03.09.2015

Biuro nieruchomości na licencji

Nasz model biznesowy był, jest i będzie kopiowany. Nie unikniemy tego – mówi Agata Stradomska, menedżer Akademii Re/Max Polska.

Co decyduje o sukcesie biura nieruchomości?
Jednymi z kluczowych czynników są kwalifikacje i poziom wiedzy agentów. Wysoki standard świadczonych usług, dobre doradztwo i wsparcie klienta w procesie sprzedaży czy wynajmu nieruchomości zapewniają satysfakcję obsłużonych klientów oraz liczne polecenia, które są najskuteczniejszym elementem marketingu usług. Re/Max Polska posiada własną jednostkę szkoleniową Akademię Re/Max, której zadaniem jest dostarczanie szkoleń i warsztatów dla nowych franczyzobiorców i agentów marki. Niektóre ze szkoleń udostępniane są na zewnątrz, dla osób spoza sieci, dzięki czemu osoby zainteresowane podjęciem współpracy mogą lepiej poznać firmę, standardy pracy, kulturę organizacyjną. Każda nowa osoba w sieci przechodzi przez kilkutygodniowy proces szkoleń wstępnych obejmujących zarówno wiedzę merytoryczną i prawną, jak i nabycie umiejętności w zakresie marketingu i obsługi klienta. Dodatkowo nowi właściciele uczestniczą w szkoleniach dedykowanych dotyczących prowadzenia i zarządzania agencją nieruchomości, finansami, rekrutacji i selekcji personelu.

Agata Stradomska, menedżer Re/Max Fot. Re/Max

Pakiet szkoleń wstępnych dla nowych franczyzobiorców to ponad 100 godzin szkoleń stacjonarnych, rozłożonych na 14 dni, prowadzonych w kilkudniowych sesjach tematycznych oraz jeden dzień szkoleniowy prowadzony w formie webinaru dotyczący obsługi narzędzi technologicznych.
Agata Stradomska, menedżer Akademii Re/Max Polska.

Czego dokładnie na szkoleniach uczą się nowi franczyzobiorcy sieci?
Nowi franczyzobiorcy uczą się jak prowadzić z sukcesem biuro nieruchomości w ramach sieci franczyzowej Re/Max. Szkolenia wstępne dla nowych właścicieli biur obejmują zarówno programy edukacyjne związane z organizacją, otwarciem i funkcjonowaniem biura nieruchomości, w tym elementy zarządzania firmą czy program dotyczący rekrutacji nowych agentów i pracy nad dalszym rozwojem, jak i programy warsztatowe obejmujące wiedzę dotyczącą rynku nieruchomości, aspektów formalnych i prawnych, marketingu, standardów pracy z klientem oraz elementy sprzedażowe nieodzowne w pracy agenta. Pakiet szkoleń wstępnych dla nowych franczyzobiorców to ponad 100 godzin szkoleń stacjonarnych, rozłożonych na 14 dni, prowadzonych w kilkudniowych sesjach tematycznych oraz jeden dzień szkoleniowy prowadzony w formie webinaru dotyczący obsługi narzędzi technologicznych.

Przyjęty system szkoleń gwarantuje, że nawet osoby spoza branży są w stanie w krótkim czasie świetnie zorganizować swoje środowisko pracy, zbudować i rozwijać biuro nieruchomości. Oprócz szkoleń wstępnych dla franczyzobiorców Re/Max dostępne są programy i szkolenia doskonalące zarówno z obszaru związanego stricte z nieruchomościami, jak i z obszaru zarządzania, coachingu, mentoringu. Ważne jest, że oprócz szkoleń dla nowych franczyzobiorców Akademia Re/Max prowadzi szkolenia wstępne dla nowych agentów nieruchomości. Z jednej strony odciążają właścicieli biur, a z drugiej zapewniają, że nowi agenci otrzymują potrzebną i ujednoliconą wiedzę oraz nabywają konieczne umiejętności, aby rozpocząć pracę. Jest to szczególnie ważne dla nowych franczyzobiorców, którzy w początkowym okresie prowadzenia biznesu także sami się uczą, wdrażają a równocześnie mogą już budować zespół.

Szkolenia w Akademii Re/Max mogą wykupić również osoby spoza sieci. Nie obawiacie się, że kursanci na przykład właściciele niezależnych biur nieruchomości będą chcieli skopiować wasz sposób prowadzenia biznesu i obsługi klienta?
Staramy się dzielić wiedzą, gdyż uważamy, że dobrze działający rynek, wysoka jakość i standardy pracy agentów przyniosą nam wszystkim korzyść. Model Re/Max był, jest i będzie kopiowany. Nie unikniemy tego. Taki los prekursorów zmian, nowych standardów, trendów, systemów. Wiele biur, także na polskim rynku, stosuje niektóre elementy charakterystyczne dla systemu Re/Max. Niektóre bacznie nas obserwują, a następnie kopiują. Jednakże, aby system działał i przynosił odpowiednie profity musi funkcjonować w całości i spójnie. Elementem naszego systemu są też ludzie pełni pasji, zaangażowania, empatii, wrażliwi na potrzeby klienta, otwarci na współpracę. Kluczowa jest również kultura organizacyjna firmy i jej system wartości. Dlatego tego systemu nie da się skutecznie skopiować i odtworzyć na innym gruncie. A niektórzy z tych, którzy wdrożyli u siebie część jego elementów wcześniej czy później zaczynają rozważać przyłączenie się do naszej sieci.

Rozmawiała Anna Smolińska

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0