Ogólnopolska sieć Wakacyjny Świat skupia w tej chwili prawie 80 partnerów. Mogą się do niej przyłączać zarówno istniejące biura, jaki i te w fazie tworzenia.
Poniedziałek
19.10.2015
Sylwia Reutt, po ośmiu latach samodzielnego prowadzenia biura podróży, zdecydowała przyłączyć się do sieci Wakacyjny Świat.
 

Franczyzobiorczyni Wakacyjnego Świata całe swoje życie zawodowe związała z turystyką. Skończyła studium turystyczne i przez kolejne 20 lat sprzedawała klientom wakacje marzeń.
– Na początku pracowałam w cudzych biurach. Ale dziewięć lat temu postanowiłam przejść na swoje – opowiada Sylwia Reutt. – Założyłam własne biuro, Magic Holidyas. Było mi łatwiej zacząć, bo część klientów z poprzedniej pracy przyszła za mną. Ludzie związują się z człowiekiem, a nie z placówką, dlatego zawsze stawiałam na wysoką jakość obsługi i zadowolenie klienta.

Duży może więcej

Półtora roku temu Sylwia Reutt postanowiła przyłączyć się do sieci franczyzowej.
– Limity sprzedażowe, jakie ustalają touroperatorzy dla biur agencyjnych, są wysokie. Dla pojedynczej placówki mogą być trudne do osiągnięcia. Tymczasem w sieci rozkładają się na wszystkich partnerów – tłumaczy właścicielka Magic Holidays. – Druga istotną sprawą są większe możliwości marketingowe. Samotne biuro nie zawsze stać na akcję promocyjną. Szukałam więc zmiany i trafiłam na reklamę Wakacyjnego Świata.
Ogólnopolska sieć Wakacyjny Świat skupia w tej chwili prawie 80 partnerów. Mogą się do niej przyłączać zarówno istniejące biura, jaki i te w fazie tworzenia. Dobrze byłoby, aby zatrudniały personel z doświadczeniem w sprzedaży ofert turystycznych. Nie ma opłaty wstępnej. Opłata bieżąca wynosi 250 zł netto miesięcznie.
– Koszty remontu i adaptacji biura już istniejącego są rozłożone w czasie. W pierwszym kroku oczekujemy przygotowania witryny w barwach Wakacyjnego Świata, tak aby była identyfikowana z siecią. Właściciel decyduje czy będzie to standardowy szyld, czy podświetlany kaseton. Koszt więc może być bardzo różny – wyjaśnia Jolanta Kołodziejczyk, wiceprezes zarządu Travel Network Solution, właściciela marki Wakacyjny Świat. – Zmiana wizualizacji wewnątrz biura może nastąpić etapami w okresie 2 lat od przystąpienia do sieci. Jak w przypadku witryny, właściciel może przeznaczyć na ten cel bardzo różne kwoty.

Pakiet dla biorcy

Sylwia Reutt i tak akurat zmieniała lokal dla biura, więc od razu nowe pomieszczenie przystosowała do wymogów sieci franczyzowej. Dzięki podpisaniu umowy z Wakacyjnym Światem poszerzyła też swoją bazę touroperatorów.
– Współpracowałam już z wieloma, ale po przystąpieniu do sieci przybyło kilku znaczących, np. Neckerman – mówi. – Co dla mnie bardzo ważne, mam też teraz profesjonalną stronę internetową, ze sprawną wyszukiwarką ofert.

Pakiet franczyzowy Wakacyjnego Świata obejmuje zarówno dostęp do kompleksowej oferty turystycznej (imprezy turystyczne 37 touroperatorów, bilety lotnicze, rezerwacje hotelowe, ubezpieczenia), jak również nowoczesną technologię (m.in. systemy rezerwacyjne, CRM), wsparcie marketingowe (projekty witryn, lokalu, materiałów reklamowych), obecność w portalu sieci franczyzowej, wsparcie administracyjne i organizacyjne. Przed rozpoczęciem sprzedaży w ramach sieci pracownicy zostają przeszkoleni przez Travel Network Solutions w zakresie oferty oraz posługiwania się narzędziami informatycznymi.
– Dla mnie nie bez znaczenia był też fakt, że nie musiałam rezygnować z nazwy swojego biura, na którego markę pracowałam przez ostatnie lata – dodaje Sylwia Reutt.

Trudny sezon

Tegoroczny sezon był dla branży turystycznej trudny: zamachy w Tunezji i Egipcie, wojna na granicy Turcji, niepokoje w Grecji.
Rynek turystyczny jest bardzo wrażliwy na zdarzenia zagrażające bezpieczeństwu podróżujących, a takie właśnie miały miejsce w ostatnim czasie – przyznaje Jolanta Kołodziejczyk.  Jednak większość klientów nie tyle zrezygnowała z wakacji, co zmieniła kierunek podróży. Zamiast do Tunezji turyści wybrali wakacje np. w Bułgarii lub Grecji. Dlatego miniony sezon oceniamy mimo wszystko jako udany. Natomiast okres jesienno-zimowy jest zawsze nieco trudniejszy dla biur podróży i następuje spadek obrotów. Jednak wczesne uruchomienie przez touroperatorów przedsprzedaży oferty na lato 2016 oraz bogata oferta narciarska i egzotyczna pozwalają mieć nadzieję, że klientów w biurach nie zabraknie.


POPULARNE NA FORUM

Any part of India & aboard holiday trip

This "thanksgiving" feast was not repeated the following year. But in 1623, during a severe drought, the pilgrims gathered in a prayer service, praying for rain. When a long,...

2 wypowiedzi
ostatnia 15.08.2018
Any part of India & aboard holiday trip

Country holidays Inn & Suites offers best holiday deal on all parts of the worldwide country at a budget-friendly rate. If you can not decide what destination best for you due...

2 wypowiedzi
ostatnia 08.08.2018
Global CFM Rent a Car - jakie są wasze opinie?

witam firma global rent a car ujme to krotko jeden wielki wal /przekret nie polecam i przestrzegam przed ta firma znajduja uszkodzenia bez ogledzin samochodu a jesli nawet...

32 wypowiedzi
ostatnia 07.08.2018
Hotelik

Hello guys do you know that going through a review of websites will give you much insight about it which you can’t know by simply visiting it,Here is the Allassignmenthelp...

26 wypowiedzi
ostatnia 06.08.2018
Gdzie drukować tanio foldery do biura podróży?

W drukarni kseroa0.pl :) Tanio i bardzo dobrej jakości wydruki.

20 wypowiedzi
ostatnia 31.07.2018
Pensjonat - warto czy nie?

teraz praktycznie to co ma hotel posiada także i pensjonat. Warto tylko sprawdzić jego wyposażenie i okolice. Na tej stronie http://tatrzanskieatrakcje.pl/ znajdziemy...

7 wypowiedzi
ostatnia 25.07.2018
Hotelik

W tym roku wybieram się tylko do Zakopanego http://tatrzanskieatrakcje.pl/ mam ochotę zwiedzić miejsca tam gdzie jeszcze nie byłam

26 wypowiedzi
ostatnia 25.07.2018
Hotelik

:) mój znajomy teraz otwierał nieduży hotel i ma już pełne obłożenie. Zamawiał sobie zmywarki gastronomiczne od Winterhalter na kuchnię bo mówi że na śniadania to...

26 wypowiedzi
ostatnia 24.07.2018