24.08.2015

Wyznaczamy trendy

Nasz model biznesowy jest wyjątkowy i nie mamy dużej konkurencji – twierdzi Daniel Kucharski, prezes Pijalni Czekolady E.Wedel

Czy tradycyjne pijalnie czekolady mogą dziś skutecznie konkurować z sieciowymi kawiarniami w amerykańskim stylu?
Polska to stosunkowo młody rynek gastronomiczny, a Polacy ciągle jeszcze odkrywają przyjemności płynące z odwiedzania kawiarni. To segment z perspektywami dynamicznego rozwoju, który zapewne będzie przechodził konsolidacje. Analizujemy trendy rynkowe, a także uważnie śledzimy potrzeby konsumentów, ponieważ zależy nam na ciągłym doskonaleniu oferty i jakości obsługi. Model biznesowy Pijalni Czekolady jest wyjątkowy i nie mamy dużej konkurencji. Konsumenci doceniają wysoką jakość naszych ciast i deserów, obsługę kelnerską oraz unikatową atmosferę. Traktujemy każdego gościa indywidualnie, staramy się wyznaczać trendy na rynku dla podobnych lokali, dbając o każdy, nawet najmniejszy szczegół.

Daniel Kucharski, prezes Pijalni Czekolady E. Wedel Fot. Pijalnie Czekolady E. Wedel

Orientacyjna suma inwestycji w Pijalnię Czekolady E.Wedel to ok. 650-800 tys. zł, w zależności od specyfiki danej lokalizacji. W tej kwocie ujęta jest opłata licencyjna oraz przybliżone koszty wyposażenia i adaptacji lokalu, które zależne są oczywiście od jego stanu i powierzchni.
Daniel Kucharski, prezes Pijalni Czekolady E. Wedel.

Jakie korzyści daje Państwu rozbudowa sieci we franczyzie?
Współpraca franczyzowa przede wszystkim umożliwia nam większą dynamikę rozwoju. Zazwyczaj także franczyzobiorcy oferują najlepsze, najbardziej atrakcyjne lokalizacje z danego regionu i znają specyfikę swojego rynku. Obecnie sieć Pijalni Czekolady E.Wedel liczy 21 lokalizacji, w tym 13 punktów własnych oraz 8 franczyzowych. Ostatni lokal otwarty został w czerwcu tego roku w Zakopanem, przy Krupówkach. W najbliższych miesiącach planujemy kolejne otwarcia, przyszły rok będzie jeszcze bardziej intensywny – zamierzamy uruchomić siedem nowych kawiarni, w tym również franczyzowe. Należy jednak pamiętać, iż rozwój uwarunkowany jest wieloma czynnikami, np. koniunkturą czy podażą atrakcyjnych lokalizacji.

Jakie lokalizacje są dla firmy najbardziej atrakcyjne?
Chcemy być jak najbliżej naszych konsumentów, dlatego skupiamy się przede wszystkim na lokalizacjach w większych miastach oraz atrakcyjnych turystycznie miejscowościach. Wybieramy miejsca przy rynkach, deptakach, a także w centrach handlowych. Obecnie Pijalnie Czekolady E.Wedel funkcjonują głównie w największych miastach: Warszawa, Kraków, Wrocław, Łódź, Gdańsk i Sopot, ale nasi franczyzobiorcy prowadzą swoje punkty również w mniejszych miejscowościach, jak Nałęczów czy Białystok. Poszukujemy partnerów zainteresowanych otwarciem Pijalni właśnie w tego typu lokalizacjach. Każdy przypadek rozpatrujemy indywidualnie, ważne by proponowana lokalizacja była atrakcyjna dla konsumenta.

Jakie są Państwa wymagania wobec franczyzobiorców?
Otwarcie kawiarni nie jest łatwym zadaniem. Znalezienie odpowiedniej lokalizacji czy spełnienie wstępnych wymagań wiąże się z wieloma trudnościami. Z naszego doświadczenia wynika, że największy kłopot sprawia franczyzobiorcom zrozumienie i spełnienie wysokich standardów jakościowych, dotyczących zarówno obsługi klienta, jak i jakości oferowanych produktów. W związku z tym przy doborze partnerów franczyzowych prowadzimy staranną selekcję, aby ostatecznie z tej współpracy najbardziej zadowolony mógł być konsument. Nie możemy sobie pozwolić na utratę zaufania do naszej marki. Podstawowe wymagania lokalowe to powierzchnia od 80 do 200 m2. Orientacyjna suma inwestycji to ok. 650-800 tys. zł, w zależności od specyfiki danej lokalizacji. W tej kwocie ujęta jest opłata licencyjna oraz przybliżone koszty wyposażenia i adaptacji lokalu, które zależne są oczywiście od jego stanu i powierzchni. Miesięczne opłaty franczyzowe zależą od wysokości obrotu i poziomu inwestycji i wynoszą do 8 procent. Szacowany okres zwrotu z inwestycji to 4-5 lat.

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0