Firma zabiega o lokalizacje przy centrach handlowych, dużych marketach, blisko osiedli mieszkaniowych czy szkół. Franczyzodawca podpisał umowy z kilkoma sieciami handlowymi, w tym z Kauflandem i Tesco. Właśnie w okolicy tych marketów Lodostrefa proponuje miejsca do prowadzenia biznesu swoim franczyzobiorcom.
Piątek
15.05.2015
Przyszły franczyzobiorca Lodostrefy nie musi się martwić o lokalizację oraz zdobycie pozwoleń na prowadzenie lodziarni.
 

Prognozy pogody są najlepszą prognozą finansową dla lodowego biznesu. Pod logo Lodostrefy działa już kilkanaście lodziarni. Do centrali należą punkty w Jeleniej Górze, Legnicy, Polkowicach, Bolesławcu,  Wałbrzychu, Dzierżoniowie i Karpaczu. Z kolei franczyzobiorcy zarządzają lodziarniami m.in. w Łodzi, Częstochowie, Chełmie i Szklarskiej Porębie. Koncept firmy polega na sprzedaży lodów włoskich, świderków, gofrów i mrożonego napoju, tzw. granity z profesjonalnie przygotowanych do tego celu pawilonów.
Gdy jest chłodniej, dobrze mieć w zanadrzu alternatywę dla tradycyjnego loda. Im bogatsza oferta, tym mniejsze ryzyko. Poza tym w dzisiejszych czasach klient ceni sobie możliwość wyboru. W kilkuosobowej rodzinie można się spodziewać różnych gustów – wyjaśnia Joanna Misiakowska, odpowiedzialna za pozyskiwanie franczyzobiorców.

Firma zabiega o lokalizacje przy centrach handlowych, dużych marketach, blisko osiedli mieszkaniowych czy szkół. Franczyzodawca podpisał umowy z kilkoma sieciami handlowymi, w tym z Kauflandem i Tesco. Właśnie w okolicy tych marketów Lodostrefa proponuje miejsca do prowadzenia biznesu swoim franczyzobiorcom.
– Strategia jest prosta, staramy się lokować pawilony tam, gdzie jest duży przepływ klientów. Pomagamy partnerom w zdobyciu pozwoleń oraz spełnieniu technicznych i formalnych wymagań. To jest ten obszar, który stanowi największe wyzwanie dla początkujących. Dlatego sami załatwiamy odbiór obiektu przez lokalny Sanepid, do czego wymagane jest badanie wody oraz zatwierdzenie projektu przez rzeczoznawcę.  Dbamy także o przyłącza do prądu, bieżącej wody i kanalizacji. Zwracamy ogromną uwagę na higienę pracy – twierdzi Joanna Misiakowska.

W ofercie franczyzowej firmy znajduje się kilka wariantów pawilonu z różnym wyposażeniem. Kompletnie wyposażony pawilon z jedną maszyną do lodów włoskich kosztuje 60,5 tys. zł natomiast z maszyną do lodów świderków 71,6 tys. zł. Jednak największym zainteresowaniem wśród franczyzobiorców cieszą się pawilony z maszynami do świderków i do lodów włoskich oraz granitą. Do tego przedsiębiorca otrzymuje propozycję przejęcia konkretnej lokalizacji pod marketem. Taka umowa wiąże się z inwestycją w wysokości 98 tys. zł. Zakup można sfinansować z funduszu leasingowego, który cieszy się dużym zainteresowaniem inwestorów.

– Wśród naszych franczyzobiorców są zarówno osoby, dla których lodowy biznes jest jedynym źródłem dochodów, jak również takie, dla których  prowadzenie pawilonu jest dodatkowym przedsięwzięciem. Nie utrudniamy przyszłym partnerom przystąpienia do sieci stawiając surowe warunki. Zwracamy uwagę na osobiste zaangażowanie. Doświadczenie franczyzobiorcy nie ma większego znaczenia. Najczęściej zgłaszają się osoby, które stawiają swe pierwsze kroki w lodowym biznesie. Dlatego oferujemy kompleksową pomoc w uruchomieniu lodziarni w lokalizacji franczyzobiorcy. Nie szkolimy online ani w centrali. Wszystko odbywa się na miejscu, w pawilonie nowego partnera. Ponadto wspieramy franczyzobiorcę w dniu otwarcia punktu. Z doświadczenia wiemy jak bardzo jest to stresujące – tłumaczy współwłaścicielka firmy.


