W Redanie franczyza przegrywa z siecią własną
Grupa Redan podała wyniki finansowe, jakie uzyskała we wrześniu. Końcówka lata okazała się dla spółki dobrym okresem. We wrześniu obroty grupy wzrosły o 8 proc. i sięgnęły 45 mln zł.
– Poprawa obrotów została osiągnięta zarówno w części dyskontowej oraz krajowej sieci Top Secret – mówi Bogusz Kruszyński, wiceprezes zarządu Redan.
Część modową grupy tworzą marki Top Secret, Troll i Drywash. Sieci te rozwijane są przy wykorzystaniu franczyzy. Ich sprzedaż na rynku krajowych wyniosła we wrześniu 15 mln zł i była wyższa o 16 proc. od uzyskanej we wrześniu 2014 r. Znacznie gorzej było za granicą, gdzie spadki sprzedaży sięgnęły 40 proc., na co w dużej mierze miał wpływ kryzys na Ukrainie. Łączna wartość sprzedaży towarów na rynku modowym Grupy Redan we wrześniu 2015 r. wyniosła 18 mln zł i była wyższa o 1 proc. od osiągniętej we wrześniu 2014 r. – W sklepach porównywalnych segmentu modowego, czyli działających ponad 12 miesięcy, we wrześniu zanotowaliśmy kilkuprocentowy wzrost sprzedaży. Uwzględniając jednak prowadzoną w tym okresie kampanię reklamową osiągnięte dynamiki są znacząco poniżej naszych oczekiwań – powiedział Bogusz Kruszyński.
Sprzedaż w części modowej rosła szybciej, niż w dyskontowej, ale to dyskonty TXM textilmarket notują wyższe przychody. We wrześniu sięgnęły one 26 mln zł, czyli o 13 proc. więcej niż w zeszłym roku. Dyskonty nie są udostępniane franczyzobiorcom – ich rozwojem zajmuje się centrala.
– Mimo niekorzystnych we wrześniu warunków pogodowych związanych z wysokimi temperaturami, które nie sprzyjały zakupom odzieży jesiennej, w sieci TXM textilmarket konsekwentnie, tak jak w poprzednich miesiącach, zrealizowaliśmy wysoki przyrost sprzedaży – twierdzi Lech Przemieniecki, prezes TXM.
Od stycznia do września przychody TXM w ujęciu rok do roku poprawiły się o 14 proc. i wyniosły 217 mln zł. W tym czasie sprzedaż sektora modowego wzrosła o 17 proc. i sięgnęła 144 mln zł.
Najliczniejszą spośród franczyzowych marek Redanu jest Top Secret, w skład którego wchodzi ponad 150 sklepów (głównie franczyzowych). Sklepy tej sieci otwierane są na powierzchni od 120 do 300 m2, a inwestycja w remont i aranżację lokalu według standardu franczyzodawcy wymaga nakładów finansowych w wysokości ok. 700 zł na m2. Lokal można otworzyć w miejscowości zamieszkanej przez co najmniej 20 tys. mieszkańców, zarówno przy ulicy handlowej, jak i w galerii.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Redan postanowił sprzedać prawa do marki i sieć sklepów Top Secret spółce Greenpoint. Co to oznacza dla franczyzobiorców?
Sfinksowi rośnie sprzedaż, choć spada liczba restauracji, za to Duży Ben przyspiesza tempo otwarć. Przegląd tygodnia 6-13 maja.
Zdrowa Krowa i Frentzza – Pizza & Friends otworzyły nowe lokale. Redan chce uniezależniać się od Top Secret. Przegląd tygodnia 15-22 kwietnia.
Widmo powstania ustawy regulującej franczyzę, uruchomienie studiów Zarządzanie Franczyzą, powiększenie grona sygnatariuszy Kodeksu Dobrych Praktyk to zaledwie kilka z ważnych wydarzeń dla rynku franczyzy w Polsce w 2022 r.
Punkta wchodzi we franczyzę, Zdrowa Krowa przedstawia strategię rozwoju, a Redan prezentuje sprawozdanie finansowe. Przegląd tygodnia 21-27 listopada.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Od 300 do nawet 1,5 tys. sztuk – tyle pączków dziennie sprzedaje się w punktach Dobrej Pączkarni. Czy w takim razie pączki to opłacalny biznes?
Franczyzodawca Sayuri Sushi zapewnia, że restauracje pod tym szyldem są rentowne od pierwszego miesiąca działalności.
McDonald’s w Polsce to 550 restauracji, które w ponad 90 proc. są prowadzone przez lokalnych przedsiębiorców.
Już w serialu „Czterdziestolatek” Janusz Gajos żartował, że w Złotym Linie trzeba uważać na Rolexy, bo można zatracić się w zabawie. Tajniki tego sukcesu zdradza właściciel Złotego Lina, Jakub Olszewski.
POPULARNE NA FORUM
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...
Sklep Z odzieżą używaną
Dzień dobry. Chodzi mi po głowie otwarcie sklepu z odzieżą używaną o powierzchni około 500 metrów kwadratowych. Czynsz wydaje się niewygórowany, około 13 tys zł...
Greenpoint we franczyzie- jak to działa naprawdę?
Czy masz sklep na warunkach Greenpoint? Jak wygląda współpraca? Podobno ta marka się dobrze rozwija. Może znacie więcej szczegółów współpracy poza tymi ogólnymi,...
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
Myślę, że jest to dobry pomysł na biznes, ale trzeba się czymś wyróżnić. Nie ma sensu sprzedawać ciuchów takich, jakie są w każdym innym sklepie.