17.01.2016

Jakość jest w cenie

Usługi pralnicze z biegiem czasu staną się coraz bardziej popularne – uważa Gregorio Hernansanz, menedżer działu zagranicznego Pressto Enterprises.

Czy polski rynek jest atrakcyjny dla firm sektora pralniczego?
Oczywiście. Jak długo w danym kraju rozwija się społeczeństwo, tak długo rozwijają się także pewne sektory usług. Polski rynek jest bardzo atrakcyjny, zwłaszcza dla tych graczy, którzy mają do zaoferowania najwyższe standardy. To czynnik kluczowy, jeśli bierze się pod uwagę braki, występujące w obecnej strukturze usług pralniczych. A duża grupa klientów nie jest zadowolona z ich poziomu.

Gregorio Hernansanz, menedżer działu zagranicznego Pressto Enterprises Fot. Pressto

W Polsce istnieje wiele tradycyjnych pralni, ale nie ma takich, które proponują usługi naprawdę wysokiej jakości.
Gregorio Hernansanz, menedżer działu zagranicznego Pressto Enterprises

Jak pan ocenia konkurencję?
W Polsce istnieje wiele tradycyjnych pralni, ale nie ma takich, które proponują usługi naprawdę wysokiej jakości. W Pressto oferujemy nie tylko najwyższej jakości pranie, ale również szeroki wachlarz usług dodatkowych, jak Presstoke (przeróbki i naprawy odzieży), Pressto Torby i Buty lub Pressto Skóra. Poza tym, staramy się dotrzeć do klientów za pośrednictwem dostaw do domu. Klienci mogą zamówić usługi za pośrednictwem naszej aplikacji mobilnej. To wszystko sprawa, że marka Pressto, w porównaniu do obecnej konkurencji, oferuje zupełnie inną koncepcję biznesu.

Czy pana zdaniem Polacy będą coraz częściej korzystać z publicznych pralni?
Istnieje duży zakres potrzeb, których klienci nie są w stanie zaspokoić samodzielnie we własnych domach. Chodzi mi np. o: usuwanie plam, pranie chemiczne, delikatne czyszczenie odzieży na sucho i na mokro, pranie rzeczy o dużych rozmiarach, czyszczenie skóry lub po prostu zwykłe pranie i prasowane. W związku z tym usługi pralnicze z upływem czasu staną się coraz bardziej popularne. Powodem jest m.in. zmiana stylu życia społeczeństwa, w którym czas ma dziś największą wartość.

Jaką propozycję współpracy ma Pressto dla polskich franczyzobiorców?
Nasz system franczyzowy sprawdza się już w ponad 500 pralniach, w 23 krajach na świecie. Mamy kilka modeli funkcjonowania. W Polsce szukamy obecnie masterfranczyzobiorcy, który otrzyma licencję na wszystkie. Sam wybierze ten, który wyda mu się najatrakcyjniejszy. Mogą to być więc pralnie przemysłowe, nastawione na współpracę z hotelami i restauracjami. Inna możliwość to pralnie samoobsługowe. Kolejny model przewiduje otwarcie jednej dużej pralni, czyli tzw. sklepu pilotażowego i kilku butików, czyli punktów przyjmowania i wydawania zamówień. Jesteśmy otwarci na negocjacje warunków umowy. Masterfranczyzobiorca podpisze ją na 10 lat, z możliwością przedłużenia na 10 kolejnych. Do jego obowiązków będzie należała rozbudowa sieci w Polsce na zasadzie subfranczyzy.

Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0