Franczyzodawca TankiKurier.Info proponuje dwa warianty współpracy. W pierwszym comiesięczna stała opłata wynosi 119 zł netto, w drugim trzeba zapłacić jednorazowo 3,5 tys. zł oraz co miesiąc po 89 zł netto.
Wtorek
02.02.2016
TaniKurier.Info uruchomił sześć placówek franczyzowych w ciągu jednego kwartału. Na inwestycję we własny punkt kurierski wystarczy 5 tys. zł.
 

Kurier to jeden z zawodów, które w ostatnich latach przeżywają renesans. Dzieje się tak m.in. dzięki rozkwitowi handlu internetowego. Ale nie tylko – klienci biznesowi często wolą usługi firm kurierskich niż państwowego monopolisty.
– To biznes, który sprawdzi się nie tylko w dużym mieście – przekonuje Mariusz Banaszak, koordynator ds. franczyzy TaniKurier.Info. – Nasz jedyny własny lokal funkcjonuje w Mosinie koło Poznania. To dwunastotysięczne miasteczko, a klientów nie brakuje. Zawsze oczywiście można – i należy – szukać ich też w sąsiednich miejscowościach. My obsługujemy zarówno klientów indywidualnych, jak i biznesowych.

W ostatnich miesiącach 2015 roku firma uruchomiła sześć placówek franczyzowych.
– Szukamy franczyzobiorców we wszystkich województwach. Najbardziej zależy nam w tej chwili jednak na Wielkopolsce – dodaje Mariusz Banaszak.

Potrzebny jest lokal o powierzchni 20-30 m2, usytuowany na parterze, najlepiej z zapleczem i parkingiem dla klientów, aby otworzyć punkt kurierski. Kwota inwestycji zaczyna się od 5 tys. zł. Minimum tyle trzeba wydać na konieczne wyposażenie, czyli biurko, regały i półki na paczki, komputer z drukarką i podłączeniem do internetu oraz wagę z legalizacją. Taka waga kosztuje około 2 tys. zł, można ją też wydzierżawić od franczyzodawcy za 75 zł netto miesięcznie.

Licencjodawca proponuje franczyzobiorcom dwa warianty współpracy. W pierwszym comiesięczna stała opłata wynosi 119 zł netto, w zamian franczyzobiorca otrzymuje m.in. tablicę i cennik pcv, logo, baner reklamowy, własną pozycjonowaną stronę WWW. Natomiast osoby wybierające wariant drugi muszą jednorazowo zapłacić 3,5 tys. zł oraz co miesiąc po 89 zł netto. Franczyzobiorca dostaje wówczas w pakiecie startowym dodatkowo m.in. szyld oraz więcej materiałów promocyjnych np. ulotki, wizytówki, balony, folię na witrynę.
– Nasze punkty osiągają rentowność po 3-4 miesiącach – twierdzi Mariusz Banaszak. – Oczywiście trzeba aktywnie poszukiwać klientów, reklamować się, docierać do nich z informacją. Wtedy można liczyć na szybsze zwroty z inwestycji.

Oprócz rozbudowującej się sieci TaniKurier.Info na rynku funkcjonują też inne kurierskie systemy franczyzowe, m.in.: GLS, e-paka.pl czy DPD Strefa Paczki.


NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Jaki biznes się opłaci w 2018? /01.12.2017

Sprawdziliśmy, w jaki biznes warto zainwestować w nadchodzącym roku. Tłumaczymy, jak otworzyć i z sukcesem prowadzić spaghetterię, sklep z bielizną, pączkarnię, agencję Mikołajów, park trampolin oraz firmę sprzedającą kosze prezentowe. Opisujemy też sprawdzone franczyzy z branży usługowej. Radzimy, jak przeprowadzić remanent w firmie.

Franczyza - czym to się je? /27.10.2008

Franczyza to sposób na własny biznes pod znanym logo. Korzystają z niej największe światowe marki, warto więc wiedzieć czym jest biznes na licencji franczyzowej.

Kto może mieć McDonalda? /29.08.2015

Własny McDonald to nieosiągalny cel dla niejednego biznesowego marzyciela. Kto więc może mieć swojego McDonalda? Aneta Czaplicka ma pięć restauracji pod tym szyldem.

Jak odnieść sukces we franczyzie? /01.06.2018

Planujesz inwestycję w biznes franczyzowy? Podpowiadamy czym się kierować, żeby wybrać właściwą franczyzę dla siebie i odnieść sukces w biznesie. Analizujemy czy bardziej opłaca się otworzyć firmę transportową, piwny ogródek, drukarnię internetową czy firmę produkującą pościel. Ponadto prezentujemy 15 sprawdzonych pomysłów na sklep odzieżowy znanej marki. Zdradzamy 10 najczęstszych błędów franczyzobiorców. Radzimy, jakie triki marketingowe opłaca się zastosować, żeby sprzedać więcej. Zbigniew Inglot opowiada nam jak z małej firmy rodzinnej zbudować koncern znany niemal na całym świecie.

Wypożyczalnia samochodów: zysk na czterech kółkach /08.06.2015

Uruchomienie wypożyczalni samochodów jest kosztowne. Jednak wydatek szybko się zwraca, bo za kierownicą pożyczonego auta najczęściej siadają turyści, którzy podczas urlopu nie oszczędzają.