Branża fitness wymaga dużego zaangażowania. Jestem pomysłodawcą, właścicielem i trenerem w 27 minut.
Szymon Bartoszek, właściciel firmy 27 minut
Sobota
09.05.2015
Biznes oparty na modzie na aktywność fizyczną i dbanie o zdrowie nigdy nie przeminie – mówi Szymon Bartoszek, pomysłodawca i właściciel firmy 27 minut.
 

Co można osiągnąć przez 27 minut?
Więcej niż dzięki tradycyjnemu treningowi. Nasza oferta skierowana jest do osób, które nie mają na tyle wolnego czasu, żeby móc pozwolić sobie na kilka godzinnych treningów w ciągu tygodnia i potrzebują skondensowane dawki ruchu, a to można osiągnąć dzięki elektrostymulacji mięśni. Ta niemiecka technologia od lat stosowana jest w fizjoterapii, a teraz także w sporcie i medycynie estetycznej. 27 minut wprowadza ją na polski rynek. Muszę jednak zaznaczyć, że elektrostymulacja, którą oferujemy, to nie lenistwo i bierne poddawania się działaniom maszyny. W trakcie elektrotreningu pracuje całe ciało, w tym mięśnie głębokie, które są odpowiedzialna za naszą sylwetkę. Mamy trzy programy treningowe dostosowane do oczekiwań klienta: skupione na budowaniu masy mięśniowej, poprawiające kondycję i przyspieszające spalanie tkanki tłuszczowej oraz relaksacyjne. Do tego dochodzi dieta. W 27 można naprawdę wiele, a to wszystko pod okiem trenera.


Skąd pomysł na taki biznes? Z miłości do nowinek technicznych czy dbania o zdrowie?
Z podróży. Będąc w Niemczech koleżanka zaprosiła mnie na elektrotrening. Sam jestem bardzo aktywny i uprawiam wiele sportów, ale po tym wysiłku miałem zakwasy jak nigdy wcześniej, w dodatku bez obciążania stawów. Postanowiłem przeszczepić tego rodzaju trening do Polski. Moim zamiarem jest nie tylko wejście na rynek z nowym sprzętem technicznym, ale też zaszczepienie w ludziach myślenia o długofalowych efektach dbania o siebie. Szczupła sylwetka to nie tylko atut na plaży, ale też gwarant zdrowia na przyszłość. 


Czy nie obawia się pan, że za jakiś czas minie moda na bycie aktywnym i szczupłą sylwetkę, a za tym pójdzie spadek zainteresowania takimi miejscami jak 27 minut?
Wiele trendów pojawia się i znika, ale dbanie o siebie to nie moda, tylko potrzeba każdego człowieka. Po 30 roku życia u każdego z nas masa mięśniowa jest coraz mniejsza, sportowcy ciągle trenują, panią nadal będą chciały dbać o zgrabną sylwetkę – nam klientów nigdy nie zabraknie. Przedział wiekowy grupy odbiorców naszych usług jest bardzo szeroki. Podobnie jak rodzaj potrzeb, z którymi przychodzą klienci. Najmłodszym klientem 27 minut jest szesnastoletni tancerz, który wizyty u nas traktuje jak rodzaj treningu uzupełniającego. Podobnie jak piłkarze, biegacze, bokserzy i inne osoby czynnie uprawiający jakiś. Przychodzą również osoby około 70., które chcą być nadal sprawne fizycznie. Bo trzeba dodać, że ćwiczenia na sprzęcie do elektrostymulacji to dużo mniejsze obciążenie dla stawów przy lepszej efektywności ćwiczeń. 


Czy trudno tego rodzaju biznes rozwijać poprzez franczyzę?
Początki były trudne. Tak naprawdę elektrostymulacja i skondensowany trening to jeszcze pieśń przyszłości z Polsce. Jesteśmy oficjalnym przedstawicielem firmy Xbody na nasz kraj, węgierskiego producenta urządzeń do elektrofitnessu nagrodzonego między innymi w tym roku na prestiżowych mędzynarodowych targach Fitness, Wellness i Zdrowia FIBO. Widzimy coraz większe zapotrzebowanie na nie w Polsce. Po targach zainteresowanie współpracą w nami rośnie podobnie jak liczba zapytań o sprzęt. W tej chwili mamy dwa punktu franczyzowe, trzy kolejne w Katowicach, Wrocławiu oraz w Trójmieście czekają na otwarcie. Ludzie mają coraz mniej wolnego czasu, a nie chcą przy tym rezygnować z dbania  o swoje zdrowie. W tej branży jesteśmy w tyle za Zachodem i ciągle go gonimy. Póki co trening przez elektrostymulacja to nisza, ale nisza, która coraz szybciej się wypełnia. Koszt wejścia do sieci to 20-25 tys. euro. To nie jest wysoka kwota za dostęp do technologii, która jest innowacyjna i dopiero rozwija się w naszym kraju. 


