Nowa koalicja na rynku spożywczym
535 sklepów detalicznych i obroty przekraczające 4,1 mld zł – tak wygląda wspólny dorobek polskich sieci spożywczych Polomarket i Stokrotka. Zarządy obu firmy oznajmiły plan połączenia sił. Chodzi o rozpoczęcie współpracy handlowej poprzez zawiązanie spółki Polskie Supermarkety. Na czym ma właściwie polegać kooperacja?
– W ramach spółki Polskie Supermarkety utworzony zostanie dział handlowy odpowiedzialny za koordynację polityk zakupowych towarów handlowych obu sieci, rozwój wspólnej marki własnej oraz organizację bezpośredniego importu wybranych towarów – czytamy w komunikacie prasowym.
Wspólną markę własną powołały wcześniej również spółki Piotr Paweł, Bać-Pol i Topaz w ramach Grupy Handlowej PL-Plus, do której Polomarket wcześniej zgłaszał akces. W ramach współpracy ze Stokrotką również pojawi się wspólny znak na produktach, ale na razie nie ma mowy o utworzeniu nowego konceptu handlowego. Zarówno Stokrotka, jak i Polomarket zostaną przy swoich szyldach. Obie marki mają podobną liczbę sklepów, przy czym ta pierwsza oprócz otwierania własnych placówek rozwija się też we franczyzie.
Strony nie wykluczają, że w przyszłości ich relacje jeszcze się zacieśnią. Polomarket liże rany po tym, jak przed kilkoma miesiącami utracił 170 swoich sklepów w wyniku rozłamu sieci, który efektem było powstanie nowej sieci Mila. Właściciel Stokrotki, Grupa Emperia próbuje natomiast wrócić do gry po tym, jak w 2011 roku Eurocash kupił od niej dystrybucyjną część biznesu, do której należał m.in. franczyzowy koncept Groszek.
Współpraca jest odpowiedzią na konsolidacyjne trendy na rynku spożywczym, które mają miejsce nie tylko na poziomie detalicznym, ale i hurtowym. Niezależni właściciele sklepów spożywczych dostrzegają, że współpraca z silnym franczyzodawcą może być ich jedynym sposobem na zapewnienie sobie konkurencyjności i w coraz większej liczbie decydują się na przystąpienie do konceptów franczyzowych. Franczyzodawcy starają się zapewnić mniejszym partnerom lepsze warunki zakupowe dzięki korzyściom skali, stąd częste wiadomości o kolejnych przejęciach i aliansach na poziomie hurtowym.
W nowej spółce kapitałowej Polskie Supermarkety Stokrotka i Polomarket obejmą po 50 proc. udziałów. Wejście porozumienia w życie wymaga uzyskania zgody prezesa UOKiK, o którą obie spółki wystąpią w najbliższych dniach.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Sieć sklepów Stokrotka oferuje wsparcie franczyzobiorcom w wysokości do 1 mln zł. Franczyzodawca szuka obecnie partnerów przede wszystkim na Podkarpaciu.
Jakie biznesy zakładają dwudziestolatkowie, czy warto zainwestować we franczyzę z branży edukacyjnej i jak zarobić na Walentynkach? Przeczytaj we "Własnym Biznesie FRANCHISING".
Paulina Krajewska, podejmując pracę w sklepie Stokrotka, nie spodziewała się, że kiedyś zostanie jego franczyzobiorczynią. Przyjęła życiowe wyzwanie. Jak ocenia swoją decyzję?
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Styczniowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży!
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
W ubiegłorocznym sezonie Lodolandia pobiła rekordy sprzedaży. Wśród franczyzobiorców marki jest dużo kobiet, które bardzo dobrze radzą sobie w biznesie.
Franczyzodawca Sayuri Sushi zapewnia, że restauracje pod tym szyldem są rentowne od pierwszego miesiąca działalności.
Już w serialu „Czterdziestolatek” Janusz Gajos żartował, że w Złotym Linie trzeba uważać na Rolexy, bo można zatracić się w zabawie. Tajniki tego sukcesu zdradza właściciel Złotego Lina, Jakub Olszewski.
Franczyza pojawiła się na polskim rynku wraz z upadkiem komunizmu, a dziś jest fundamentem rozwoju małej i średniej przedsiębiorczości. W 2023 roku chętni do założenia firmy mają do wyboru 1350 konceptów franczyzowych.
POPULARNE NA FORUM
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów
Nowe warunki współpracy dla franczyzobiorców
Widzę ,że przestępczość zorganizowana od nowego roku w natarciu na Franchising.pl:)
Franczyza, która daje niezależność
No no i tutaj polecę jutrzejszy program Anity Gargas. Redakcjo opamiętajcie się i przestańcie promować reklama i tekstami natywnymi przestępczość zorganizowana....