22.09.2015

Franczyzobiorca zbuduje miasto

Właściciel Townbooking.com chce stworzyć internetowe centrum wynajmu nieruchomości. Biorcy licencji nie muszą posiadać własnych obiektów, by zarabiać.

Portal Townbooking.com wychodzi naprzeciw klientom, którzy poszukują sprawdzonych nieruchomości na sprzedaż i wynajem. Na stronie internetowej mogą szybko odbyć wirtualny spacer po obiekcie, poznać szczegóły warunków wynajmu i zabukować go w wybranym terminie. Twórcą konceptu jest firma e-Rent Polska, a jego motorem napędowym mają być franczyzobiorcy, czyli operatorzy, którzy na swoich terytoriach będą zachęcać właścicieli nieruchomości do zaprezentowania swojej oferty w wirtualnym mieście.
– Migracja biznesowa powoduje, że błyskawicznie rośnie zainteresowanie przedsiębiorców i menedżerów systemem wynajmu lokali mieszkalnych, biurowych i usługowych w całej Europie. Dziś pracujemy w Szczecinie albo w Warszawie, a jutro w Paryżu. System e-Rent na portalu www.Townbooking.com znakomicie ułatwia podjęcie nowej pracy w komfortowych warunkach, pomoże także łatwiej i sprawniej zarządzać wynajmem naszego mieszkania, które pozostawiamy w okresie przeprowadzki związanej z pracą lub nauką – tłumaczy Mariusz Jeznach, założyciel e-Rent Polska.

widok na Miami Fot. freeimages.com

Franczyzobiorca wybiera miasto, w którym chce prowadzić działalność. Kupuje licencje i od tej pory jego rolą staje się pozyskiwanie właścicieli nieruchomości chętnych do zaprezentowania swojej oferty na portalu Townbooking.com.

Jak to działa? Franczyzobiorca wybiera miasto, w którym chce prowadzić działalność. Kupuje licencje i od tej pory jego rolą staje się pozyskiwanie właścicieli nieruchomości chętnych do zaprezentowania swojej oferty na portalu. Dla firmy bądź osoby, która zdecyduje się na taką promocję, przygotowywana jest trójwymiarową wizualizacja obiektu, po czym zostanie umieszczona w wiernie odwzorowanym wirtualnym mieście e-Rent na portalu Townbooking.
– Potencjalny kupiec lub najemca będzie mógł go zwiedzić, sprawdzić rozkład pomieszczeń, obejrzeć z okna okolicę, zanim jeszcze budynek powstanie. Deweloperzy zyskują możliwość rozpoczęcia procesu komercjalizacji nieruchomości zgodnej z nową ustawą deweloperską – od najwcześniejszego stadium jej budowy mogą poszukiwać partnera do swoich planów inwestycyjnych – mówi Mariusz Jeznach.

Właściciel nieruchomości ponosi koszty przygotowania wizualizacji. Franczyzobiorca zarabia każdorazowo, gdy uda mu się przekonać nowego dewelopera bądź właściciela do wykupienia przestrzeni na Townbooking.com. Później czerpie także korzyści w momencie, gdy ktoś zdecyduje się kupić lub wynająć obiekt.

Przystępując do systemu, franczyzobiorca musi wnieść opłatę początkową, której wysokość zależy od wielkości wybranego miasta. Cena licencji za miasta takie, jak Szczecin, Lublin, Bydgoszcz, Zielona Góra, Olsztyn, Białystok, Opole, Rzeszów, Kielce sięga od 50 do 75 tys. zł netto. Licencję na Łódź, Wrocław, Poznań, Gdańsk czy Katowice można kupić za 75-100 tys. zł. Warszawa, na którą już podpisana została 10-letnia umowa, została „sprzedana” za ponad 100 tys. zł.
– Oprócz tego franczyzobiorcy ponoszą 3-proc. opłatę bieżącą od obrotu, dodatkowe 2 proc. przeznaczane jest na marketing sieci – mówi Mariusz Jeznach.

We wrześniu rozpoczął się pilotaż projektu. Na razie na portalu Townbooking dostępnych jest pięć obiektów w Szczecinie. Umowy na Warszawę i Kraków już zostały podpisane.

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0

Sonia Morawska

Napisz do autora