Do Viviamo mogą przystąpić zarówno osoby chcące skoncentrować się wyłącznie na działalności ubezpieczeniowej, jak i przedsiębiorcy pragnące poszerzyć dotychczasową ofertę swojej firmy.
Piątek
13.11.2015
Partnerzy Viviamo mają w ofercie całe spektrum ubezpieczeń. Ale największą popularnością cieszy się jeden rodzaj produktów.
 

Viviamo Ubezpieczamy to sieć biur specjalizująca się w sprzedaży i dystrybucji produktów ubezpieczeniowych dla osób fizycznych i podmiotów gospodarczych. Jej partnerzy mogą zaoferować klientom produkty 30 towarzystw ubezpieczeniowych.
– Posiadamy w portfelu placówki wyspecjalizowane w ubezpieczeniach majątkowych, rolnych oraz ubezpieczeniach na życie. Jednak jeśli chodzi o strukturę sprzedaży całej firmy Viviamo to na pewno dominują ubezpieczenia komunikacyjne – mówi Piotr Zalas, dyrektor handlowy Lubuskiej Grupy Kapitałowej, do której należy marka Vivamo.

Podkreśla jednocześnie, że to od franczyzobiorcy zależy, w jakim kierunku zamierza rozwijać swój biznes z pomocą Viviamo.
– Partnerzy posiadający dostęp do posiadaczy samochodów i potencjalnych klientów Viviamo – rozwijają się w kierunku ubezpieczeń komunikacyjnych (OC/AC), inni rozwijają się w kierunku ubezpieczeń rolnych a jeszcze inni stawiają na ubezpieczenia biznesu lub ubezpieczeń osobowych – z uwagi na swoje kontakty na lokalnym rynku – tłumaczy Piotr Zalas.

Partnerzy Viviamo zarabiają na prowizji od sprzedanych produktów ubezpieczeniowych. Biorą też udział w programach lojalnościowych, a także promocjach i konkursach, wspierających w osiągnięciu jak najwyższego poziomu sprzedaży.
– Partner w zależności od comiesięcznego wolumenu sprzedaży może zamawiać gadżety, nagrody i materiały reklamowe w specjalnie stworzonym sklepiku internetowym. Po stronie Viviamo jest właściwe przeszkolenie partnera, nadanie uprawnień sprzedażowych i codzienne wsparcie w terenie. Zapewniają je nasi mobilni menedżerowie, a także call center i szkolenia internetowe – mówi Zalas.

Opłata za przystąpienie do sieci Viviamo wynosi 3 tys. zł. Oprócz tego franczyzobiorca powinien dysponować kapitałem na przygotowanie lokalu, o czym więcej można przeczytać w artykule Ubezpieczenia w odcieniu czerwonym na portalu Lokalnabiznes.pl. Jak zapowiada franczyzodawca, zwrot z inwestycji może nastąpić po 4-6 miesiącach, jeśli partner miał już doświadczenie w branży. W przeciwnym wypadku na zwrot można czekać do dwóch lat.

Obecnie pod szyldem Viviamo działa 11 placówek. Niedawno otwarte zostało biuro w Ozimku, a w listopadzie planowane jest otwarcie w Choszcznie. Trwają też zaawansowane rozmowy z trzema potencjalnymi franczyzobiorcami.


Grzegorz Morawski
dziennikarz