Sobota
06.06.2015
Sławomir Naskręt przebiegł już tysiące kilometrów i na butach do biegania zna się jak mało kto. Swoją wiedzę postanowił przekuć w biznes.
 

Sławomit Naskręt wcześniej był dystrybutorem sprzętu do masażu. Na branżowych targach poznał przedstawicieli Sklepu Biegacza i na tyle zainteresował go koncept, który rozwijali, że został jego pierwszym franczyzobiorcą.

– Dzięki temu, że działem według know-how franczyzodawcy, już na starcie byłem dużo dalej niż gdybym zdecydował się na samodzielne otwarcie sklepu. Klienci trafiali do mnie dzięki rozpoznawalności marki oraz wsparciu franczyzodawcy w początkowym okresie rozwoju biznesu. Nie musiałem praktycznie dokładać do interesu od pierwszych miesięcy jego istnienia. W tym roku otworzyłem drugi sklep w Poznaniu co pokazuje, że model franczyzowy w tej branży jest rentowny – mówi Sławomir Naskręt.

Pomaga też moda na sport i podzielanie pasji swoich klientów. Sławomir Naskręt biega i posiada dużą wiedzę na temat tego sportu. Pracuje w swoim sklepie jako sprzedawca. Uważa to za najlepszy sposób na poznanie preferencji i potrzeb klientów. Zdaje sobie też sprawę z tego, że do takich punktów jak Sklep Biegacza trafiają ci świadomi i najbardziej wymagający.

– Wielu początkujących biegaczy korzysta z oferty marketów i dyskontów, jednak gdy upewniają się, że bieganie to ich pasja, stawiają na markowy sprzęt dobrej jakości. Taki można kupić tylko w sklepach specjalistycznych. Coraz większa jest świadomość sportowców-amatorów na temat potrzeby indywidualnego dopasowania elementów garderoby jak np. butów,  biustonosza, pulsometru czy wkładek do butów do potrzeb konkretnej osoby. Obsługa takiego klienta wymaga dużej wiedzy – mówi właściciel sklepu.

Tego samego oczekuje od swoich współpracowników. W ich rekrutacji pomaga mu centrala, która dokonuje wstępnej selekcji kandydatów. W zależności od pory roku zatrudnia od dwóch do czterech pracowników, bo bieganie to wciąż sezonowy sport.

– Wiosną jest więcej klientów – niektórzy tak jak przyroda budzą się wówczas do życia. Spora fala klientów pojawia się w sklepie krótko po nowym roku w ramach realizacji postanowień noworocznych – mówi franczyzobiorca Sklepu Biegacza.

W swoim sklepach Sławomir Naskręt sprzedaje nie tylko buty i ubrania. Stara się pomagać klientom w rozwoju ich biegowej pasji:

– Co roku organizujemy treningi przygotowujące do wiosennego Orlen Warsaw Marathon. Od tego roku ruszamy z organizacją stałych programów treningowych. Celem zajęć jest nie tylko sterowanie treningiem biegowym uczestników, ale też rozwój ich sprawności ogólnej, edukacja dotycząca odżywiania i profilaktyki przeciw kontuzjom, danie możliwości przetestowania sprzętu dostępnego w sklepie oraz ciągłe dopingowanie i dbałość o wysoką motywację w grupie – mówi Naskręt.

Franczyzodawca Sklepu Biegacza planuje otwarcia kolejnych sklepów  obecnie w sieci działa ich 13, w tym cztery należą do franczyzobiorców. Koszt inwestycji w sklep wynosi 300 tys. zł.


Milena Trojanowska
Milena Trojanowska
dziennikarz

NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Jaki biznes się opłaci w 2018? /01.12.2017

Sprawdziliśmy, w jaki biznes warto zainwestować w nadchodzącym roku. Tłumaczymy, jak otworzyć i z sukcesem prowadzić spaghetterię, sklep z bielizną, pączkarnię, agencję Mikołajów, park trampolin oraz firmę sprzedającą kosze prezentowe. Opisujemy też sprawdzone franczyzy z branży usługowej. Radzimy, jak przeprowadzić remanent w firmie.

Franczyza - czym to się je? /27.10.2008

Franczyza to sposób na własny biznes pod znanym logo. Korzystają z niej największe światowe marki, warto więc wiedzieć czym jest biznes na licencji franczyzowej.

Kto może mieć McDonalda? /29.08.2015

Własny McDonald to nieosiągalny cel dla niejednego biznesowego marzyciela. Kto więc może mieć swojego McDonalda? Aneta Czaplicka ma pięć restauracji pod tym szyldem.

Jak odnieść sukces we franczyzie? /01.06.2018

Planujesz inwestycję w biznes franczyzowy? Podpowiadamy czym się kierować, żeby wybrać właściwą franczyzę dla siebie i odnieść sukces w biznesie. Analizujemy czy bardziej opłaca się otworzyć firmę transportową, piwny ogródek, drukarnię internetową czy firmę produkującą pościel. Ponadto prezentujemy 15 sprawdzonych pomysłów na sklep odzieżowy znanej marki. Zdradzamy 10 najczęstszych błędów franczyzobiorców. Radzimy, jakie triki marketingowe opłaca się zastosować, żeby sprzedać więcej. Zbigniew Inglot opowiada nam jak z małej firmy rodzinnej zbudować koncern znany niemal na całym świecie.

Wypożyczalnia samochodów: zysk na czterech kółkach /08.06.2015

Uruchomienie wypożyczalni samochodów jest kosztowne. Jednak wydatek szybko się zwraca, bo za kierownicą pożyczonego auta najczęściej siadają turyści, którzy podczas urlopu nie oszczędzają.