Kawiarnia i lodziarnia na licencji

Obie marki należą do portfolio grupy Lagardere Travel Retail. Pod szyldem So! Coffee działają 54 partnerskie kawiarnie, nie tylko w Polsce, ale też we Francji, Rumunii i Czechach. Natomiast lody sygnowane marką Furore! można zjeść w ośmiu partnerskich lodziarnio-kawiarniach.
Środa
03.02.2016
Właściciel marek So! Coffee oraz Furore! chce rozwijać sieć kawiarni oraz lodziarni zarówno w dużych, jak i małych miastach.
 

Obie marki należą do portfolio grupy Lagardere Travel Retail. Pod szyldem So! Coffee działają 54 partnerskie kawiarnie, nie tylko w Polsce, ale też we Francji, Rumunii i Czechach. Natomiast lody sygnowane marką Furore! można zjeść w ośmiu partnerskich lodziarnio-kawiarniach. Pierwsze lokale franczyzowe mają powstać w tym roku.
Nie podejmujemy pochopnych decyzji, wnikliwie analizujemy dane rynkowe i działamy tak, by zapewnić maksymalny efekt biznesowy i wizerunkowy – mówi Grzegorz Łyczak, kierownik regionalny w Lagardere Travel Retail. Dlatego stawiamy na zrównoważony rozwój, planując w 2016 roku w przypadku kawiarni So! Coffee, otwarcie czterech lokali partnerskich oraz minimum trzech lokali franczyzowych. Natomiast w przypadku lodziarnio-kawiarni Furore! zamierzamy otworzyć siedem lokali, w tym dwa franczyzowe.

Inwestycja na start

W przypadku obu konceptów licencjodawca nie chce ograniczać się tylko do dużych miast. W grę wchodzą także te średnie i małe – wszystko zależy od ich potencjału. Natomiast jeśli chodzi o konkretne lokalizacje, to franczyzodawca preferuje galerie handlowe oraz główne ulice.

W obu konceptach otwierać można albo pełnometrażowe kawiarnie (o powierzchni 60-90 m2), albo wyspy handlowe (40 m2) – choć ten format raczej dedykowany jest marce Furore!. W przypadku So! Coffee całkowita kwota inwestycji zaczyna się od 290 tys. zł, natomiast w lodziarnio-kawiarnię Furore! trzeba zainwestować min. 240 tys. zł.
Część inwestycji, jak sprzęt gastronomiczny, meble ruchome mogą być finansowane leasingiem – dodaje Grzegorz Łyczak. – Natomiast gotówka potrzebna jest na pokrycie kosztów szeroko rozumianych prac budowlano-wykończeniowych oraz na zatowarowanie lokali.

Opłaty wstępne wynoszą 30 tys. zł, miesięczne opłaty franczyzowe to 5 proc. od obrotu netto. Nie ma opłat na fundusz marketingowych. Franczyzodawca zapewnia trzytygodniowe, kilkuetapowe szkolenie: baristyczne, sprzedażowe, z bezpieczeństwa żywności. Odbywa się ono w Centrum Szkoleniowym i funkcjonujących lokalach partnerskich.
Franczyzobiorca otrzymuje też podręcznik operacyjny, technologiczny i architektoniczny projekt lokalu, jego aranżację, system do prowadzenia sprzedaży – wylicza Grzegorz Łyczak. – Ma zapewniony ogólnopolski marketing całej sieci, bieżące wsparcie operacyjne. Korzysta ze sprawdzonych przez licencjodawcę dostawców.
Według raportu firmy badawczej Euromonitor International polski rynek kawy już w 2013 roku był wart 5,27 mld zł. Prognozy na 2015 i 2016 rok zakładały wzrost o ponad 1 proc. rocznie. Według analityków, w 2016 roku przychody kawiarni sięgną prawie 517 mln zł.


POPULARNE NA FORUM

Franczyza od McDonald’s

Hello, You are doing great job. Do you guys have any idea how to take franchise of Penn Station. Penn Station Menu is just awesome i am having great business opportunity please...

1 wypowiedzi
ostatnia 20.07.2018
Otwieramy kebab

Jeśli szukasz sprawdzonego sprzętu kuchennego, czy również innych elementów wyposażenia a nawet chemii profesjonalnej to sprawdź koniecznie GastroNet24. Pomimo ogromnego...

12 wypowiedzi
ostatnia 19.07.2018
Otwieramy kebab

The good prices and the great variety of homedepot.com/survey products characterize the franchises and branches of the store. The monthly online catalog offers discounts and...

12 wypowiedzi
ostatnia 18.07.2018
Otwieramy kebab

The good prices and the great variety of homedepot.com/survey products characterize the franchises and branches of the store. The monthly online catalog offers discounts and...

12 wypowiedzi
ostatnia 18.07.2018
Otwieramy kebab

The good prices and the great variety of homedepot.com/survey products characterize the franchises and branches of the store. The monthly online catalog offers discounts and...

12 wypowiedzi
ostatnia 18.07.2018
Lody idą w Polskę

Świetny pomysł, mam nadzieje, że takie lody znajdą się również w http://wadowice.biz

1 wypowiedzi
ostatnia 13.07.2018
Yerba MaTe

Cześć, mam pytanie o słynną Yerbe, czy ktoś z was pije może na forum sobie ? znalazłem fajny sklep https://ymt24.pl/ w którym mają wszystko co potrzebne do Yerba MaTe...

1 wypowiedzi
ostatnia 06.07.2018
Bar z kanapkami

Zdecydowanie odradzam SUBWAY jako sposób na biznes. Apeluję - omijajcie tę firmę z daleka! Zainwestowaliśmy wraz z mężem w działający lokal, który okazał się...

1 wypowiedzi
ostatnia 02.07.2018