07.01.2016

Pizza z przyczepy

Pizza Bus chce zbudować w Polsce sieć mobilnych pizzerii.

Pizza to najpopularniejsze wśród Polaków danie – oczywiście zaraz po kuchni polskiej. 54 proc. z nas, jeżeli chce zjeść na mieście, wybiera właśnie pizzę. Ale pizza ma też to do siebie, że jest idealnym daniem na wynos czy na dowóz. Przede wszystkim dlatego, że łatwo ją podgrzać i nie traci przez to zbyt mocno walorów smakowych. To właśnie wykorzystują pizzerie, nastawione na realizację zamówień wyłącznie w dostawie.

Kobieta jedząca pizzę Fot. Pizza Bus

54 proc. Polaków jeżeli chce zjeść na mieście, wybiera właśnie pizzę. Pizza ma też to do siebie, że jest idealnym daniem na wynos czy na dowóz.

Pizza Bus na Słowacji ma 22 punkty franczyzowe, w Polsce dwa franczyzowe i jeden własny.
– W 2016 roku planujemy 12 otwarć mobilnych punktów – zapowiada Łukasz Przygoda, wprowadzający markę Pizza Bus do Polski. – Szukamy partnerów na terenie całej Polski. Mile widziane są osoby z mniejszych miejscowości, a nawet wiosek, gdzie praktycznie nie ma konkurencji lub jest znikoma.

Skuter na przystawkę

Mobilna pizzeria to przyczepa wielkości 4 m2, w pełni wyposażona i gotowa do pracy. Wystarczy samochód osobowy oraz prawo jazdy kategorii B, by ją transportować. W przypadku tego rodzaju działalności lokalizacja nie jest priorytetem bo punkt realizuje zamówienia wyłącznie w dostawie na dowóz.
– Docelowo chcemy jednak, aby przyczepa stała w konkretnym mieście i skupiła się na okolicznych mieszkańcach – podkreśla Łukasz Przygoda.

Franczyzobiorca może sam znaleźć lokalizację, ale licencjodawca dysponuje też propozycjami miejsc przy galeriach handlowych. W pełni wyposażona przyczepa kosztuje 39 tys. zł netto, partner wraz z nią otrzymuje pełną dokumentację, potrzebną dla Sanepidu. Do tego trzeba doliczyć zatowarowanie za 2 tys. zł. Miesięczna opłata franczyzowa wynosi 600 zł.
Franczyzobiorca w pakiecie startowym otrzymuje za symboliczną złotówkę skuter do rozwozu pizzy. Franczyzodawca zapewnia też m.in. niezbędne szkolenia, 20 tys. ulotek reklamowych, marketing w internecie i na portalach społecznościowych, dostęp do serwisu zamówień on-line.
 Pizza Bus to biznes całoroczny – twierdzi Łukasz Przygoda. – Średnio w tygodniu sprzedaje się od 30 do 60 pizz, a w weekendy dochodzi nawet do 100. Biznes jest wysokorentowny, inwestycja zwraca się po około czterech miesiącach.