14.08.2015

Alma ruszyła z franczyzą

Pierwszy franczyzowy sklep marki został właśnie otwarty. Czy kolejne przybędą jeszcze w tym roku?

Sklep Alma Smart, bo tak się nazywa franczyzowy koncept spółki, ma 450 m2 i mieści się w nowo otwartej Galerii Bocheńskiej znajdującej się w specjalnie na ten cel wybudowanej kamienicy w ścisłym centrum Bochni. Lokalizacja sklepu jest nieprzypadkowa, bo pierwszym franczyzobiorcą Almy została firma Igloo, producent urządzeń chłodniczych, inwestor Galerii Bocheńskiej.
– Format Alma Smart został stworzony z myślą o klientach oczekujących urozmaiconego wyboru produktów spożywczych codziennej potrzeby, które mogą kupić w rozsądnej cenie szybko i komfortowo. Liczymy, że mieszkańcy Bochni przekonają się, że w Almie można szybko kupić wysokiej jakości towar w bardzo przystępnej cenie – mówi Tomasz Basista, kierownik Alma Smart w Bochni.

Sklep Alma Smart Fot. Alma Market

Franczyzodawca oszacował, że w Polsce z powodzeniem może działać 200 delikatesów Alma Smart.

Przypomnijmy, że zarząd spółki Alma market, podjął decyzję o rozwoju sieci supermarketów poprzez franczyzę pod koniec zeszłego roku. Franczyzodawca zapowiedział wówczas, że podzieli się ze swoimi franczyzobiorcami zdobytym know-how i udzieli im wsparcia marketingowego. Udostępni też partnerom 60 tys. pozycji asortymentowych, z których 3 tys. będą stanowić produkty dostępne do tej pory wyłącznie w delikatesach Alma. Sklepy mają być otwierane na powierzchni ok. 200-400 m2 w centrach dużych miast i osiedlach mieszkaniowych.  Na półkach stać będzie ok. 8 tys. towarów. Mają one pochodzić od dostawców wskazanych przez centralę oraz kilku lokalnych hurtowników, zasugerowanych przez franczyzobiorcę.

Przedstawiciele spółki nie chcieli zdradzić kwoty potrzebnej do otwarcia Almy Smart. Dowiedzieliśmy się, że będzie ona ustalana indywidualnie z każdym franczyzobiorcą. Przewidziana jest też opłata wstępna, jak również  bieżąca opłata miesięczna, której poziom będzie zależny od wysokości sprzedaży oraz progów obrotowych wypracowanych przez sklep. Im one będą wyższe, tym opłata będzie maleć.

Franczyzodawca oszacował, że w Polsce z powodzeniem może działać 200 delikatesów Alma Smart. W tym roku zapowiadał otwarcie maksymalnie 20 sklepów.