REKLAMA - OGŁOSZENIE

Na czym zarabia partner banku?

Prowadzenie placówki banku nadal się opłaca i pozwala na zbudowanie dobrze prosperującego biznesu. Najlepsi partnerzy Banku Zachodniego WBK zarabiają ponad 100 tys. zł miesięcznie.

Rynek bankowy konsekwentnie zmienia się i dąży do konsolidacji, która w efekcie spowoduje zmniejszenie liczby banków. Jest to wynik m.in. niskich stóp procentowych, obniżki opłat interchange, ograniczenia w sprzedaży kredytów hipotecznych a także zmian w sprzedaży ubezpieczeń.

Liczarka do pieniędzy BZ WBK Fot. BZ WBK

Rynek bankowy konsekwentnie zmienia się i dąży do konsolidacji, która w efekcie spowoduje zmniejszenie liczby banków. Na rynku pozostaną tylko najwięksi gracze, którzy przejmą mniejsze banki. Z pewnością do grona tych największych zalicza się Bank Zachodni WBK z ponad 900 placówkami w całym kraju, w tym 115 partnerskimi.

Na rynku pozostaną tylko najwięksi gracze, którzy przejmą mniejsze banki. Z pewnością do grona tych największych zalicza się Bank Zachodni WBK z  ponad 900 placówkami w całym kraju, w tym 115 partnerskimi.

Czy w tej trudnej sytuacji rynkowej na tym biznesie można zarobić?
Okazuje się, że prowadzenie placówki banku nadal się opłaca i pozwala na zbudowanie dobrze prosperującego biznesu.  Najbardziej dochodowymi produktami są kredyt gotówkowy, hipoteczny oraz produkty dla firm. Najlepsi Partnerzy Banku Zachodniego WBK zarabiają ponad 100 tys. zł miesięcznie. By cieszyć się takim poziomem dochodów trzeba intensywnie pracować nad portfelem klientów, sprzedażą pełnej oferty produktowej i rozwojem kompetencji pracowników.

Od czego zacząć?
Początki z reguły są trudne. Placówki partnerskie Banku Zachodniego WBK oferuję szeroką ofertę dla klientów zarówno indywidualnych jak i dla firm. Partnerzy oraz ich pracownicy muszą wykazać się dużą wiedzą na temat oferty produktowej by skutecznie zachęcić klientów do skorzystania z produktów banku. Partner na początku współpracy z Bankiem Zachodnim WBK skupia się przede wszystkim na sprzedaży trzech podstawowych produktów: kredytu gotówkowego – który zapewnia dochód pozwalający utrzymać placówkę, kont osobistych - dzięki którym Partner buduje swoją bazę klientów oraz kart kredytowych – które wiążą klienta z bankiem z reguły na dłuższy okres czasu. Nowi Partnerzy mogą również liczyć na specjalne warunki przy realizacji planów sprzedażowych. Plany są ustawione właśnie na te trzy produkty a dodatkowo Partner może otrzymać bonus sprzedażowy za sprzedaż tych produktów. Im dłuższy staż placówki tym plany sprzedażowe są większe. Wynika to z faktu, że placówka ma już pierwszych stałych klientów, doświadczenie w sprzedaży a Partner zyskuje doświadczenie w zarządzaniu biznesem bankowym, może więc zacząć realizować plany sprzedażowe również na inne produkty. Tym samym zapewnia swoim klientom kompleksową obsługę i ma jeszcze więcej możliwości by bardziej związać klientów z bankiem oraz by pozyskać nowych. Na początku funkcjonowania placówki Partner może liczyć na dochód w wysokości około kilkunastu tysięcy złotych.
W tym biznesie wiele zależy od samego Partnera i jego podejścia do prowadzenia placówki. A jest to wymagający biznes, w który trzeba zaangażować się na 100%. Wymaga nieustannej pracy, konsekwencji w działaniu i wykorzystywania pojawiających się szans.

Liczy się każdy klient
Dochód partnera nie wynika jedynie z realizacji bieżącej sprzedaży. Niezwykle ważne jest budowanie własnego portfela klientów. Dlaczego? Baza klientów to podstawa biznesu i stałe wpływy niezależne od wielkości bieżącej sprzedaży. Opłaca się budować swój portfel klientów i dbać o niego. W Banku Zachodnim WBK, Partner otrzymuje dodatkowe wynagrodzenie za jakość portfela i jego aktywność. Wynagrodzenie za tzw. portfel to dodatkowa pozycja na miesięcznej fakturze, sięgająca nawet kilkunastu tysięcy złotych.  Wyliczenia BZ WBK pokazują, że zbudowanie własnej bazy klientów zajmuje ok dwóch lat. Po tym okresie Bank Zachodni WBK szacuje, że średnio 40% faktury stanowi dochód z portfela klientów natomiast 60% jest to realizacja nowej sprzedaży.

W branży bankowej mnogość produktów, zróżnicowanie w naliczaniu prowizji oraz rozliczenia w czasie powodują, że dla osób spoza branży temat zarabiania na tym biznesie na początku wydaje się trudny do ogarnięcia. W Banku Zachodnim WBK Partner ma dostęp do bieżącego monitoringu swojej sprzedaży i jakości portfela. Kalkulatory produktowe pomagają oszacować ile na danym produkcie można zarobić a na końcu miesiąca system sam generuje fakturę sprzedażową. 

Nie pozostaje nic innego jak tylko sprzedawać!

Zainteresowanych otwarciem placówki partnerskiej Banku Zachodniego WBK zachęcamy do kontaktu: biuro.partner@bzwbk.pl lub pod numerem telefonu 695 352 457. 

Dane kandydata
Imię i nazwisko *
Miejscowość (lokalizacja placówki) *
Telefon kontaktowy *
Email *
Dodatkowe informacje
Ewentualne uwagi lub pytania
If you see this, leave this form field blank

Udostępnij artykuł