02.03.2016

Dodatkowe przychody z gabloty

Gabloty z biżuterią Ada Plus to sposób na poszerzenie oferty. Można je wstawić do sklepu z odzieżą, bielizną czy kosmetykami. Wystarczy zainwestować 2 tys. zł.

Firma jubilerska Ada Plus ma jeden pełnowymiarowy sklep franczyzowy, w Toruniu. Reszta punktów działa w systemie partnerskim.
– W 2015 roku osiągnęliśmy ogromny wzrost sprzedaży, na poziomie 20-30 proc. – mówi Marzena Łyszcz, dyrektor handlowy w Ada Plus. – Miały na to wpływ atrakcyjne ceny kruszców, które przełożyły się na równie atrakcyjne ceny wyrobów jubilerskich.

Stoisko Ada Plus Fot. Ada Plus

W Polsce działa 980 stoisk marki Ada Plus.

System partnerski to propozycja dla osób, które już prowadzą sklep, np. wielobranżowy, odzieżowy, z upominkami czy kosmetykami, w miejscowości liczącej od 15 tys. mieszkańców. Wystarczy wygospodarować miejsce na gablotę ze srebrną biżuterią. Ada Plus dostarcza meble, natomiast partner musi zainwestować w biżuterię. Zatowarowanie jednej gabloty to koszt zaczynający się od 2 tys. zł. Ta forma współpracy z Ada Plus cieszy się dużą popularnością. Ubiegły rok sieć zakończyła liczbą 980 tego typu punktów w całym kraju. Franczyzodawca nie pobiera opłaty wstępnej, ani żadnych opłat miesięcznych. Oczywiście partnerzy są zobowiązani zaopatrywać się w biżuterię u licencjodawcy.
– Partner zarabia na marży handlowej, którą sam ustala – dodaje Marzena Łyszcz. – My nie narzucamy cen minimalnych, partner dostosowuje ceny do możliwości i uwarunkowań lokalnego rynku.

Osoba zainteresowana otwarciem sklepu franczyzowego (bo istnieje też taka forma współpracy z Ada Plus), na sam towar musi przeznaczyć około 50 tys. zł, przy lokalu wielkości 15 m2 (do tego należy doliczyć koszty adaptacji lokalu). Ten format jest przeznaczony dla miast powyżej 50 tys. mieszkańców. Zalecane lokalizacje to galerie handlowe lub główne ciągi piesze. W tym drugim przypadku sklep powinien mieścić się na parterze i mieć witrynę.