04.06.2015

Zagadkowy biznes

Wchodzisz do pokoju, za tobą zatrzaskują się drzwi. Masz 60 minut, aby wyjść z pomieszczenia. Brzmi jak scenariusz horroru? A to pomysł na biznes, który przywędrował do nas z Węgier.

Logical Room bazuje na popularnych grach internetowych typu „escape”. Aby wydostać się z pomieszczenia trzeba rozwiązać szereg zagadek i łamigłówek, które pozwolą odnaleźć klucz do wyjścia. Zabawa przyjęła się jako atrakcja wieczoru panieńskiego, kawalerskiego lub integracyjnego spotkania firmowego. Do Logical Room przychodzą też rodziny z dziećmi i grupy przyjaciół. Firma poszukuje franczyzobiorców na terenie Polski, na razie posiada jeden własny pokój zagadek we Wrocławiu.

Barbara Penta, właścicielka Fot. Logical Room

– Naszym partnerom oferujemy przede wszystkim wiedzę marketingową, pomoc w wyborze odpowiedniej lokalizacji, zakupu wyposażenia pokoi oraz całą wiedzę jaka uzyskaliśmy w czasie 1,5 roku prowadzenia naszego Logical Room – mówi Barbara Pente, właścicielka Logical Room.

Warunkiem podjęcia współpracy jest pozyskanie lokalu z co najmniej dwoma pomieszczeniami na sale gier, recepcją i poczekalnią. Wystrój pomieszczeń zależny jest od kreatywności franczyzobiorcy. Nie ma narzuconych z góry pomysłów, dlatego też trudno jednoznacznie określić kwotę inwestycji - zależna jest ona od tego jak bardzo franczyzobiorcę poniesie wyobraźnia przy urządzaniu pokoju zabaw. We pokoju zagadek we Wrocławiu klieci mogą spróbować swoich sił w „Pokoju Einstaina” lub podążyć „Śladami Sharlocka Holmesa”.

– U nas koszt jeden gry to 99 zł, może w niej wziąć udział od 2 do 5 osób. Cena nie będzie z góry narzucana wszystkim placówkom, ustalana będzie indywidualnie z franczyzobiorcą, w zależności rynku, na którym będzie działał. W miejscowości do 200 tys. mieszkańców nie może być takiej samej ceny jak w Warszawie, bo klienci jej nie zaakceptują. Franczyzobiorca musi wyczuć jaki próg cenowy przyjmie rynek – mówi Barbara Pente, pomysłodawczyni Logical Room.

Po podpisaniu umowy franczyzobiorca otrzyma od franczyzodawcy przede wszystkim wiedzę jak taki biznes się prowadzi.

– Naszym partnerom oferujemy przede wszystkim wiedzę marketingową, pomoc w wyborze odpowiedniej lokalizacji, zakupu wyposażenia pokoi oraz całą wiedzę jaka uzyskaliśmy w czasie 1,5 roku prowadzenia naszego Logical Room – mówi Barbara Pente.

Potencjalny franczyzobiorcy Logical Room powinien być kreatywny, pomysłowy, lojalny i pracowity. Opłata wstępna to koszt 5 tys. zł, opłata stała to 1 tys. zł miesięcznie od każdego pokoju gier. Nie ma opłaty marketingowej, bowiem każdy franczyzobiorca we własnym zakresie musi zadbać o reklamę i marketing lokalu. Logical Room wymaga jedynie aktywnego promowania biznesu w kanałach social media takich jak Facebook. Firma szuka franczyzobiorców w dużych miastach.

Więcej na temat wymagań lokalowych dla pokoju zagadek przeczytasz w artykule Łamigłówki kluczem do sukcesu na portalu Lokalnabiznes.pl

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0

Milena Trojanowska

dziennikarz
Napisz do autora