Mam duże doświadczenie w zarządzaniu ludźmi i jestem zdania, że pracownicy to najważniejszy zasób firmy. Handel to obszar, w którym obsługa klienta jest kluczowa dla sukcesu.
Liliana Kostka-Majewska, franczyzobiorczyni Change Lingerie
Piątek
04.12.2015
Liliana Kostka-Majewska otworzyła pierwszy salon z bielizną Change w Warszawie. Lokalizacja? Od razu z górnej półki.
 

Liliana Kostka-Majewska i jej mąż uznali, że ich dotychczasowa droga zawodowa predysponuje ich do przejścia na swoje. Otwarcie salonu Change było debiutem w branży modowej, ale nie w biznesie w ogóle.
– Oboje z mężem mamy długą ścieżkę zawodową za sobą. Jestem z wykształcenia ekonomistą z dyplomem podyplomowych studiów z zakresu zarządzania w sektorach mody . W swojej karierze zawodowej między innymi współtworzyłam od podstaw przedsiębiorstwo produkcyjne. Mój mąż to doświadczony menedżer z obszaru IT – opowiada franczyzobiorczyni.

Sklep odzieżowy Majewskich otworzył swoje drzwi dla klientów w tym samym dniu, w którym na warszawskiej mapie centrów handlowych pojawiło się MODO Domy Mody, czyli 17 października.  Sami franczyzobiorcy przekonują, że obiekt ten różni się od dotychczas powstających galerii. Centrum podzielone jest na strefy dopasowane do potrzeb różnych grup klientów.
– My wybraliśmy lokalizację w strefie Brand Fashion czyli tzw. strefie marek. Salon Change Lingerie sąsiaduje z Monnari – mówi Liliana  Kostka-Majewska.

Przed otwarciem franczyzobiorczyni długo przyglądała się rozwojowi duńskiej marki w Polsce. Ostatecznie sieci przekonała ją jakość produktów,  różnorodność oferty i szeroka gama rozmiarów. Nie bez znaczenia było też tempo rozwoju – od marca koncept powiększył się o 20 sklepów (część z nich została przejętych od upadającego Atlantica). Poza tym w Warszawie salonu Change jeszcze nie było. Remont lokalu i dostosowanie go do standardów sieci zajęły trzy miesiące.
– Change nie pobiera opłat za przystąpienie do sieci ani też kaucji. Inwestycja wiąże się przede wszystkim z kosztami aranżacji salonu według standardów marki, ok. 2 tys. zł za metr kwadratowy – mówi Kostka-Majewska.

W ramach umowy franczyzowej partner Change ma zapewniony system informatyczno-kasowy,  a także szkolenia z zakresu obsługi klienta i profesjonalnego brafittingu, czyli dopasowywania biustonoszy. Franczyzodawca zajmuje się działaniami promocyjnymi oraz visual merchandisingiem, ale sukces sklepu zależy od tego, jak skutecznie zarządza nim właściciel.
– Nie wierzę, że można osiągnąć sukces finansowy bez zbytniego zaangażowania, a już w szczególności na początku prowadzenia biznesu. Trzeba dopilnowywać wielu kwestii, prawidłowej obsługi klienta, sposobu komunikacji z klientem, realizacji wytycznych wizerunkowych, kontroli zatowarowania – wylicza Liliana Kostka-Majewska. – Mam duże doświadczenie w zarządzaniu ludźmi i jestem zdania, że pracownicy to najważniejszy zasób  firmy. Handel to obszar, w którym obsługa klienta jest kluczowa dla sukcesu. To pozytywnie nastawiony, otwarty na potrzeby klienta i wykwalifikowany personel często stanowi o tym, czy klient wróci akurat do nas. I te postawy trzeba stale kształtować u pracowników.

Właścicielka przyznaje, że na razie trudno jeszcze mówić o zwrocie zainwestowanych środków, ale wraz z mężem oczekuje, że nastąpi on między 12 a 18 miesiącem od otwarcia sklepu. Change to koncept depozytowy, toteż franczyzobiorcy nie ponoszą kosztów związanych z zakupem towaru i ryzyka niesprzedanego towaru.
– Optymizmem napawa fakt, że już w tej krótkiej historii działalności naszego salonu można zaobserwować powroty klientek. Można wywnioskować, że spodobała się zarówno oferta Change, jak i obsługa klienta, co w sposób bezpośredni przekłada się na obroty – mówi franczyzobiorczyni. – Z wielu raportów na temat handlu detalicznego odzieżą w Polsce wynika, że sytuacja w branży odzieżowej z roku na rok poprawia się. Większa jest skłonność do zakupów, chociaż konsument wciąż chce kupować mądrze, a więc dobry produkt w rozsądnej cenie. I taka jest właśnie propozycja Change.


POPULARNE NA FORUM

Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??

warto ale zależy z jakim towarem i w jakiej cenie .ważna jest tez lokalizacja [url=http://wp.eu]wp[/url]

74 wypowiedzi
ostatnia 18.08.2018
Sklep z tanią odzieżą sportową

Najlepiej kupowac odzież szytą w Polsce. W ostatnich latach pojawiło się parę dobrych firm, które tworzą bardzo dobrą odzież dla sportowców. Cenowo też nie...

48 wypowiedzi
ostatnia 18.08.2018
Wyposażenie ciucholandu

To nie moja dziedzina, więc nie wiem zbyt wiele. Dziękuję za informację. imgrum

6 wypowiedzi
ostatnia 17.08.2018
Powrót po wielu latach

This "thanksgiving" devour was not rehashed the next year. Be that as it may, in 1623, amid an extreme dry spell, the travelers accumulated in a supplication benefit, appealing...

1 wypowiedzi
ostatnia 16.08.2018
Ubrania bez komentarza

Thank you for another great article. The place else may anybody get that type of info in such an ideal method of writing? I’ve a presentation subsequent week, and I’m at...

9 wypowiedzi
ostatnia 14.08.2018
Jak założyć sklep z odzieżą

Urządzając sklep odzieżowy musisz pamiętać, że bardzo ważne jest oświetlenie, a szczególnie to na wystawie. W tej roli świetnie sprawdzą się halogeny.

23 wypowiedzi
ostatnia 13.08.2018
Wyposażenie ciucholandu

Te tematy to twardy orzech do zgryzienia, nie da się jednoznacznie niczego określić. Każdy przypadek będzie inny i w każdym co innego zagra pierwsze skrzypce ;)

6 wypowiedzi
ostatnia 13.08.2018
Wyposażenie ciucholandu

Chyba poruszę ten temat na swojej stronie wielorakietematy.pl bo sporo osób widzę że wciąż się boi podjąć działania. Warto zaczynać z własnymi działalnościami,...

6 wypowiedzi
ostatnia 13.08.2018