16.09.2015

Przychody ukryte w paczkach

TaniKurier.Info chce zbudować sieć franczyzowych punktów nadawania przesyłek kurierskich. Aby biznes był opłacalny, trzeba przyjąć 20-25 paczek dziennie.

Firma kurierska TaniKurier.Info powstała na początku 2014 roku. Pod jej logo działało prawie 10 punktów w kraju. Ale franczyzodawca zdecydował, że rozpoczyna budowę sieci placówek od nowa. O powodach takiej decyzji mówi bardzo ogólnie.

Punkt sieci TaniKurier.Info Fot. TaniKurier.Info

Na punkt kurierski potrzebny jest lokal o powierzchni 20-30 m2, na parterze, najlepiej - choć niekoniecznie - z zapleczem i parkingiem dla klientów.

– Z czegoś, co było dobre, chcemy stworzyć coś jeszcze lepszego – twierdzi Mariusz Banaszak, koordynator ds. franczyzy. – Teraz proponujemy koncepcję nowego typu, na nowych warunkach, z mniejszymi opłatami franczyzowymi. Odnowiliśmy też stronę internetową, podpisaliśmy umowy z kolejnymi przewoźnikami. Można powiedzieć, że przeprowadziliśmy remanent. Nasze dotychczasowe placówki nadal działają, ale już na własny rachunek.

Współpraca w pakiecie

Na razie pod szyldem TaniKurier.Info funkcjonuje tylko jednel lokal, w Mosinie koło Poznania. Licencjodawca szuka partnerów, gotowych otworzyć kolejne punkty, przede wszystkim w Wielkopolsce, ale także w innych regionach kraju. Mogą powstawać już w miejscowościach liczących 10 tys. mieszkańców. Potrzebny jest lokal o powierzchni 20-30 m2, na parterze, najlepiej z zapleczem i parkingiem dla klientów. Kwota inwestycji to kilka tysięcy złotych. Koniecznym wyposażeniem jest biurko, komputer z drukarką i podłączeniem do internetu oraz waga z legalizacją. Waga kosztuje około 2 tys. zł, można ją też wydzierżawić od franczyzodawcy za 75 zł netto miesięcznie.

Licencjodawca proponuje franczyzobiorcom w ramach współpracy dwa pakiety: podstawowy i poszerzony. W podstawowym comiesięczna stała opłata wynosi 119 zł netto, w zamian franczyzobiorca otrzymuje m.in. tablicę i cennik pcv, logo, baner reklamowy, własną pozycjonowaną stronę WWW. Cena pakietu poszerzonego to jednorazowo 3,5 tys. zł plus 89 zł netto opłaty miesięcznej. Franczyzobiorca dostaje dodatkowo m.in. szyld oraz więcej materiałów promocyjnych np. ulotki, wizytówki, balony, folię na witrynę.

Ruch w interesie

W punktach TaniKurier.Info można nadawać przesyłki krajowe i międzynarodowe. – Obsługujemy zarówno klientów indywidualnych, jak i biznesowych – mówi Mariusz Banaszak. – Oczywiście ci drudzy gwarantują stałą, dłuższą współpracę. Franczyzobiorca powinien sam poszukiwać klientów na swoim terenie. Nie dyktujemy odgórnie cen usług, każdy może je sam dostosować do możliwości lokalnego rynku.

Franczyzobiorca nie musi mieć samochodu, bo przewozem przesyłek zajmują się firmy, z którymi centrala ma podpisaną umowę.
– Jedna osoba jest w stanie poprowadzić samodzielnie punkt kurierski – uważa Mariusz Banaszak. – Oczywiście wszystko zależy od skali działalności. Jeśli jest duża, na pewno trzeba zatrudnić dodatkowych pracowników. Aby interes był opłacalny, punkt powinien przyjmować 20-25 paczek dziennie.