17.01.2016

Złote rączki kobiet

Coraz więcej kobiet lubi majsterkować. Panie coraz odważniej wykonują prace, które wcześniej były domeną mężczyzn. Nowy trend korzystnie wpływa na obroty rynku i rozwój sieci Bricomarché.

Według raportu przeprowadzonego przez Millward Brown na zlecenie Bricomarché, ponad 1/3 ankietowanych pań deklaruje większe zaangażowanie w prace remontowe i dekoracyjne niż pięć lat temu. Ponad 3/4 respondentek potrafi nie tylko wymienić żarówkę czy przesadzić kwiaty, ale także udrożnić zatkany zlew, czy pomalować ściany. Sklepy z wyposażeniem wnętrz i artykułami remontowymi zyskują nową grupę klientów, co przekłada się na obroty.

Bricomarche w Darłowie.

Do 2020 roku Muszkieterowie chcą otworzyć 180 nowych supermarketów Bricomarché.

– Z naszego badania wynika, że trendy w Polsce się zmieniają i przekonanie o tym, że prace i tematyka remontowa nie są domeną kobiet, jest coraz bardziej mylne. Dotyczy to szczególnie młodych pań – komentuje Michał Biskup, koordynator badania z Millward Brown.

Zdaniem Elizy Orepiuk-Szymura, kierownika dyrekcji komunikacji i informacji Grupy Muszkieterów, panuje ogólnie dobra koniunktura w branży wyposażenia wnętrz. W aglomeracjach ożył rynek deweloperski przez co przybywa nowych lokali. A ci, którzy kupili mieszkania 10 lat temu, w okresie boomu, teraz przymierzają się do ich remontu.

Muszkieterowie obserwują również rozwój branży w mniejszych miastach od 30 tys. mieszkańców, gdzie dostęp do artykułów budowlanych, wyposażenia wnętrz i urządzania ogrodów jest wciąż ograniczony.

Chcemy skorzystać z niszy, zwłaszcza że rynek ma ogromny potencjał. Liczba małych miast w Polsce jest o wiele większa w stosunku do dużych miejscowości. Jest więc o co walczyć – mówi Eliza Orepiuk-Szymura. Do 2020 roku Muszkieterowie chcą otworzyć 180 nowych supermarketów Bricomarché. Aktualnie w Polsce działa 122 sklepów.

Grupa Muszkieterów, największa sieć franczyzowa w kategorii supermarketów spożywczych i typu „dom i ogród” w Polsce, jest zrzeszeniem ponad 270 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu dom i ogród Bricomarché.

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0

Magdalena Kurda

doradca we franczyzie
Napisz do autora