02.02.2016

Biznes na paczkach

TaniKurier.Info uruchomił sześć placówek franczyzowych w ciągu jednego kwartału. Na inwestycję we własny punkt kurierski wystarczy 5 tys. zł.

Kurier to jeden z zawodów, które w ostatnich latach przeżywają renesans. Dzieje się tak m.in. dzięki rozkwitowi handlu internetowego. Ale nie tylko – klienci biznesowi często wolą usługi firm kurierskich niż państwowego monopolisty.
– To biznes, który sprawdzi się nie tylko w dużym mieście – przekonuje Mariusz Banaszak, koordynator ds. franczyzy TaniKurier.Info. – Nasz jedyny własny lokal funkcjonuje w Mosinie koło Poznania. To dwunastotysięczne miasteczko, a klientów nie brakuje. Zawsze oczywiście można – i należy – szukać ich też w sąsiednich miejscowościach. My obsługujemy zarówno klientów indywidualnych, jak i biznesowych.

Punkt sieci TaniKurier.Info Fot. TaniKurier.Info

Franczyzodawca TankiKurier.Info proponuje dwa warianty współpracy. W pierwszym comiesięczna stała opłata wynosi 119 zł netto, w drugim trzeba zapłacić jednorazowo 3,5 tys. zł oraz co miesiąc po 89 zł netto.

W ostatnich miesiącach 2015 roku firma uruchomiła sześć placówek franczyzowych.
– Szukamy franczyzobiorców we wszystkich województwach. Najbardziej zależy nam w tej chwili jednak na Wielkopolsce – dodaje Mariusz Banaszak.

Potrzebny jest lokal o powierzchni 20-30 m2, usytuowany na parterze, najlepiej z zapleczem i parkingiem dla klientów, aby otworzyć punkt kurierski. Kwota inwestycji zaczyna się od 5 tys. zł. Minimum tyle trzeba wydać na konieczne wyposażenie, czyli biurko, regały i półki na paczki, komputer z drukarką i podłączeniem do internetu oraz wagę z legalizacją. Taka waga kosztuje około 2 tys. zł, można ją też wydzierżawić od franczyzodawcy za 75 zł netto miesięcznie.

Licencjodawca proponuje franczyzobiorcom dwa warianty współpracy. W pierwszym comiesięczna stała opłata wynosi 119 zł netto, w zamian franczyzobiorca otrzymuje m.in. tablicę i cennik pcv, logo, baner reklamowy, własną pozycjonowaną stronę WWW. Natomiast osoby wybierające wariant drugi muszą jednorazowo zapłacić 3,5 tys. zł oraz co miesiąc po 89 zł netto. Franczyzobiorca dostaje wówczas w pakiecie startowym dodatkowo m.in. szyld oraz więcej materiałów promocyjnych np. ulotki, wizytówki, balony, folię na witrynę.
– Nasze punkty osiągają rentowność po 3-4 miesiącach – twierdzi Mariusz Banaszak. – Oczywiście trzeba aktywnie poszukiwać klientów, reklamować się, docierać do nich z informacją. Wtedy można liczyć na szybsze zwroty z inwestycji.

Oprócz rozbudowującej się sieci TaniKurier.Info na rynku funkcjonują też inne kurierskie systemy franczyzowe, m.in.: GLS, e-paka.pl czy DPD Strefa Paczki.