Z korporacji do lodziarni

Maciej Siniło ma wieloletnie doświadczenie w bankowości.
– Pracowałem w korporacji. Ale od zawsze chciałem założyć własną firmę – opowiada. – Razem z kolegą, Szymonem Odjasem, mieliśmy na to odłożone pieniądze. Szukałem biznesu o szybkiej stopie zwrotu.
Pan Maciej sprawdzał różne systemy franczyzowe, obserwował rynek. Jako że sam pochodzi z Białegostoku, to nic dziwnego, że wpadła mu w oko oferta także wywodzących się z tego miasta Lodów Bonano. Obaj ze wspólnikiem spotkali się z właścicielem sieci i po omówieniu warunków nawiązali współpracę.
Sprawdzony biznes
Razem ze wspólnikiem w 2014 roku otworzyli cztery pierwsze punkty z lodami – świderkami, sprzedawanymi z okienka. Na teren swojej działalności wybrali województwo pomorskie i kujawsko-pomorskie.
– Te cztery punkty były trochę na próbę – nie ukrywa Maciej Siniło. – Chcieliśmy się nauczyć tego biznesu. Ale też takim budżetem wtedy dysponowaliśmy. Czy nie bałem się faktu, że to tylko sezonowy interes? Nie. Sprawdziłem wszystko pod kątem liczb, możliwego zarobku. Wiedzieliśmy, no co możemy liczyć i to nas satysfakcjonowało.
Punkty ruszyły od kwietnia. Przez cały sezon pan Maciej wraz ze wspólnikiem doglądali wszystkiego. Nie było lekko, bo obaj równocześnie pracowali na etatach. Ale sezon się udał. Gdy we wrześniu podliczyli zyski, zdecydowali, że całe przeznaczą na inwestycję w kolejne punkty z Lodami Bonano. W 2015 roku uruchomili 13 nowych.
– Nie chcieliśmy po prostu przejeść tych zysków. A na życie zarobiliśmy w etatowej pracy – tłumaczy Maciej Siniło. – Tylko na kolejny sezon zatrudniliśmy już menedżerkę, która odpowiadała za prawidłowe funkcjonowanie punktów.
Lodziarnie do wyboru
Lodziarnie można otwierać w kilku formatach. Uruchomienie lokalu stacjonarnego to koszt ok. 16 tys. zł. O wiele mniejszym kosztem będzie natomiast uruchomienie samego okienka sprzedażowego. Na wyspę lodową w galerii handlowej należy natomiast przeznaczyć od 15 do 30 tys. zł. Jest też wersja Bonano Holiday, czyli sprzedaż lodów z małego kontenera lub budki, wielkości min. 5 m2. Najnowszy format to Lodobus, czyli przyczepa gastronomiczna, która sprawdzi się w kurortach turystycznych, albo na miejskich deptakach czy w parkach.
– W ofercie posiadamy dwie wersje Lodobusa: standard w cenie 80 tys. zł i premium za 90 tys. zł netto. Są to ceny busów z pełnym wyposażeniem obejmującym maszynę do lodów, granitor, ekspres, bemar, gofrownicę i monitoring – mówi Radosław Charubin, właściciel sieci Lody Bonano. – Dodatkowo w tym roku będzie można dzierżawić Lodobus za 7,9 tys. zł netto miesięcznie w wersji standard lub za 10 tys. zł netto w wersji premium.
Opłaty franczyzowe wynoszą 600 zł miesięcznie i płaci się je tylko w sezonie sprzedażowym. Wyjątkiem jest wyspa handlowa – tu opłaty w wysokości 400 zł płaci się przez cały rok.
Największy wydatek w przypadku uruchamiania lodziarni to zakup maszyny do lodów – kosztuje ok. 34 tys. zł.
– Mając świadomość, że może to być dość duże, jednorazowo obciążenie finansowe, wprowadziliśmy możliwość zakupu maszyny na raty, dzierżawy urządzenia lub jego leasingowania – dodaje Radosław Charubin.
