Obserwujemy ciągłe zmiany na rynku kosmetycznym. Nie ukrywam, że bacznie przyglądamy się konkurencji.
Agnieszka Sęczkowska, kierownik ds. rozwoju sieci detalicznej w Golden Rose.
Piątek
12.06.2015
Wystarczy mieć 40 tys. zł na inwestycję i 7 mkw. wynajętej powierzchni w centrum handlowym, żeby otworzyć stoisko z kosmetykami.
 

Golden Rose od dziesięciu lat rozwija swój biznes, również poprzez franczyzę. Franczyzobiorcami firmy zazwyczaj są kobiety, jednak zdążają się też chlubne wyjątki.

Wśród franczyzobiorców około 70 proc. stanowią kobiety. Dla nich temat kosmetyków do makijażu jest z oczywistych powodów bliższy. Zdarzają się jednak również panowie, którzy po serii szkoleń i dzięki pracy na stoisku Golden Rose stają się dobrymi doradcami i stylistami – mówi Urszula Sypniewska, koordynator ds. marketingu i PR-u.

Franczyzobiorcy sieci muszą śledzić trendy i wiedzieć, że na wiosnę lepiej sprzedają się lakiery do paznokci z serii Color Expert, bo są bardziej wyraziste. Późną zimą klientki chętniej sięgają po chłodne odcienie serii Galaxy.

– Obserwujemy ciągłe zmiany na rynku kosmetycznym. Nie ukrywam, że bacznie przyglądamy się konkurencji – mówi Agnieszka Sęczkowska, kierownik ds. rozwoju sieci detalicznej w Golden Rose. – Pojawiają się nowe firmy, zarówno polskie, jak i zagraniczne. Rynek pokazuje, że ciągle jest dla nich miejsce. Z kolei klienci są coraz bardziej wyedukowani, wiedzą czego chcą, wybierają produkty, które zostały im w jakiś sposób polecone i są sceptyczni wobec masowej reklamy. Wygra tylko ten, który będzie znał ich oczekiwania.

Franczyzodawca Golden Rose szuka kontaktu ze swoimi klientami m.in. za pośrednictwem portali społecznościowych.

Działań marketingowych nie ograniczamy do tradycyjnych kanałów reklamy. Od jakiegoś czasu działamy na Facebooku i Instagramie. Jest to doskonała platforma kontaktu z klientami. My informujemy ich o nowych produktach, otwarciach kolejnych punktów Golden Rose, oni mówią o swoich potrzebach – mówi Urszula Sypniewska.

Dzięki temu franczyzodawca wie, że na otwarcie punktów Golden Rose czekają nie tylko panie w dużych miastach, ale również w tych małych, takich jak Sieradz czy Zduńska Wola. Golden Rose zastrzega jednak, że poszukuje franczyzobiorców przede wszystkim w miastach powyżej 60 tys. mieszkańców. Głównie ze względu na obecność w nich centrów handlowych i pasaży. Taka lokalizacja pozwala na łatwiejsze pozyskanie klienta, a dla franczyzobiorcy oznacza niższy koszt rozpoczęcia biznesu, a później jego prowadzenia. Wszystkie sklepy marki Golden Rose, które znajdują się w samodzielnych lokalach poza centrami handlowymi są prowadzone przez centralę firmy.

Stoisko do wynajęcia

Trzeba dysponować kwotą około 40-45 tys. zł, aby zostać franczyzobiorcą sieci Golden Rose. Firma wypożycza partnerowi stoisko, które należy ustawić w galerii handlowej. Franczyzobiorca musi je wyposażyć m.in. w laptop, kasę fiskalną – zakładany koszt to do 5 tys. zł. Opłata wstępna to 15 tys. zł. Na pierwsze zatowarowanie trzeba przeznaczyć około 22 tys. zł.
– Kolejne zatowarowania są robione w miarę potrzeb. Wyjątkiem jest produkt miesiąca, który jest w aktualnej promocji – wyjaśnia Agnieszka Sęczkowska.

Franczyzobiorcy przechodzą szkolenia dotyczące różnych aspektów działalności stoiska: produktowe, z oprogramowania, ze standardów sprzedaży, z zarządzania punktem, sposobów rekrutacji i motywacji pracowników.

Franczyzodawca twierdzi, że inwestycja w stoisko powinna się zwrócić po dziewięciu miesięcach od jego otwarcia.

W sieci Golden Rose funkcjonuje w tej chwili 14 sklepów i 19 stoisk należących do franczyzodawcy oraz 35 stoisk franczyzowych. Firma chce otworzyć jeszcze co najmniej kilka stoisk w tym roku.
– Planujemy otwierać minimum jedno stoisko miesięcznie, jednak mogę zdradzić, że na dziś precyzujemy pod kątem formalnym już pięć otwarć. Do końca roku chcielibyśmy sfinalizować następnych pięć.

