Zarabiaj jako wydawca
MikroTV to dwutygodnik zawierający program telewizyjny dla siedmiu najpopularniejszych stacji tv, krzyżówkę, sudoku oraz kupony rabatowe. Pismo ma 16 stron i jest gazetą reklamową.
Co istotne dla osób nieposiadających zbyt dużego kapitału na start, biznes też można prowadzić w domu. Na początek trzeba tylko mieć komputer i telefon oraz 4 tys. na opłatę licencyjną. Głównym zadaniem franczyzobiorcy jest sprzedaż reklam oraz kuponów rabatowych do gazety.
Przyszły franczyzobiorca MikroTV ma do wyboru trzy warianty współpracy: wariant srebrny, złoty i platynowy. Najdroższy wariant platynowy kosztuje 1199,99 zł miesięcznie i obejmuje pełną obsługę graficzną każdego wydania dwutygodnika franczyzobiorcy. Przy współpracy w wariancie złotym trzeba liczyć się z wydatkiem 499 zł. Obejmuje on pomoc graficzną przy sześciu projektach w miesiącu. Najtańszym – i zarazem najczęściej wybieranym – jest wariant srebrny, za który trzeba zapłacić 299 zł miesięcznie. Przy tej opcji współpracy franczyzobiorca sam we własnym zakresie musi zająć się składem pisma, które będzie kolportował w swoim powiecie.
W ramach opłaty franczyzowej franczyzobiorcy otrzymują wyłączność terytorialną na cały powiat, dostęp do strony intenetowej i aplikacji mobilnej na których mogą zamieszczać sprzedane kupony rabatowe. I co najważniejsze – przygotowane strony redakcyjne, czyli okładkę, program TV oraz krzyżówkę.
– Aplikację wprowadziliśmy po to, by zwiększać przychody naszych franczyzobiorców. Jest to aplikacja z kuponami rabatowymi na systemy android i iOS. Dzięki temu biorcy licencji mogą sprzedawać kupony na samą aplikacje, nie wykorzystując przy tym powierzchni reklamowej w gazecie – mówi Mikołaj Roszczak, franczyzodawca MikroTV.
Franczyzobiorca samodzielnie decyduje o sposobie dystrybucji dwutygodnika. Gazetę można rozdawać przechodniom na ulicach, wrzucać bezpośrednio do skrzynek pocztowych lub zostawiać w sklepach, lokalnych centrach handlowych, na poczcie, w punktach usługowych.
– Z kolportażem nie mamy problemów. Ludzie chętnie biorą darmową gazetę z programem. Przez dwa tygodnie jest ona w ich domach, mają więc dużo czasu żeby zapoznać się z reklamami w niej zawartymi – mówi Mikołaj Roszczak.
Franczyzodawca MikroTV udostępnia potencjalnym franczyzobiorcom sieci szacunkową kalkulację przychodów wyliczoną dla 5 tys. egzemplarzy dwutygodnika. Zakłada ona, że ceny reklam będą się wahać od 150 zł za 1/12 strony do 1,4 tys. zł za ostatnią stronę gazety. Możliwość umieszczenia kuponu rabatowego w wydaniu została wyceniona na 150 zł. Przy sprzedaży 6 całych stron reklam, 7 reklam przy programie TV oraz jednej pół stronicowej reklamy i 12 kuponów rabatowych franczyzobiorca osiągnie przychód na poziomie 12,5 tys. zł. Koszt wydania gazety franczyzodawca szacuje na 1,6 tys. zł (druk 1,3 tys. zł plus opłata abonamentowa 300 zł).
– Zysk franczyzobiorcy może być większy, jeżeli sprzeda więcej reklam lub za wyższą cenę – stwierdza Mikołaj Roszczak.
Aktualnie dwutygodnik MikroTV wydawany jest w Wągrowcu, Chodzieży, Obornikach, Murowanej Goślinie, Gnieźnie, Koninie, Jarocinie, Krotoszynie, Piasecznie, Radomiu i Grodzisku Mazowieckim. Franczyzobiorcy posiadają na te miasta wyłączność terytorialną.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Czy sprzedaż zawsze musi być nachalna? Jak skonstruować efektywny dział sprzedaży we własnej firmie opowiada Andrzej Twarowski z Sandlera, specjalista ds. szkoleń ze sprzedaży.
Franczyzobiorcę MBE z Kędzierzyna-Koźle do współpracy przekonała między innymi szeroka paleta usług firmy. Jak sobie radzi dzisiaj?
Czym naprawdę jest sprzedaż, jakie emocje towarzyszą obu stronom podczas procesu sprzedaży – o tym rozmawiamy z Joanną Procyszyn, trenerem sprzedaży w Sandler Training.
DlaWas.info ma niskie koszty prowadzenia działalności. Co firma oferuje partnerom?
Biura rachunkowe mają dzisiaj prawdziwe żniwa. Jak otworzyć taki biznes we franczyzie?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
McDonald’s w Polsce to 550 restauracji, które w ponad 90 proc. są prowadzone przez lokalnych przedsiębiorców.
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Z wykształcenia nawigator statku, z zawodu pilot samolotu. Konrad Hanc godzi pracę na etacie z prowadzeniem własnego biznesu. Od roku jest franczyzobiorcą sieci Fresh Bike.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
POPULARNE NA FORUM
Gadżety reklamowe - co zamówić?
TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...
Rośnie franczyza spedycyjna
Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...
Copywriting sprzedażowy
A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!
Copywriting sprzedażowy
Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta
Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...
Jak pozycjonować stronę internetową?
Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.
Agencja marketingowa - czy warto?
Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...
Księgowość we własnej firmie
U nas również postawilismy na system do zarządzania zasobami ludzkimi z modułami do fakturowania.