Franczyzobiorcy Detail King zaczynają od autodetailingu, czyli kosmetyki, a dopiero potem, stopniowo, wchodzą także w usługi smart repair, czyli drobne naprawy.
Środa
05.08.2015
Właściciele Ecomyjni rozwijają koncept samochodowego SPA. Branża wciąż jest niszowa, ale chętnych przybywa.
 

Ecomyjnia ma już ok. 100 placówek, z czego co dziesiątą prowadzą franczyzobiorcy. Od początku 2014 roku jej franczyzodawca rozwija też inny koncept, również dedykowany właścicielom samochodów.
- To auto detailing i smart repair, czyli SPA dla samochodów, gdzie zapewniamy pielęgnację aut i korektę drobnych niedoskonałości – mówi Marek Karafioł, właściciel DetailKing Group.

Jego zdaniem branża auto detailingu w Polsce jest niszowa, pomimo, że prawie każda myjnia stara się zapewnić również usługi pielęgnacji auta. Prawdziwy pasjonat potrafi odróżnić podobnych usługodawców od tych, którzy profesjonalnie zadbają o jego samochód.
- Firmy, które zajmują się auto detailingiem na poważnie można w Polsce policzyć na palcach dwóch rąk – tłumaczy franczyzodawca.

Przy tym chętnych na taką nietypową franczyzę nie brakuje – na rynku funkcjonuje już 12 punktów franczyzowych pod marką DetailKing. Żaden z nich nie narzeka na brak rentowności, choć oferowane przez nich usługi skierowane są raczej do wąskiego grona klientów z zasobnym portfelem.

Inwestycja w punkt DetailKing wiąże się z wyższym kosztem niż w przypadku mobilnej czy nawet stacjonarnej Ecomyjni (do których otwarcia wystarczy wkład własny w granicach 3-5 tys. zł).
- Miejsce, w którym świadczone będą usługi, oraz pracownicy takiego punktu, muszą prezentować spełniać wysokie standardy jakości. Dotyczy to zarówno obsługi, jak i samego wyglądu lokalu – mówi Marek Karafioł.

Samo wyposażenie lokalu to koszt rzędu 40-70 tys. zł. Do tego trzeba dodać koszty jego aranżacji i przystosowania do prowadzenia działalności. Minimalna powierzchnia lokalu to 30 m2 na jedno stanowisko.
- Wszystkie, które do tej pory otwieraliśmy, liczą sobie co najmniej 100 m2 mówi przedsiębiorca.

Zaznacza przy tym, że lokalizacja to w przypadku tego biznesu rzecz wtórna.
- Do specjalisty klient trafi nawet, jeżeli będzie musiał skręcić w boczną uliczkę. Grunt, żeby sam lokal był prowadzony na odpowiednim poziomie – mówi Marek Karafioł.

Oprócz kosztów inwestycji franczyzobiorca odprowadza też miesięczne opłaty franczyzowe w wysokości 300 zł. Franczyzodawca zapewnia marketing, szkolenia i wyłączność terytorialną. Jej zakres zależy od indywidualnych ustaleń, ale generalnie w miejscowości do 200 tys. mieszkańców nie powinien pojawić się więcej niż jeden punkt. A w Warszawie powstaną maksymalnie 3.
- Dobrze, jeśli potencjalni franczyzobiorcy mają doświadczenie w autodetailingu, ale jego brak nie jest przeszkodą -  wszystkiego ich nauczymy – zapewnia Karafioł.


Profil kobiety
Dominika Pronarska
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Sklep motoryzacyjny

The information you share is very useful. It is closely related to my work and has helped me grow. Thank you! geometry dash

9 wypowiedzi
ostatnia 18.09.2018
Sklep motoryzacyjny

The information you share is very useful. It is closely related to my work and has helped me grow. Thank you! geometry dash

9 wypowiedzi
ostatnia 18.09.2018
Sklep motoryzacyjny

The information you share is very useful. It is closely related to my work and has helped me grow. Thank you! geometry dash

9 wypowiedzi
ostatnia 18.09.2018
Sklep motoryzacyjny

The information you share is very useful. It is closely related to my work and has helped me grow. Thank you! geometry dash

9 wypowiedzi
ostatnia 18.09.2018
Sklep motoryzacyjny

Możesz też pójść w moje ślady i otworzyć szkołę jazdy, zacząłem od sklepu a potem doszła szkoła Instruktor-L. I jakoś się kręci, daję radę. Można spokojnie...

9 wypowiedzi
ostatnia 14.09.2018
Sklep motoryzacyjny

Pomysł jest dobry, kwestia jak go zrealizujesz, nawet prowadząc sprzedaż wysyłkową można dobrze wyjść na tym. 20 tyś mieszkańców jest wystarczające aby coś...

9 wypowiedzi
ostatnia 13.09.2018
Sklep motoryzacyjny

Lucart ma ponoć najtańsze ceny w polsce i dają wsparcie marketingowe. Więc to przemawia za francyzą z tą firmą właśnie. Czekam na więcej opinii.

9 wypowiedzi
ostatnia 13.09.2018
Sklep motoryzacyjny

Zorientuj się najpierw w cenach tamtego sklepu i zorientuj się jak wyglądają ceny w firmie Lucart. Z tego co się orientuję sklepy działające na zasadzie francyzy mają...

9 wypowiedzi
ostatnia 06.09.2018