Mobilny koncept "abc na kołach" wciąż jest w fazie testów. Na razie nieznane są warunki współpracy we franczyzie.
Poniedziałek
14.09.2015
Eurocash testuje nowy, mobilny koncept handlowy. Pytamy o warunki współpracy we franczyzie.
 

Pierwsze informacje o tym, że franczyzodawca chce zaskoczyć nowym formatem handlowym, pojawiały się już na początku roku. W lutym Eurocash zapowiedział start projektu „abc na kołach”, czyli mobilnej wersji popularnych osiedlowych sklepów spożywczych. Samochody przystosowane do przewozu i sprzedaży żywności wyjechały na ulice we wschodnich regionach Polski, a w przypadku sukcesu miały pojawiać się w kolejnych częściach kraju.

Wygląda na to, że testy się powiodły. Jak podaje portal dlahandlu.pl, sądząc po aktualnych ogłoszeniach o pracę firma szykuje się do rozwoju nowego formatu na Mazowszu i Lubelszczyźnie. Obecnie prowadzone są nabory kierowników sklepów mobilnych w Łukowie, Białej Podlaskiej i Siedlcach. Wiadomo, że mobilna sieć ma być rozwijana na zasadach franczyzy. Zapytaliśmy centralę o warunki współpracy na licencji, ale przedstawiciele firmy nie chcą zdradzać szczegółów, dopóki nie dopracują konceptu w 100 proc.
– Wciąż jesteśmy na etapie testowania różnych rozwiązań technicznych, jak i operacyjno-biznesowych. Dopasowujemy strategię marketingową do potrzeb finalnych klientów oraz sprawdzamy kierunki i możliwości rozwoju projektu – powiedział nam Jan Domański, rzecznik Grupy Eurocash.

W sieci abc działa obecnie ponad 7 tys. sklepów. Oprócz tej marki w ramach grupy działają jeszcze takie franczyzowe marki, jak Groszek, Delikatesy Centrum, Euro Sklep i Lewiatan. W II kwartale 2015 r. sprzedaż Grupy Eurocash sięgnęła 5,18 mld zł i była o blisko 21 proc. wyższa niż w analogicznym okresie 2014 r. Zysk netto wyniósł natomiast 51,6 mln zł i był o 4,6 proc. wyższy niż przed rokiem.

– Rynek dóbr szybko zbywalnych w I półroczu tego roku pozostawał pod wpływem silnej konkurencji i presji deflacyjnej – ceny żywności i napojów bezalkoholowych spadły w tym okresie średnio o 2,9 proc. Grupa Eurocash w tych warunkach zanotowała dynamiczny wzrost sprzedaży, na który złożyły się w dużej mierze dokonane w ubiegłym roku przejęcia oraz konsekwentny rozwój organiczny. Łączna sprzedaż naszej Grupy w I półroczu tego roku wzrosła o ponad 22 proc. rok do roku, a wyłączając sprzedaż przejętych firm o ponad 3,5 proc. – powiedział Jacek Owczarek, członek zarządu i dyrektor finansowy Eurocash.


Sonia Morawska
/4/
ZOBACZ WIĘCEJ

POPULARNE NA FORUM

sklepy spożywcze

Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...

7 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2024
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami

Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...

1 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2023
Nagrodzeni franczyzobiorcy

Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....

1 wypowiedzi
ostatnia 03.02.2023
sklepy spożywcze

Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.

7 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2022
Jubileuszowy sklep

Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów

1 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022
Nowe warunki współpracy dla franczyzobiorców

Widzę ,że przestępczość zorganizowana od nowego roku w natarciu na Franchising.pl:)

1 wypowiedzi
ostatnia 27.01.2022
Franczyza, która daje niezależność

No no i tutaj polecę jutrzejszy program Anity Gargas. Redakcjo opamiętajcie się i przestańcie promować reklama i tekstami natywnymi przestępczość zorganizowana....

1 wypowiedzi
ostatnia 26.01.2022