Sphinx zapracowany latem

Sphinx regularnie otwiera nowe punkty. Ale niewykluczone, że w przyszłym roku skokowo powiększy swój stan posiadania. Prowadzi bowiem rozmowy na temat przejęcia pizzerii Da Grasso.
Wtorek
28.07.2015
Lokali typu casual dining przybywa. Sphinx otworzył lokale w Lublinie, Krakowie i Jastarni. Wiele zawdzięcza nowemu modelowi rozwoju.
 

Sphinx ma pracowity sezon urlopowy. Jeszcze w czerwcu koncept powiększył się o lokale w Jastarni i Krakowie. Ten pierwszy otwarty został w bezpośrednim sąsiedztwie molo i jest punktem sezonowym – będzie czynny każdego roku od maja do września. Lokal krakowski mieści się natomiast w samym sercu miasta, przy rynku Starego Miasta. O szczegółach aranżacyjnych nowych restauracji można w artykule Casual dining w trzech odsłonach na portalu Lokalnabiznes.pl.

Najnowsze otwarcie miało miejsce w lipcu w Lublinie. Jest to druga restauracja sieci w tym województwie.
- Wśród lublinian marka i kuchnia Sphinx zyskała już wielu zwolenników. Nasza najnowsza restauracja znajduje się w atrakcyjnej lokalizacji w centrum Lublina. Mieści się bowiem w otwartej w tym roku galerii handlowej usytuowanej tuż przy Wzgórzu Zamkowym - mówi Dorota Cacek, wiceprezes Sfinks Polska.

Lubelska restauracja, podobnie jak wiele innych punktów w tym roku, została uruchomiona w systemie operatorskim. W tym modelu to franczyzodawca ponosi koszty inwestycji w budowę i wyposażenie lokalu, a operator jest menedżerem, który prowadzi działalność na własny rachunek i jest wynagradzany w oparciu o wysokość wypracowanych obrotów. Klasyczna franczyza w sieci Sphinx wymaga wkładu finansowego na poziomie 300-450 tys. zł, toteż nic dziwnego, że lokali przybywa głównie w formule operatorskiej. Operatorzy rekrutują się głównie z szeregów dotychczasowych pracowników i kierowników w sieci Sphinx.

Sfinks Polska zarządza 110 restauracjami na terenie Polski, w tym siecią 95 restauracje Sphinx (segment casual dining), 10 restauracjami Chłopskie Jadło (segment premium) i 5 restauracjami Wook (segment casual dining). Sphinx jest największą w Polsce siecią typu casual dining i trzecią pod względem przychodów firmą gastronomiczną w Polsce. Właściciele sieci prowadzą obecnie rozmowy na temat przejęcia pizzerii, co jeszcze umocniłoby pozycję marki na rynku.


Grzegorz Morawski
dziennikarz