/38/
ZOBACZ WIĘCEJ

NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Jaki biznes się opłaci w 2018? /01.12.2017

Sprawdziliśmy, w jaki biznes warto zainwestować w nadchodzącym roku. Tłumaczymy, jak otworzyć i z sukcesem prowadzić spaghetterię, sklep z bielizną, pączkarnię, agencję Mikołajów, park trampolin oraz firmę sprzedającą kosze prezentowe. Opisujemy też sprawdzone franczyzy z branży usługowej. Radzimy, jak przeprowadzić remanent w firmie.

Franczyza - czym to się je? /27.10.2008

Franczyza to sposób na własny biznes pod znanym logo. Korzystają z niej największe światowe marki, warto więc wiedzieć czym jest biznes na licencji franczyzowej.

Kto może mieć McDonalda? /29.08.2015

Własny McDonald to nieosiągalny cel dla niejednego biznesowego marzyciela. Kto więc może mieć swojego McDonalda? Aneta Czaplicka ma pięć restauracji pod tym szyldem.

Wypożyczalnia samochodów: zysk na czterech kółkach /08.06.2015

Uruchomienie wypożyczalni samochodów jest kosztowne. Jednak wydatek szybko się zwraca, bo za kierownicą pożyczonego auta najczęściej siadają turyści, którzy podczas urlopu nie oszczędzają.

Jak odnieść sukces we franczyzie? /01.06.2018

Planujesz inwestycję w biznes franczyzowy? Podpowiadamy czym się kierować, żeby wybrać właściwą franczyzę dla siebie i odnieść sukces w biznesie. Analizujemy czy bardziej opłaca się otworzyć firmę transportową, piwny ogródek, drukarnię internetową czy firmę produkującą pościel. Ponadto prezentujemy 15 sprawdzonych pomysłów na sklep odzieżowy znanej marki. Zdradzamy 10 najczęstszych błędów franczyzobiorców. Radzimy, jakie triki marketingowe opłaca się zastosować, żeby sprzedać więcej. Zbigniew Inglot opowiada nam jak z małej firmy rodzinnej zbudować koncern znany niemal na całym świecie.

POPULARNE NA FORUM

Wyspy manicurowe

A z jakich akcesoriów do manicure'u korzystacie? Ja bardzoe często robię zamówienie na NailsCompany.eu. Ostatnio kupiłam tam efekt holo na paznokcie

16 wypowiedzi
ostatnia 21.06.2018
wyposażenie dla fryzjera

Ja się zastanawiam nad współpracą z firmą Ayala ma bardzo dobrej jakości sprzęty i akcesoria fryzjerskie http://ayala.com.pl/

13 wypowiedzi
ostatnia 20.06.2018
Gabinet kosmetyczny

marlenKa, to w takim razie na pewno przyda Ci się kurs przedłużania rzęs. Ja sobie wykupiłam szkolenie w firmie Beauty Lashes i dzięki temu mam więcej klientek w...

95 wypowiedzi
ostatnia 19.06.2018
Otwieramy klub crossfit

Crossfit zdecydowanie w ostatnich latach zyskał na dużej popularności, myśle, że jest to dobry pomysł na biznes. __________________ http://ktosiek.pl

2 wypowiedzi
ostatnia 14.06.2018
Otwieramy klub crossfit

Według mnie to bardzo dobry pomysł. W tym momencie bycie "fit" jest modne. Fajne lokalizacje lokalów użytkowych mają oni http://pcg.pl/lokale-uzytkowe-biura/ należy...

2 wypowiedzi
ostatnia 13.06.2018
Klub fitness: Wysportowany zysk

Kurs na instruktora fitness jest bardzo ważny w tej branży. Fajną ofertę ma szkoła Green Way https://szkolenia-gw.pl/oferta/kurs_instruktora_fitness

31 wypowiedzi
ostatnia 12.06.2018
Zamiast etatu, własny salon urody

Moja żona prowadzi salon i jest bardzo zadowolona, w życiu by nie zamieniła tego na biuro. Jakbyście szukali gdzie szkolić załogę salonu to zdecydowanie dobre miejsce...

18 wypowiedzi
ostatnia 11.06.2018
Gabinet kosmetyczny

Dokładnie ilość tego typu punktów jest spora, dlatego nie tylko rywalizuje się o klienta jakością usług, ale też dostępnością - wiadomo, ze jak ktoś ma czekać na...

95 wypowiedzi
ostatnia 30.05.2018