Za ok. 35-40 proc. obrotu w salonie prasowym odpowiadają zabawki, torebki i inne akcesoria. To właśnie na nich realizowane są najwyższe marże, sięgające 30 proc.
Katarzyna Małkowska, franczyzobiorczyni Euro-Salonu Prasowego
Sobota
02.01.2016
Katarzyna Małkowska postanowiła rzucić pracę w gastronomii i otworzyć salonik prasowy. Był rentowny już po dwóch miesiącach od otwarcia.
 

– Do wyboru sieci Eurokiosk przekonała mnie ciocia, która sam już od trzech lat prowadziła Euro-Salon Prasowy. Zastanawiałam się nad zmianą pracą, a ona była zadowolona i polecała tę franczyzę – wspomina Katarzyna Małkowska.

Przedsiębiorcza poznanianka postanowiła dać marce szansę i wspólnie z mamą w grudniu 2013 roku objęła salonik prasowy w poznańskiej dzielnicy Winogrady. Lokal mieści się w budynku marketu Netto, co gwarantuje mu stałą bliskość klientów.
– Lokalizacja jest w tym biznesie kluczowa. To głównie dzięki niej udało nam się bardzo szybko osiągnąć rentowność. Salon zaczął zarabiać na koszty już po dwóch miesiącach od otwarcia – mówi Katarzyna Małkowska.

Własny Euro-Salon Prasowy można otworzyć w trzech formatach, o których więcej przeczytać można w artykule Tam, gdzie klient lubi czytać na portalu Lokalnabiznes.pl. Katarzyna Małkowska wybrała koncept standard, przeznaczony dla lokali o powierzchni nieprzekraczającej 15 m2. Zgodnie z szacunkami franczyzodawcy kwota inwestycji zamknęła się w ok. 40 tys. zł. Franczyzobiorca otrzymuje gotowy i wyremontowany salon prasowy, ale musi z własnej kieszeni zapłacić za towar.
– Najwięcej, bo ok. 12 tys. zł trzeba było przeznaczyć na zakup papierosów. W tej kwocie był też Lottomat, na którym nam bardzo zależało  – wspomina Małkowska.

Zgodnie z wymogami franczyzodawcy oprócz papierosów trzech wskazanych marek, franczyzobiorca musi zaopatrywać się w prasę w Ruchu, napoje zaś muszą pochodzić z koncernu Coca-Coli. Pozostały asortyment pozostaje w gestii partnera, podobnie jak marże narzucane na poszczególne artykuły.
– Za ok. 35-40 proc. obrotu odpowiadają produkty takie, jak zabawki, torebki i inne akcesoria. Zaopatrujemy się w  nie w hurtowniach samodzielnie. To właśnie na nich realizowane są najwyższe marże, sięgające 30 proc. – mówi Małkowska.

Same na swoim

Katarzyna Małkowska wraz z mamą obsługują klientów osobiście. Salonik jest otwarty przez sześć dni w tygodniu w godzinach 7-21, ale pracę zaczynają wcześniej.
– Przyjeżdżamy na miejsce godzinę przed otwarciem, żeby rozłożyć gazety na półkach. Dzielimy się w ten sposób, że ja pracuję dwa dni, a następne dwa dni w salonie jest mama. Pozostałymi dniami dzielimy się po połowie – tłumaczy właścicielka saloniku. – Myślimy o zatrudnieniu pracownika, ale mamy obawy, by zaufać osobie z zewnątrz...

Wśród klientów salonu prasowego jest wiele osób starszych, które mieszkają na pobliskich osiedlach. Dla punktu z prasą dojrzały klient to żyła złota – w przeciwieństwie do młodzieży wciąż chętnie czyta drukowane gazety, a w dodatku zostawia trochę grosza kupując upominki dla wnuczków.
– Najwyższe obroty notujemy na początku tygodnia, w poniedziałki sięgają one od 5,5 tys. do 6,5 tys. zł. Środy i czwartki są pod tym względem gorsze, w tych dniach w kasie zostaje 4-4,5 tys. zł – opowiada Małkowska.

Choć po odliczeniu kosztów w rękach właścicielek co miesiąc zostaje satysfakcjonująca kwota, to już myślą o objęciu kolejnej placówki. Niedawno pojawiła się taka możliwość, ale do realizacji planów nie doszło – wspólniczki nie miały akurat środków na zatowarowanie nowego lokalu.
– Czekam na kolejną okazję – mówi Małkowska.


POPULARNE NA FORUM

Business Portfolio

Excellent article. Very interesting to read. I really love to read such a nice article. https://arynews.tv/en/

5 wypowiedzi
ostatnia 21.07.2018
Eurocash zarabia coraz mniej

Some blogs give us extra knowledge about the particular Topic in which we are searching on the Internet and this is also one of those in which we can take some new ideas as...

3 wypowiedzi
ostatnia 21.07.2018
Business Portfolio

Good One

5 wypowiedzi
ostatnia 21.07.2018
Twarda woda

There are lots of possessions to do with the superiority of hose down. Better toward discuss with the adjoining person by appointment in the flesh click for more: Expert Essay...

20 wypowiedzi
ostatnia 20.07.2018
Twarda woda

Water in various parts which differs in the measure of broke up mineral particles it contains. This decides if it is hard or delicate water. There are points of interest and...

20 wypowiedzi
ostatnia 20.07.2018
Blaski i cienie Eurocashu

Well, this time you come up with great initiative Kamil. K, Thanks for being the shout out for this matter, We are with you at DoDoPackaging.Com

8 wypowiedzi
ostatnia 19.07.2018
Zmiana warty w Eurocashu

Grupa Eurocash jest jedną z największych grup, mam nadzieję, że będziecie dobrze. instagram trading

4 wypowiedzi
ostatnia 19.07.2018
Twarda woda

There are lots of but the purification method depends on the quality of water. Better to consult with the nearest person by visiting physically. assignment help

20 wypowiedzi
ostatnia 18.07.2018