Nowa marka wypiera starą

Według założeń licencjodawcy na uruchomienie kawiarni Coffeeloffee powinno wystarczyć 20 tys. zł
Piątek
03.07.2015
Firma Wojtex przeprowadza rebranding przejętych niedawno kawiarni Take Away. Stare szyldy znikają, zamiast nich pojawiają się nowe z logo Coffeeloffee.
 

Wojtex kupił kawiarnie Take Away przed miesiącem, przejmując trzy lokale: w Kielcach, Wrocławiu i Szczecinie. Teraz zaczął ich rebranding.
– Zmieniamy nazwę na Coffeeloffee, bo poprzednia kojarzy się nie z określoną marką, ale po prostu z jedzeniem na wynos – mówi Wojciech Goduński, właściciel firmy Wojtex.
Zmiany zaczęły się od lokalu w Kielcach, stopniowo będą wprowadzane w kolejnych.

Franczyzodawca zabrał się też intensywnie do poszukiwania franczyzobiorców dla nowego konceptu.
– Rozmawiamy z trzema potencjalnymi franczyzobiorcami, którzy są zainteresowani otwarciem kawiarni Cofeeloffee m.in. w Gorzowie Wielkopolskim i Poznaniu. To bardzo zaawansowane rozmowy, mamy nadzieję na pozytywny finał – dodaje Wojciech Goduński.

Kawiarnia mała i duża

Kawiarnie z szyldem Coffeeloffee mają działać na niewielkiej przestrzenii – zaledwie 6 m2.
– To minimalna powierzchnia, wystarczająca na kawiarnię. Choć chcemy, aby pod tym logo działały również duże lokale, nia wprowadzamy tu ograniczeń – podkreśla Wojciech Goduński. – Koncept może się rozwijać w wielu formatach. Przewidujemy m.in. współpracę z galeriami handlowymi, gdzie Coffeeloffee może funkcjonować jako samodzielna kawiarnia lub wyspa kawowa. Wśród pomysłów pojawiają się też przyczepy gastronomiczne.

Właściciel Wojtexu podkreśla, że ma to być tania franczyza. Pakiet startowy dla nowych franczyzobiorców kosztuje 20 tys. zł (jest w nim m.in. ekspres i inne urządzenia do przygotowywania kawy, witryna chłodnicza, akcesoria typu kubki). Według założeń licencjodawcy ta kwota powinna wystarczyć na uruchomienie lokalu w najmniejszym formacie (6-10 m2). Miesięczna opłata franczyzowa wyniesie 500 zł. Lokale – nowe i te, które zostały przejęte od poprzedniego właściciela – będą się zaopatrywać w niezbędne artykuły do prowadzenia kawiarni w hurtowni należącej do Wojtexu.