/1/
ZOBACZ WIĘCEJ

NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Jak odnieść sukces we franczyzie? /01.06.2018

Planujesz inwestycję w biznes franczyzowy? Podpowiadamy czym się kierować, żeby wybrać właściwą franczyzę dla siebie i odnieść sukces w biznesie. Analizujemy czy bardziej opłaca się otworzyć firmę transportową, piwny ogródek, drukarnię internetową czy firmę produkującą pościel. Ponadto prezentujemy 15 sprawdzonych pomysłów na sklep odzieżowy znanej marki. Zdradzamy 10 najczęstszych błędów franczyzobiorców. Radzimy, jakie triki marketingowe opłaca się zastosować, żeby sprzedać więcej. Zbigniew Inglot opowiada nam jak z małej firmy rodzinnej zbudować koncern znany niemal na całym świecie.

Kto może mieć McDonalda? /29.08.2015

Własny McDonald to nieosiągalny cel dla niejednego biznesowego marzyciela. Kto więc może mieć swojego McDonalda? Aneta Czaplicka ma pięć restauracji pod tym szyldem.

Franczyza - czym to się je? /27.10.2008

Franczyza to sposób na własny biznes pod znanym logo. Korzystają z niej największe światowe marki, warto więc wiedzieć czym jest biznes na licencji franczyzowej.

Wypożyczalnia samochodów: zysk na czterech kółkach /08.06.2015

Uruchomienie wypożyczalni samochodów jest kosztowne. Jednak wydatek szybko się zwraca, bo za kierownicą pożyczonego auta najczęściej siadają turyści, którzy podczas urlopu nie oszczędzają.

Biznesplan: jak policzyć przyszłe zyski /16.03.2009

Zanim zainwestujemy we własny biznes spróbujmy oszacować jego rentowność.

POPULARNE NA FORUM

Catering się opłata?

Słyszałem że catering okolicznościowy poznań jest rozwiązaniem niezwykle wygodnym, w sam raz dla zabieganych - nie trzeba robić zakupów ani gotować, otrzymujemy...

3 wypowiedzi
ostatnia 14.06.2018
Catering się opłata?

Pewnie że opłaca się prowadzić firmę cateringową, Mam znajomego który prowadzi, firmę Nelson - Catering & Events i mają bardzo dużo zamówień , na co dzień jak i...

3 wypowiedzi
ostatnia 13.06.2018
Jedzenie w dobrym miejscu

Lokalizacja jest bardzo ważna moim zdaniem, często widać że restauracje czy trucki z jedzeniem gdy stoją w słabym miejscu to mają mały ruch. Ostatnio w centrum...

3 wypowiedzi
ostatnia 13.06.2018
Jedzenie na zamówienie

Sprawdź sobie Pure&Fresh - catering dietetyczny, diety pudełkowe, dieta na życzenie. No ogólnie są świetni, jedzenie jest wręcz przepyszne. Biorę od nich pełną dietę...

21 wypowiedzi
ostatnia 11.06.2018
Catering się opłata?

Witam serdecznie. Od pewnego czasu już pracuję jako kucharz w firmie cateringowej Weranda - catering poznań . Rozmyślam nad założeniem własnej działalności właśnie w...

3 wypowiedzi
ostatnia 11.06.2018
McDonalds opinie o franczyzie

McDonald robi bardzo dobrą kawę. To im trzeba przyznać. ______________________ Praca licencjacka z marketingu

2 wypowiedzi
ostatnia 08.06.2018
Wynajem kelnerów

To może być bardzo dobra opcja biznesowa. _______________ Marketing

3 wypowiedzi
ostatnia 08.06.2018
Jedzenie na zamówienie

Moim zdaniem najwygodniejszą apką do zamawiania jest pizza portal, osobiście jeśli coś zamawiam to właśnie przez ich aplikację. Nie tylko pizza, ogólnie dobre jedzenie...

21 wypowiedzi
ostatnia 07.06.2018