27.10.2015

Total na granicy

Francuski koncern wiesza swój szyld na kolejnych stacjach. Na razie w zachodniej Polsce.

Total rozpoczął budowę sieci w 2014 roku i jak dotąd otworzył nad Wisłą sześć stacji. Strategia koncernu opiera się na pozyskiwaniu partnerów franczyzowych. Ostatnie dwa otwarcia miały miejsce w Łęknicy i Sękowicach, w bezpośrednim sąsiedztwie granicy niemieckiej.

Stacja Total w Zielonej Górze Fot. Total Polska

Nowe stacje Total Łęknicy i Sękowicach otwarto w wyniku partnerskiej współpracy z zielonogórską spółką Apexim AB.

Piąta stacja Total działa w miejscowości Łęknica (woj. lubuskie) od początku sierpnia. Jest położona około 1 km od granicy z Niemcami, w pobliżu drogi krajowej nr 12. Całodobowa stacja posiada parking dla odwiedzających oraz sklep o powierzchni 72 m2, w którym chętni mogą zaopatrzyć się m.in. w produkty spożywcze i przemysłowe, w tym akcesoria do pielęgnacji samochodów.

Inwestycja w Sękowicach (woj. lubuskie), która także graniczy z naszym zachodnim sąsiadem i znajduje się ok. 6 km od miejscowości Gubin, dostępna dla klientów jest od 1 września. Odwiedzający ją kierowcy mają do swojej dyspozycji bezprzewodowe WiFi, restaurację serwującą dania obiadowe oraz parking z miejscami postojowymi, również dla samochodów ciężarowych. Dodatkowo dla kierowców TiR przewidziano możliwość zakupu Toll Collect w celu uiszczenia opłaty drogowej za samochód ciężarowy.

Przekonani marką

Tomasz Bocheński, właściciel stacji Total w Iłowie, na współpracę z marką zdecydował się ze względu na duże jej doświadczenie na międzynarodowym rynku paliw oraz jej wiarygodność.
– Ze względu na lokalizację stacji w TruckStop Iłowa (kompleks dla kierowców pojazdów TIR – przyp. red.) mamy bardzo szeroką ofertę dla firm i kierowców samochodów ciężarowych, kluczowa jest także akceptacja płatności kartami Eurotrafic, Uta oraz DKV. Prowadzenie biznesu z takim partnerem jest dużo łatwiejsze – przyznaje przedsiębiorca.
Na przystąpienie do sieci Total zdecydował się też Krzysztof Kwiatkowski, który na rynku paliw działa od 1991 roku. Przekonała go oferta koncernu, w której dostrzegł szansę na wyróżnienie się na tle konkurencji.

– Nasza stacja znajduje się w pobliżu obwodnicy Zielonej Góry. Na podstawie naszego doświadczenia i analizy trendów w branży, doszliśmy do wniosku, że nadszedł czas na zmiany. Dzięki współpracy z Total Polska nasza stacja zyskała nowe oblicze. Branding został przeprowadzony z zewnątrz (wiata, pylon cenowy, dystrybutory, nowe jednostki serwisowe, nowa elewacja) oraz wewnątrz budynku – reorganizacja sklepu czy poprawienie merchandisingu. Wprowadzona została również nowoczesna strefa multimedialna oraz kącik kawowy Cafe Pause – wylicza właściciel stacji.

Na rynku stacji paliw franczyza odgrywa szczególną rolę. Niezależnym stacjom coraz trudniej jest walczyć o klienta, ponieważ nie dorównują potencjałem zakupowym swoim koncernowym konkurentom. A przez to nie mogą oferować swoim klientom tak atrakcyjnych cen, jak duzi gracze. Nie wspominając o tym, że w strukturze przychodów stacji coraz ważniejszą rolę odgrywa oferta szybko zbywalnych produktów spożywczych (FMCG), a w tym zakresie dobre warunki handlowe może zapewnić tylko silny hurtownik-franczyzodawca. Dla wielu właścicieli niezrzeszonych stacji jedyną szansą na utrzymanie swojego biznesu jest więc przystąpienie do sieci. Jak wynika z danych PROFIT system, na koniec 2014 roku w Polsce działało 1,4 tys. licencyjnych stacji paliw.