30.12.2015

Lotos ma apetyt na kanapki

Bary Subway będą pojawiać się na stacjach polskiego koncernu.

Lotos otworzył na stacji paliw w Rumii (woj. pomorskie) pierwszą restaurację Subway. Na początku 2016 roku planowane jest otwarcie następnych punktów gastronomicznych tej marki na stacjach tranzytowych i miejskich. Rozwój oferty gastronomicznej na stacjach sieci Lotos ma wzmocnić wizerunek stacji paliw jako miejsca, gdzie można nie tylko napełnić bak samochodu, ale też wygodnie i smacznie zjeść.
– W Europie Środkowo-Wschodniej mamy obecnie kilka restauracji Subway na stacjach paliw. Wyniki restauracji w takich miejscach zazwyczaj znacznie przewyższają średnią w kraju i to zaraz po otwarciu. W tym czasie sprzedaż ciągle wzrasta. Jesteśmy świadomi, że nasza współpraca to doskonała możliwość do dalszego rozwoju i zbliżenia się do naszych klientów – mówi Martin Princ, menedżer regionalny ds. rozwoju Subway w Europie Środkowo-Wschodniej.

Restauracja Subway. Fot. Subway

Marże na paliwach maleją, więc właściciele stacji muszą szukać pomysłów na poprawę rentowności biznesu. Subway na stacjach Lotos to właśnie taki pomysł.

Menu Subway stanowi dla sieci stacji paliw Lotos idealne uzupełnienie oferty gastronomicznej. Wierzymy, że klienci docenią wprowadzenie do oferty nowości – mówi Irmina Karpińska, kierownik działu sklepów i usług Lotos Paliwa.

To nie pierwszy taki mariaż na rynku stacji paliw. Od kilku lat obserwujemy wzmożone zainteresowanie koncernów współpracą ze znanymi konceptami sieciowymi, przede wszystkim tymi z branży handlowej. Szczególnie aktywny jest Carrefour, który najpierw zaopatrywał sklepy na stacjach BP, a obecnie patronuje powierzchniom sklepowym Lukoil. Z kolei na stacjach PKN Orlen zakupy można zrobić w sklepach Tesco Express oraz Delikatesy Centrum (marce należącej do grupy Eurocash). Takie rozwiązania podyktowane są sytuacją rynkową, a w szczególności spadającymi cenami surowców. Stacje zmieniają swój profil, w miarę jak coraz mniej opłacalny staje się handel paliwami. Malejące marże powodują ograniczenie rentowności biznesu, a skoro sam dystrybutor nie daje zarobić, to trzeba szukać alternatyw. Stąd coraz bardziej rozbudowana oferta produktów spożywczych, czy, jak w przypadku Lotosu – próba przyciągnięcia klientów znaną marką gastronomiczną.

Koncept Subway działa w 111 krajach i liczy ponad 44 tysiące obiektów, co czyni go największą siecią restauracji szybkiej obsługi na świecie. Pod szyldem Lotos funkcjonuje natomiast ok. 450 stacji, z czego większość stanowią placówki należące do franczyzobiorców.