Wszystkie punkty, należące do Macieja Siniło i jego wspólnika działają wyłącznie od kwietnia do września. Wszystkie też, zgodnie z koncepcją sieci, znajdują się w niewielkich miastach do 30 tys. mieszkańców. W tym roku też się otworzą. Ale panowie postanowili jeszcze mocniej wejść w lodowy biznes.
– Zrezygnowałem z pracy. Inwestujemy w nowy koncept franczyzowy, czyli Wytwórnię Lodów „U lodziarzy” – mówi Maciej Siniło. – To marka premium, przeznaczona dla większych miast. Będziemy rozwijać oba koncepty równolegle.
ZOBACZ W KATALOGU






























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Franczyzobiorczyni McDonald's przegrała w Naczelnym Sądzie Administracyjnym spór ze skarbówką i musi zwrócić zaległy podatek VAT. Czy to zła wróżba dla innych biorców licencji?
Sieć Biesiadowo liczy już 120 lokali. Licencjodawca kusi franczyzobiorców niską kwotą inwestycji na start.
Grupa Sfinks kupi całą sieć Fabryka Pizzy. Do tej pory otwierała pizzerie jako masterfranczyzodawca.
Sieć Meat&Fit uruchomiła kolejny lokal, tym razem w Krakowie. Gdzie i za ile można otworzyć bistro z burgerami?
Dmytro Linnik już kilka dni po otwarciu pierwszej pizzerii pod szyldem New York Pizza Department zaczął myśleć o inwestycji w kolejną. Czy to była dobra decyzja?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Franczyza to sposób na własny biznes pod znanym logo. Korzystają z niej największe światowe marki, warto więc wiedzieć czym jest biznes na licencji franczyzowej.
Marka Coccodrillo oprócz tradycyjnych sklepów uruchamia też placówki sezonowe. Pierwsze zaczynają działać już w kwietniu.
Branżę kurierską zarówno na świecie, jak i w Polsce cechuje dynamiczny rozwój. Czy to jest biznes dla Ciebie?
Teletorium unowocześnia swój model sprzedaży, wprowadzając m.in. wirtualnego sprzedawcę. Co zyskają na tym franczyzobiorcy?
Zanim zainwestujemy we własny biznes spróbujmy oszacować jego rentowność.
POPULARNE NA FORUM
Subway podsumowuje rok
Szczerze Państwu współczuje, dziękuję za informacje i życzę zdrowia
Wynajem kelnerów
Witam Co myślą Państwo o biznesie "wynajem kelnerów" do różnych lokali gastronomicznych (głównie myślę tutaj o hotelach gdzie ciągle potrzebują pracowników do...
Jedzenie na zamówienie
Warto mieć na uwadze firmę, która trudni się produkcja jak i sprzedażą warzyw świeżych, jak również przetworzonych. My do firmy zamawiamy do tej- www.intermaxphu.pl ....
Jedzenie na zamówienie
Jeśli chodzi o pizzę nic nigdy nie przebije pizzerii Amar! Ich pizza na dowóz w Bydgoszczy to najlepszy fast food w mieście. Lubię spotkać się ze znajomymi i zjeść...
Subway podsumowuje rok
Zdecydowanie odradzam SUBWAY jako sposób na biznes. Apeluję - omijajcie tę firmę z daleka! Zainwestowaliśmy wraz z mężem w działający lokal, który okazał się...
Subway - kanapki
Zdecydowanie odradzam SUBWAY jako sposób na biznes. Apeluję - omijajcie tę firmę z daleka! Zainwestowaliśmy wraz z mężem w działający lokal, który okazał się...
Catering dietetyczny Na Zdrowie - opłacalna inwestycja?
Jak można sobie pozwolić na taką opcję to dlaczego nie? Po zmianie pracy nie miałam kompletnie czasu na gotowanie bo ilosć obowiązków mnie przytłoczyła, ale chciałam...
Strona internetowe dla gastronomii i cateringu
Ciekawe propozycje daliście na temat asortymentu gastronomicznego. Nie jest to łatwy dział i są dość spore różnice cenowe i jakościowe. Według mnie w tej branży...