19.06.2015

Sphinx może przejąć Da Grasso

To sensacyjna wiadomość dla rynku gastronomicznego. Operator Sphinksa, WOOKa i Chłopskiego Jadła negocjuje przejęcie sieci pizzerii.

Spółka Sfinks Polska negocjuje przejęcie pizzerii Da Grasso. Właściciele firm zasiedli do stołu negocjacyjnego, dając sobie czas na dojście do porozumienia do końca 31 lipca. Na ostateczne decyzje przyjdzie więc jeszcze poczekać, choć niewykluczone, że sprawa wyjaśni się jeszcze wcześniej.

Pizzer przygotowuje pizzę w lokalu Da Grasso. Fot. Da Grasso

Losy przejęcia Da Grasso przez Sfinksa mają rozstrzygnąć się do końca lipca 2015 roku.

To oznaczałoby kolejne podejście Sfinksa do Da Grasso. Obie marki mają już za sobą nieudany "flirt" – w 2010 roku po serii rozmów zarząd Sfinksa zrezygnował z transakcji. Miał wówczas oferować właścicielom pizzerii 20 mln zł, ale ci uznali kwotę za niewystarczającą.
Planowaliśmy zakup Da Grasso jeszcze w 2009 roku, jednak zrezygnowaliśmy z akwizycji, bo naszym zdaniem sieć ta wymagała wówczas znaczącej restrukturyzacji, a my musieliśmy w pierwszej kolejności zrestrukturyzować restauracje Sphinx. W międzyczasie zarząd tej spółki uporządkował wiele kwestii, natomiast my z sukcesem przeorganizowaliśmy nasze restauracje i zbudowaliśmy w naszej spółce zespół posiadający odpowiednią wiedzę ekspercką. Przez cały ten czas obserwowaliśmy też uważnie wszystkie działania Da Grasso i obecnie prowadzimy intensywne negocjacje, by sfinalizować kupno tej sieci – komentuje Sylwester Cacek, prezes zarządu Sfinks Polska.

Umowa intencyjna przewiduje określone brzegowe warunki transakcji. Strony zaakceptowały możliwość rozliczenia części ceny transakcji poprzez zamianę na akcje Sfinks Polska według odrębnie uzgodnionego parytetu. Właściciele Da Grasso także zobowiązali się do nieprowadzenia rozmów w sprawie sprzedaży udziałów z innymi podmiotami do dnia 31 marca 2016 roku.
Zakup Da Grasso wpisuje się w założenia naszej strategii rozwoju. Za Da Grasso stoi duża sieć, rozpoznawalna marka i zadowoleni klienci. Uważamy, że po pomyślnym zakończeniu transakcji byłaby to druga – obok Sphinxa – strategiczna marka w naszym portfolio. Nie wykluczamy też możliwości rozwijania tej sieci także na rynkach zagranicznych. Uważamy, że akwizycja ta będzie miała pozytywny wpływ na nasze wyniki w kolejnych latach – zaznacza Sylwester Cacek.

Pod szyldem Da Grasso działa ponad 200 pizzerii w ok. 150 miastach. Sfinks zarządza 94 restauracjami marki Sphinx, 10 lokalami z polską kuchnią Chłopskie Jadło oraz pięcioma restauracjami orientalnymi WOOK.