Zyski z drugiej ręki
Przed otwarciem sklepu franczyzobiorcy Family Shop kupują od franczyzodawcy pierwszą partię towaru o wadze 1 tony.
- Jeśli w określonym czasie (ustalanym indywidualnie, zwykle 2-3 tygodnie) uda im się sprzedać minimum 300 kg, wówczas mój kierowca zabiera od nich pozostałe 700 kg, a zawodzi 1 tonę w ramach uzupełnienia. Zatem franczyzobiorca zawsze obraca 1 toną towaru – tłumaczy Magdalena Sulwińska.
Koszt zakupu tony odzieży od franczyzodawcy wynosi 16 tys. zł. Ceny detaliczne kilograma dochodzą do 60 zł, co oznacza, że narzuty na cenę zakupu mogą sięgać nawet 75 proc.
Sklepy Family Shop sprzedają odzież używaną, toteż rotacja towaru jest niezwykle ważna i następuje co pół miesiąca. Gdy na stanie pojawia się nowa dostawa, przed lokalem potrafią ustawiać się kolejki.
– Dzieje się tak dlatego, że nasza odzież pochodzi z Wielkiej Brytanii i jest dobra jakościowo. Wśród ubrań trafiających do naszych sklepów często zdarzają się ubrania uznanych marek – podkreśla Sulwińska.
Przedsiębiorca zainteresowany franczyzą Family Shop powinien dysponować kwotą ok. 25 tys. zł. Obejmuje ona opłatę wstępną w wysokości 5 tys. zł, stanowi też wynagrodzenie dla franczyzodawcy za przekazanie materiałów wizualizacyjnych, a także pomoc przy uruchomieniu lokalu.
– Kiedy zgłasza się do nas kandydat na franczyzobiorcę, nasz wysłannik odwiedza lokal, w którym chce prowadzić działalność i ocenia jego przydatność do otwarcia Family Shop. Jest też odpowiedzialny za wsparcie na wczesnym etapie działalności – mówi Magdalena Sowińska.
W tej chwili w sieci Family Shop działa 20 sklepów. Wszystkie należą do franczyzobiorców. Właścicielka marki rozpoczęła budowę sieci od własnego lokalu w Poznaniu, ale zdecydowała się go zamknąć.
– Potencjalni franczyzobiorcy obawiali się, że będę zostawiać dla siebie najlepsze ubrania. Nie chciałam, żeby mieli takie wątpliwości, toteż dziś sieci opiera się wyłącznie na partnerach – tłumaczy franczyzodawczyni. – Kupując partię towaru przedsiębiorca ma możliwość dokładnego sprawdzenia, jakie ubrania trafią do jego sklepu.
W tej chwili w Polsce działa ok. 23 tys. sklepów second hand. Właścicielka Family Shop widzi potencjał rozbudowania sieci do 100 punktów. Najmniejsza miejscowość, w której działa obecnie sklep tej marki, ma 8 tys. mieszkańców. W ostatnim czasie placówki pojawiły się w takich miejscowościach, jak Bielsk Podlaski i Bielsko-Biała. Następne otwarcia są planowane w Lubuszu, Busko Zdroju oraz Oławie.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Jaki biznes ma dziś przed sobą najlepsze perspektywy? Zamiast wróżyć z fusów, lepiej sprawdzić, którym konceptom franczyzowym dobrze się wiedzie. Kto może otworzyć restaurację McDonald's? Sprawdź w miesięczniku "Własny Biznes FRANCHISING".
Czy licencja na biznes musi być droga? Nie. Są koncepty, które nie zrujnują naszego budżetu. I w których możemy liczyć na wsparcie franczyzodawcy.
Jak dobrze wystartować z biznesem, aby firma żyła długo i szczęśliwie? Jakich błędów unikać? I czy wszystko da się zaplanować? Sprawdź we wrześniowym numerze miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING".
Czy licencja na biznes musi być droga? Nie. Są koncepty, które nie zrujnują naszego budżetu. I w których możemy liczyć na wsparcie franczyzodawcy. Sprawdź w nowym numerze "Własny Biznes FRANCHISING".
Polki coraz chętniej ubierają się w second handach. Jak otworzyć taki sklep?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Planujesz zostać franczyzodawcą i chcesz rozwinąć sieć, ale nie wiesz jak? Eksperci od franczyzy podpowiedzą, jak to zrobić.
Paweł Kamiński był pierwszym franczyzobiorcą Cofix. Dziś prowadzi już trzy kawiarnie marki i zdobył tytuł TOP Franczyzobiorcy na zeszłorocznych Targach Franczyza.
POPULARNE NA FORUM
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...
Sklep Z odzieżą używaną
Dzień dobry. Chodzi mi po głowie otwarcie sklepu z odzieżą używaną o powierzchni około 500 metrów kwadratowych. Czynsz wydaje się niewygórowany, około 13 tys zł...
Greenpoint we franczyzie- jak to działa naprawdę?
Czy masz sklep na warunkach Greenpoint? Jak wygląda współpraca? Podobno ta marka się dobrze rozwija. Może znacie więcej szczegółów współpracy poza tymi ogólnymi,...
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
Myślę, że jest to dobry pomysł na biznes, ale trzeba się czymś wyróżnić. Nie ma sensu sprzedawać ciuchów takich, jakie są w każdym innym sklepie.