Ewa Minge sprzeda licencję

Franczyza Femestage Eva Minge to typowy koncept depozytowy. Biorcy licencji nie muszą inwestować w zakup towaru, a zarabiają na prowizji od sprzedaży.
Wtorek
17.11.2015
Sklep sygnowany nazwiskiem znanej projektantki można otworzyć na licencji. Koncept Femestage powstał przy współpracy ze spółką Esotiq & Henderson.
 

Kilka tygodni temu w Warszawie swoje drzwi dla klientów otworzył Dom Mody MODO. Wśród najemców znalazła się marka Femestage, owoc współpracy projektantki Ewy Minge i spółki Esotiq & Henderson. To 11 salon sieci. Marka miała premierę w kwietniu, podczas Fashion Week w Łodzi. To brand dla kobiet, które stawiają na prostotę, ciekawą formę oraz jakość, a zarazem lubią podkreślać swoją kobiecość. Jak mówi sama projektantka, Femestage jest przeznaczona dla klientek poszukujących elegancji w codziennym wydaniu.

Współpraca franczyzowa w sieci Femestage opiera na modelu, który sprawdził się już w rozwoju sieci Esotiq, czyli franczyzie depozytowej. Franczyzobiorca nie musi angażować swojego kapitału w zakup towaru. Grupa zapewnia optymalne zatowarowanie, system informatyczny i promocję. Dostawy odbywają się na koszt grupy. Główne wymagania dla salonów Femestage to lokal o powierzchni 80-150 m2 w wybranych miastach (powyżej 50 tys. mieszkańców), odpowiednie zaplecze finansowe pozwalające pokryć koszty inwestycji początkowej, lokalizacja zapewniająca wysoki ruch. Grupa zapewnia pomoc przy adaptacji lokalu.
– Lokal może być wynajęty, ważne by spełniał wymagania sieci. Nasi franczyzobiorcy muszą wierzyć w to, co robią, grać z nami w jednym zespole, odpowiednio zadbać o klienta. My z kolei dbamy o jakość produktów i wspieramy franczyzobiorców marketingowo – mówi Adam Skrzypek, prezes Esotiq & Henderson.

Z tego wsparcia korzystają już pierwsi franczyzobiorcy. Obecnie w Polsce w tym systemie działają dwa salony Femestage – w Krakowie i w Rzeszowie. Wkrótce kolejne otwarcia. Cel na ten rok dla sieci Femestage to 20-25 salonów.

W warszawskim MODO 17 października otwarty został także salon ESOTIQ, sieci z bielizną i kosmetykami. Będzie to już 239. salon ESOTIQ, z czego aż 202 działa w systemie franczyzowym. Cel na ten rok to około 270 salonów ESOTIQ na terenie kraju.

Sieć Femestage rozwija się w całej Polsce. To jeden ze najważniejszych projektów giełdowej grupy odzieżowej Esotiq & Henderson. Salony działają już w największych miastach, jak Warszawa, Gdańsk, Katowice, Łódź, czy Wrocław, ale grupa jest zainteresowana także rozwojem w miejscowościach powyżej 50 tys. mieszkańców.

Alians dodał skrzydeł

Ewa Minge przez wiele lat samodzielnie pracowała na wizerunek swojej marki, zarządzając firmą Eva Minge Design. Przed kilkoma laty zdecydowała się jednak na alians z przedstawicielami dużego biznesu.
– To nadal jest moja firma, a wsparcie Esotiq było nam potrzebne do ekspansji na kolejnych rynkach. Otrzymałam od losu szansę, którą chciałam wykorzystać, i pomógł mi w tym właśnie Esotiq. W pewnym momencie moja marka mogła rozwijać się bardzo powoli albo wykorzystać szansę i zrobić olbrzymi krok do przodu. Jednak żeby go zrobić, potrzebni byli ludzie i struktura, a my zupełnie nie byliśmy na to gotowi. Z drugiej strony nie chciałam się wycofać. Nie po to przez tyle lat budowałam markę, żeby rezygnować. Cały czas mam dużo do powiedzenia w firmie, ale otoczyłam się specjalistami po to, żeby korzystać z ich pomocy – tłumaczyła projektantka w wywiadzie dla miesięcznika Własny Biznes Franchising. – Wcześniej sama kierowałam firmą, organizowałam pokazy, projektowałam, sprzedawałam. Moim wsparciem były księgowa i szefowa produkcji. Dziś zajmuję się głównie projektowaniem, ale ja tę firmę stworzyłam i prowadziłam przez 25 lat i cały czas mam znaczący wpływ na jej kształt.


Grzegorz Morawski
dziennikarz
/1/
ZOBACZ WIĘCEJ

POPULARNE NA FORUM

Klienci patrzą na metkę

dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek

2 wypowiedzi
ostatnia 02.02.2024
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??

ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka

38 wypowiedzi
ostatnia 19.01.2023
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?

Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna

4 wypowiedzi
ostatnia 19.01.2023
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq

Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...

27 wypowiedzi
ostatnia 19.12.2022
Klienci patrzą na metkę

Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...

2 wypowiedzi
ostatnia 18.10.2022
Sklep Z odzieżą używaną

Dzień dobry. Chodzi mi po głowie otwarcie sklepu z odzieżą używaną o powierzchni około 500 metrów kwadratowych. Czynsz wydaje się niewygórowany, około 13 tys zł...

1 wypowiedzi
ostatnia 12.12.2021
Greenpoint we franczyzie- jak to działa naprawdę?

Czy masz sklep na warunkach Greenpoint? Jak wygląda współpraca? Podobno ta marka się dobrze rozwija. Może znacie więcej szczegółów współpracy poza tymi ogólnymi,...

1 wypowiedzi
ostatnia 16.08.2021
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??

Myślę, że jest to dobry pomysł na biznes, ale trzeba się czymś wyróżnić. Nie ma sensu sprzedawać ciuchów takich, jakie są w każdym innym sklepie.

38 wypowiedzi
ostatnia 12.04.2021