REKLAMA - OGŁOSZENIE

Mail Boxes Etc. stawia na jakość

68 proc. klientów zmienia dostawcę usług ze względu na brak satysfakcji z jakości obsługi klienta. Przytłaczające dane? Tak.

Dodajmy do tego, że koszty pozyskania nowego klienta są średnio siedem razy wyższe niż jego utrzymanie, dzięki zapewnieniu mu odpowiedniej jakości obsługi. Oznacza to, że nie dbając o jakość tracimy nie tylko klientów, ale i zainwestowane pieniądze!

MBE Fot. MBE

Strategia rozwoju marki Mail Boxes Etc. w Polsce zakłada rozwój sieci do ok. 100 punktów na przestrzeni 4-5 lat.

Badań tego typu można przytaczać wiele. Są również takie, które pokazują, że jeden niezadowolony klient o swojej frustracji powie siedmiu z dziesięciu swoich znajomych, zadowolony zaś - raptem od trzech do pięciu. Jednym słowem - wszystkie znaki na niebie, ziemi i w literaturze mówią, że o klienta trzeba dbać. Co w takim razie z tym robimy?

Właściciel marki Mail Boxes Etc., grupa Fineffe, wchodząc na rynek polski w ubiegłym roku wykonała ruch biznesowo nietypowy. Firma stworzyła zupełnie nowy zespół profesjonalnych menedżerów i specjalistów odpowiedzialnych za rozwój w Polsce tej jednej z największych na świecie usługowych sieci franczyzowych. Wszyscy oni mają jeden wspólny mianownik – nie byli wcześniej związani z rynkiem franczyzowym. Czy to nietypowe? Tak. Czy ryzykowne? Absolutnie nie. Wywodzą się oni bowiem z firm, liderów w swoich branżach, które o wartości, jaką jest jakość wiedzą bardzo dużo.

Strategia rozwoju marki Mail Boxes Etc. w Polsce zakłada rozwój sieci do ok. 100 punktów na przestrzeni 4-5 lat. Aby, na bardzo dziś konkurencyjnym rynku, ta strategia się powiodła, marka musi się wyróżniać spośród innych podobnych przedsięwzięć na rynku polskim. Kropką nad „i” ma być właśnie jakość. Zajmuje ona kluczową rolę na każdym etapie rozwoju, od budowania rozpoznawalności marki, po wdrażanie nowych franczyzobiorców do biznesu poprzez szereg profesjonalnych szkoleń. Możliwe stało się to dzięki implementacji międzynarodowych procesów i standardów. Firma MBE Poland, reprezentująca właściciela marki Mail Boxes Etc., poszła o krok dalej i wprowadziła w Polsce ogólnoeuropejski wzór umowy franczyzowej, która funkcjonuje w takich krajach jak Włochy, Niemcy, Hiszpania czy Francja – znanych z bardzo rygorystycznego prawa franczyzowego. W Polsce takich regulacji wciąż nie ma, a o świadomość w tym zakresie stara się dbać Polska Organizacja Franczyzodawców, do ktrórej MBE Poland również należy.

Niezwykle istotne jest, aby polscy franczyzobiorcy zaczęli zauważać klienta rówież w sobie. Aby zwracali uwagę na to, jak traktuje ich franczyzodawca, czy to co mówi jest wiarygodne, spójne i zgodne z rzeczywistością. W ubiegłym roku ponad 30% firm rozwijających się przez franczyzę straciła swoich klientów (zmniejszyła liczbę franczyzobiorców), a aż 62 firmy w ogóle wycofały się z tego rynku. Straty które ponieśli okazały się zbyt duże, aby się po nich podnieść. Dlatego mądre firmy i mądrzy przedsiębiorcy będą zawsze dbali o jakość. Mail Boxes Etc. stawia na jakość, bo tylko jakość oznacza realny rozwój i - wbrew pozorom - spore oszczędności.

Udostępnij artykuł