Franczyzodawca oszacował, że w Polsce z powodzeniem może działać 200 delikatesów Alma Smart.
Piątek
14.08.2015
Pierwszy franczyzowy sklep marki został właśnie otwarty. Czy kolejne przybędą jeszcze w tym roku?
 

Sklep Alma Smart, bo tak się nazywa franczyzowy koncept spółki, ma 450 m2 i mieści się w nowo otwartej Galerii Bocheńskiej znajdującej się w specjalnie na ten cel wybudowanej kamienicy w ścisłym centrum Bochni. Lokalizacja sklepu jest nieprzypadkowa, bo pierwszym franczyzobiorcą Almy została firma Igloo, producent urządzeń chłodniczych, inwestor Galerii Bocheńskiej.
– Format Alma Smart został stworzony z myślą o klientach oczekujących urozmaiconego wyboru produktów spożywczych codziennej potrzeby, które mogą kupić w rozsądnej cenie szybko i komfortowo. Liczymy, że mieszkańcy Bochni przekonają się, że w Almie można szybko kupić wysokiej jakości towar w bardzo przystępnej cenie – mówi Tomasz Basista, kierownik Alma Smart w Bochni.

Przypomnijmy, że zarząd spółki Alma market, podjął decyzję o rozwoju sieci supermarketów poprzez franczyzę pod koniec zeszłego roku. Franczyzodawca zapowiedział wówczas, że podzieli się ze swoimi franczyzobiorcami zdobytym know-how i udzieli im wsparcia marketingowego. Udostępni też partnerom 60 tys. pozycji asortymentowych, z których 3 tys. będą stanowić produkty dostępne do tej pory wyłącznie w delikatesach Alma. Sklepy mają być otwierane na powierzchni ok. 200-400 m2 w centrach dużych miast i osiedlach mieszkaniowych.  Na półkach stać będzie ok. 8 tys. towarów. Mają one pochodzić od dostawców wskazanych przez centralę oraz kilku lokalnych hurtowników, zasugerowanych przez franczyzobiorcę.

Przedstawiciele spółki nie chcieli zdradzić kwoty potrzebnej do otwarcia Almy Smart. Dowiedzieliśmy się, że będzie ona ustalana indywidualnie z każdym franczyzobiorcą. Przewidziana jest też opłata wstępna, jak również  bieżąca opłata miesięczna, której poziom będzie zależny od wysokości sprzedaży oraz progów obrotowych wypracowanych przez sklep. Im one będą wyższe, tym opłata będzie maleć.

Franczyzodawca oszacował, że w Polsce z powodzeniem może działać 200 delikatesów Alma Smart. W tym roku zapowiadał otwarcie maksymalnie 20 sklepów.

 


NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Jaki biznes się opłaci w 2018? /01.12.2017

Sprawdziliśmy, w jaki biznes warto zainwestować w nadchodzącym roku. Tłumaczymy, jak otworzyć i z sukcesem prowadzić spaghetterię, sklep z bielizną, pączkarnię, agencję Mikołajów, park trampolin oraz firmę sprzedającą kosze prezentowe. Opisujemy też sprawdzone franczyzy z branży usługowej. Radzimy, jak przeprowadzić remanent w firmie.

Franczyza - czym to się je? /27.10.2008

Franczyza to sposób na własny biznes pod znanym logo. Korzystają z niej największe światowe marki, warto więc wiedzieć czym jest biznes na licencji franczyzowej.

Wypożyczalnia samochodów: zysk na czterech kółkach /08.06.2015

Uruchomienie wypożyczalni samochodów jest kosztowne. Jednak wydatek szybko się zwraca, bo za kierownicą pożyczonego auta najczęściej siadają turyści, którzy podczas urlopu nie oszczędzają.

Kto może mieć McDonalda? /29.08.2015

Własny McDonald to nieosiągalny cel dla niejednego biznesowego marzyciela. Kto więc może mieć swojego McDonalda? Aneta Czaplicka ma pięć restauracji pod tym szyldem.

Jak odnieść sukces we franczyzie? /01.06.2018

Planujesz inwestycję w biznes franczyzowy? Podpowiadamy czym się kierować, żeby wybrać właściwą franczyzę dla siebie i odnieść sukces w biznesie. Analizujemy czy bardziej opłaca się otworzyć firmę transportową, piwny ogródek, drukarnię internetową czy firmę produkującą pościel. Ponadto prezentujemy 15 sprawdzonych pomysłów na sklep odzieżowy znanej marki. Zdradzamy 10 najczęstszych błędów franczyzobiorców. Radzimy, jakie triki marketingowe opłaca się zastosować, żeby sprzedać więcej. Zbigniew Inglot opowiada nam jak z małej firmy rodzinnej zbudować koncern znany niemal na całym świecie.