Przedstawiciele Odido odwiedzili w czerwcu siedem miast, w których opowiadali właścicielom sklepów o swojej franczyzie. Zawitali do Warszawy, Poznania, Wrocławia, Krakowa, Zabrza, Gdyni i Szczecina.
Poniedziałek
20.07.2015
Makro ogłasza nowy model franczyzy Odido. Czy rzeczywiście wiele się zmieniło?
 

W czerwcu przedstawiciele Odido jeździli po Polsce i spotykali się z właścicielami sklepów. Zarówno tych niezależnych, jak i już zrzeszonych w należącej do Grupy Makro sieci. Podczas tych spotkań opowiadali o nowej odsłonie swojego konceptu.

Zaawansowany model franczyzy to silne wsparcie biznesu klienta przy zachowaniu przez niego niezależności. W ramach nowego modelu Makro zapewnia m.in. inwestycję o wartości kilkudziesięciu tysięcy złotych w wyposażenie, dzielenie się swoim know-how oraz współpracę na partnerskich zasadach. Ponadto nasi klienci otrzymają pakiet rozwiązań promocyjnych dedykowanych wyłącznie sklepom Odido oraz wsparcie komunikacyjne w mediach – mówi Roman Krucki, kierownik ds. Grupy Klientów Trader.

Franczyzodawcy z rynku handlowego nie od dziś lubują się w dorabianiu epitetów do swoich konceptów licencyjnych. Chcąc zerwać z technicznym określeniem franczyzy dystrybucyjnej (w której rola dawcy licencji w zasadzie ogranicza się do bycia hurtownikiem), proponują coraz to nowe określenia swoich konceptów. W zależności od stopnia wsparcia i poziomu kontroli udzielanego partnerom mówi się często o franczyzie miękkiej, twardej lub mieszanej. Ale niektórzy franczyzodawcy idą w nazewnictwie jeszcze dalej. Odido ze swoją franczyzą zaawansowaną nie było zresztą pierwsze. Eurocash, właściciel m.in. Groszka, abc i Delikatesów Centrum, już przed kilkoma laty ukuł termin franczyzy nowoczesnej.

Nowoczesna franczyza zakłada duży poziom integracji pomiędzy franczyzodawcą a franczyzobiorcą. Integracja jest potrzebna by obniżyć koszty i zwiększyć efektywność. Franczyzobiorcy korzystają ze wsparcia na wszystkich etapach prowadzonej działalności, od wyboru najodpowiedniejszej lokalizacji sklepu, przez jego wyposażenie, przygotowany model handlowy, system informatyczny, aż po zaopatrzenie, marketing i logistykę, szkolenia itd. To są bardzo potrzebne narzędzia dla detalisty, których sam czy we współpracy w ramach tradycyjnej franczyzy nie osiąga – tłumaczył Pedro Martinho, członek zarządu Eurocash.

Magdalena Figurna z Makro informuje, że jej grupa oferuje swoim franczyzobiorcom kompleksowe wsparcie promocyjne, w którego skład wchodzi m.in. promocyjny pakiet na otwarcie sklepu, gazetka promocyjna dystrybuowana co 2 tygodnie do klientów Odido, materiały promocyjne do punktów sprzedaży, a także liczne akcje promocyjne i konkursy wspierające sprzedaż.

- Ponadto Makro oferuje wsparcie w procesie przebudowy sklepu, aby maksymalnie dostosować go do potrzeb kupujących czy też wprowadza zarządzanie wybranymi kategoriami - mówi Magdalena Figurna.

Przekazanie know-how, elementów wyposażenia sklepu, obowiązek zachowania standardów, ale też pewna doza swobody w dopasowaniu sklepu do lokalnych potrzeb – trudno oprzeć się wrażeniu, że te wszystkie elementy już od dawna we franczyzie handlowej funkcjonują. W przypadku należącej do Makro sieci największa zmiana polega na większym zaangażowaniu kapitałowym ze strony franczyzodawcy. Cała reszta to raczej kwestia nazewnictwa i wizerunku. Potencjalny franczyzobiorca nie będzie zastanawiał się, czy woli licencję nowoczesną, czy zaawansowaną. Dla niego liczy się to, który operator odpowiada najbardziej profilowi jego sklepu i czy gwarantuje mu wystarczającą elastyczność pozyskiwania towaru i jego ekspozycji. I jeśli to epitety miałyby decydować, to pewnie wygrałaby franczyza elastyczna. To słowo jeszcze czeka na swojego franczyzodawcę.  


Grzegorz Morawski
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

sklepy spożywcze

Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...

7 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2024
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami

Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...

1 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2023
Nagrodzeni franczyzobiorcy

Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....

1 wypowiedzi
ostatnia 03.02.2023
sklepy spożywcze

Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.

7 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2022
Jubileuszowy sklep

Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów

1 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022
Nowe warunki współpracy dla franczyzobiorców

Widzę ,że przestępczość zorganizowana od nowego roku w natarciu na Franchising.pl:)

1 wypowiedzi
ostatnia 27.01.2022
Franczyza, która daje niezależność

No no i tutaj polecę jutrzejszy program Anity Gargas. Redakcjo opamiętajcie się i przestańcie promować reklama i tekstami natywnymi przestępczość zorganizowana....

1 wypowiedzi
ostatnia 26.01.2022