MZGZ ma parcie na szkło

Na remont i zatowarowanie sklepu MZGZ o powierzchni 60 m2 trzeba wydać ok. 50-70 tys. zł.
Poniedziałek
11.01.2016
Franczyzodawca odzieżowego MZGZ chce w 2016 roku otworzyć 50 nowych sklepów partnerskich. Pomoże mu kampania reklamowa w telewizji.
 

Sklepy francuskiego producenta odzieży MZGZ są znane w wielu krajach Europy od Francji i Niemiec przez Czechy i Słowację po Ukrainę. W Polsce sieć partnerską MZGZ od 2010 roku rozwija firma EDGE Team.  Obecnie koncept liczy ponad ok. 300 placówek, spośród których przeważającą większość stanowią punkty w sklepach multibrandowych. Motorem napędowym sieci są partnerzy, do franczyzodawcy należy tylko kilka sklepów. W ubiegłym roku sieć powiększyła się o 29 punktów partnerskich i dwa własne. W 2016 ma przybyć ich jeszcze więcej.
– W 2016 planujemy uruchomienie 50 nowych punktów partnerskich. Otwarcia planowane są w miastach powyżej 15 tys. mieszkańców. Szczególnie atrakcyjne lokalizacje to główne rynki miast, deptaki, a także galerie i pasaże handlowe – zapowiada Jarosław Misiurek, franczyzodawca marki MZGZ.

Pomóc w poszukiwaniu franczyzobiorców ma kampania reklamowa. W lutym wyemitowane zostanie ok. 800 spotów na 12 wiodących kanałach telewizyjnych. Kampania jest skierowana do klienta detalicznego, a franczyzodawca chce w ten sposób zwiększyć rozpoznawalność marki.

W przeciwieństwie do większości konceptów odzieżowych MZGZ nie korzysta z depozytowego modelu współpracy. Oznacza to, że franczyzobiorcy muszą kupić towar na własny rachunek. Mają jednak do dyspozycji wydłużony termin płatności  do końca sezonu, w którym została kupiona kolekcja.
– Dzięki temu partner może otworzyć sklep  z mniejszym wkładem własnym. Ponadto na bieżąco monitorujemy sprzedaż i sugerujemy, jakie produkty warto zamawiać. Narzuty na ceny hurtowe mogą sięgać nawet 150 proc. Staramy się oferować wzornictwo wyprzedzające nadchodzące trendy i nigdy nie powtarzamy kolekcji – tłumaczy Jarosław Misiurek.

Na remont i zatowarowanie sklepu o powierzchni 60 m2 trzeba wydać ok. 50-70 tys. zł. Zwrotu z inwestycji można spodziewać się po 2-3 sezonach. Nieco mniejsze wydatki pociąga za sobą uruchomienie cornera MZGZ w sklepie multibrandowym. Jego zatowarowanie i przygotowanie wiąże się z kosztem ok. 30-40 tys. zł. Franczyzodawca nie pobiera opłat wstępnych ani miesięcznych. Partner może liczyć na pomoc przy wyborze lokalizacji i negocjacjach warunków najmu. Pracownicy sklepu są szkoleni przez franczyzodawcę w zakresie technik sprzedaży oraz asortymentu MZGZ, natomiast franczyzobiorca ponosi koszt obrandowania sklepu.


NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Jaki biznes się opłaci w 2018? /01.12.2017

Sprawdziliśmy, w jaki biznes warto zainwestować w nadchodzącym roku. Tłumaczymy, jak otworzyć i z sukcesem prowadzić spaghetterię, sklep z bielizną, pączkarnię, agencję Mikołajów, park trampolin oraz firmę sprzedającą kosze prezentowe. Opisujemy też sprawdzone franczyzy z branży usługowej. Radzimy, jak przeprowadzić remanent w firmie.

Franczyza - czym to się je? /27.10.2008

Franczyza to sposób na własny biznes pod znanym logo. Korzystają z niej największe światowe marki, warto więc wiedzieć czym jest biznes na licencji franczyzowej.

Kto może mieć McDonalda? /29.08.2015

Własny McDonald to nieosiągalny cel dla niejednego biznesowego marzyciela. Kto więc może mieć swojego McDonalda? Aneta Czaplicka ma pięć restauracji pod tym szyldem.

Jak odnieść sukces we franczyzie? /01.06.2018

Planujesz inwestycję w biznes franczyzowy? Podpowiadamy czym się kierować, żeby wybrać właściwą franczyzę dla siebie i odnieść sukces w biznesie. Analizujemy czy bardziej opłaca się otworzyć firmę transportową, piwny ogródek, drukarnię internetową czy firmę produkującą pościel. Ponadto prezentujemy 15 sprawdzonych pomysłów na sklep odzieżowy znanej marki. Zdradzamy 10 najczęstszych błędów franczyzobiorców. Radzimy, jakie triki marketingowe opłaca się zastosować, żeby sprzedać więcej. Zbigniew Inglot opowiada nam jak z małej firmy rodzinnej zbudować koncern znany niemal na całym świecie.

Wypożyczalnia samochodów: zysk na czterech kółkach /08.06.2015

Uruchomienie wypożyczalni samochodów jest kosztowne. Jednak wydatek szybko się zwraca, bo za kierownicą pożyczonego auta najczęściej siadają turyści, którzy podczas urlopu nie oszczędzają.