05.07.2002

Własna marka po nowelizacji

Zdaniem przedsiębiorców nowelizacja zaszkodzi zarówno producentom jak i konsumentom

Prawo i Gospodarka informuje, że przedsiębiorcy obawiają się, że ograniczenie możliwości sprzedaży towarów produkowanych przez firmy i sprzedawanych pod marką innego przedsiębiorcy może poważnie zaszkodzić gospodarce.

Pod koniec czerwca Senat rozszerzył Sejmowe poprawki nowelizacji, w zamyśle mającej zwiększać konkurencyjność krajowych drobnych i średnich przedsiębiorców na rynku. jeżeli Sejm zaaprobuje poprawki Senatu, to ograniczenia w sprzedaży towarów bez marży będą dotyczyć wszystkich jednostek handlowych. Najwięcej zastrzeżeń budzi poprawka zaostrzająca rygory nowelizacji na wszystkie sieci sklepów, a nie tylko dyskontowe. Konsekwencje przyjęcia przepisów w takim kształcie omawia Zbigniew Chrzanowski, dyrektor departamentu lobbingu gospodarczego Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych

-Sklep firmowy Adidasa zmuszony byłby do ograniczenia własnego asortymentu na rzecz produktów Nike`a czy Pumy.

Konfederacja zwróciła się do prezydenta o nie podpisywanie ustawy w przypadku gdyby Sejm zaakceptował poprawki Senatu.

Więcej: Piotr Grochowski, Prawo i Gospodarka, 5 lipca 2002

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0