Według raportu „10 lat polskiej branży kosmetycznej w UE”, przygotowanego przez EMBS Group, polski rynek kosmetyczny wart był w ubiegłym roku ponad 14 mld zł, a pod względem sprzedaży kosmetyków Polska zajmowała siódme miejsce w Europie. Nasz kraj jest też jednym z najważniejszych eksporterów artykułów kosmetycznych. Najważniejsi odbiorcy to Rosja, Niemcy i Wielka Brytania.


NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Jaki biznes się opłaci w 2018? /01.12.2017

Sprawdziliśmy, w jaki biznes warto zainwestować w nadchodzącym roku. Tłumaczymy, jak otworzyć i z sukcesem prowadzić spaghetterię, sklep z bielizną, pączkarnię, agencję Mikołajów, park trampolin oraz firmę sprzedającą kosze prezentowe. Opisujemy też sprawdzone franczyzy z branży usługowej. Radzimy, jak przeprowadzić remanent w firmie.

Franczyza - czym to się je? /27.10.2008

Franczyza to sposób na własny biznes pod znanym logo. Korzystają z niej największe światowe marki, warto więc wiedzieć czym jest biznes na licencji franczyzowej.

Wypożyczalnia samochodów: zysk na czterech kółkach /08.06.2015

Uruchomienie wypożyczalni samochodów jest kosztowne. Jednak wydatek szybko się zwraca, bo za kierownicą pożyczonego auta najczęściej siadają turyści, którzy podczas urlopu nie oszczędzają.

Kto może mieć McDonalda? /29.08.2015

Własny McDonald to nieosiągalny cel dla niejednego biznesowego marzyciela. Kto więc może mieć swojego McDonalda? Aneta Czaplicka ma pięć restauracji pod tym szyldem.

Jak odnieść sukces we franczyzie? /01.06.2018

Planujesz inwestycję w biznes franczyzowy? Podpowiadamy czym się kierować, żeby wybrać właściwą franczyzę dla siebie i odnieść sukces w biznesie. Analizujemy czy bardziej opłaca się otworzyć firmę transportową, piwny ogródek, drukarnię internetową czy firmę produkującą pościel. Ponadto prezentujemy 15 sprawdzonych pomysłów na sklep odzieżowy znanej marki. Zdradzamy 10 najczęstszych błędów franczyzobiorców. Radzimy, jakie triki marketingowe opłaca się zastosować, żeby sprzedać więcej. Zbigniew Inglot opowiada nam jak z małej firmy rodzinnej zbudować koncern znany niemal na całym świecie.

POPULARNE NA FORUM

Inwestycja w srebro - czy warto?

Ja inwestuje w wex i ltc da się na tym sporo zarobić jestem bardzo zadowolony z współpracy z https://www.perfectvoucher.net

64 wypowiedzi
ostatnia 21.06.2018
Biznes dla kobiet od kobiet

Hej. Wiele kobiet kupuje biustonosze na 'bazarku', często nawet nie przymierzając, tylko kupują 'na oko'. Przez to, często biustonosz jest źle dobrany, zazwyczaj za mały...

1 wypowiedzi
ostatnia 21.06.2018
Biustonosze i inna bielizna

Hej. Wiele kobiet kupuje biustonosze na 'bazarku', często nawet nie przymierzając, tylko kupują 'na oko'. Przez to, często biustonosz jest źle dobrany, zazwyczaj za mały...

1 wypowiedzi
ostatnia 21.06.2018
Biżuteria zawsze modna

Jak szukacie dobrej wyceny biżuterii to zapraszam http://www.pollabo.pl/

68 wypowiedzi
ostatnia 20.06.2018
Mydlarnia dla męża i żony

To może być bardzo ryzykowny biznes. Nie chciałbym konkurować z takim Rossmanem. ____________________________ Prace dyplomowe z kosmetologii i nie tylko

6 wypowiedzi
ostatnia 18.06.2018
Zastanawiam się nad Organique...

Pierwsze słyszę o tej firmie. Trzeba to wszystko dobrze skalkulować. ________________________ Pisanie magisterskich prac z kosmetologii

2 wypowiedzi
ostatnia 18.06.2018
Perfumy na mililitry

Popularyzacja internetu i penetracja Rossmana sprawia, że bardzo ciężko jest w takim biznesie dojść do wielkich pieniędzy. _______________________ Kosmetologia - pisanie...

81 wypowiedzi
ostatnia 18.06.2018
Powiedziała YES

Yes ma bardzo fajne produkty. To jest bardzo fajna opcja. __________________________ pracemagisterskie.info

11 wypowiedzi
ostatnia 18.06.2018