Jaka drukarnia online?

Ostatnio kilka razy korzystałem z drukarni Copio http://www.copio.pl/ i jestem mega zadowolony z jakości ich usług. Druk bardzo wysokiej jakości, realizacja zamówienia...

146 wypowiedzi
ostatnia 15.10.2018
Jak pozycjonować stronę internetową?

Skorzystać z niedrogiej firmy pozycjonującej np.

193 wypowiedzi
ostatnia 13.10.2018
Jak pozycjonować stronę internetową?

Ważne by płacić za konkretne wyniki a nie z góry jakiś stały abonament. Tak mają np. w https://www.lodzpozycjonowanie.com.pl

193 wypowiedzi
ostatnia 13.10.2018
Jak pozycjonować stronę internetową?

W dzisiejszych czasach jak się nie pozycjonujesz to giniesz na tym rynku. Wiem coś na ten temat. Powoli zacząłem tracić klientów bo moja pozycja na google była niska i...

193 wypowiedzi
ostatnia 12.10.2018
Gadżety reklamowe - co zamówić?

Ja długopisy, kalendarze, wizytówki zamawiam na http://www.copypoint.pl/. Zresztą takie materiały promocyjne jak ulotki czy baner też. Mają fajne okazje, a jakość moim...

242 wypowiedzi
ostatnia 10.10.2018