16.03.2016

Lodziarnia w dużym mieście

Franczyzodawcy Lodów Bonano stworzyli nowy koncept lodziarni. Czy lody „z okienka” przyjmą się także w kategorii premium?

Sieć Lody Bonano liczy ponad 230 lokali. Wytwórni Lodów Prawdziwych „U lodziarzy” będzie kilkanaście. Pierwsze lodziarnie powstały wiosną ubiegłego roku w Białymstoku i Augustowie. Twórcy nowej franczyzowej marki, choć docelowo chcą być obecni we wszystkich największych miastach kraju, podkreślają, że nie należy oczekiwać, iż liczba lodziarni będzie tak oszałamiająca jak w przypadku Lodów Bonano. W nadchodzącym sezonie lodów Wytwórni będzie można spróbować w Warszawie, Poznaniu, Gdańsku, Gdyni, Kołobrzegu, Stalowej Woli, Ełku oraz Grodnie.

Ludzie stoją w kolejce po lody Fot. Wytwórnia Lodów Prawdziwych

Wytwórnia Lodów Prawdziwych to lodziarnie z kategorii premium, choć produkty, wzorem Lodów Bonano, sprzedawane są przez „okienko”. "U lodziarzy" serwowane są oryginalne smaki lodów produkowanych na bazie przedwojennej receptury znalezionej na strychu jednego z współwłaścicieli konceptu.

– W tej chwili intensywne prace adaptacyjne trwają też w Olsztynie, Łomży, Suwałkach i Białymstoku, gdzie będzie to już trzecia lodziarnia pod tym szyldem. W tych miastach otwarć spodziewamy się w pierwszej kolejności – zaznacza Paulina Daniłowicz, menedżer rozwoju sieci U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Prawdziwych.

Wytwórnie Lodów Prawdziwych powstały z myślą o większych miastach liczących przynajmniej 70 tysięcy mieszkańców. Do otwarcia potrzebny jest lokal o powierzchni minimum 30 m2, znajdujący się w centrum, bezpośrednio przy ulicy, obowiązkowo na parterze i z witryną, w której istnieje możliwość montażu okienka sprzedażowego. Jedna z lodziarni w Białymstoku znajduje się na terenie galerii handlowej, co umożliwia prowadzenie biznesu przez cały rok.

Minimalny koszt inwestycji, jaki trzeba ponieść to ok. 50 tys. zł. Podobnie jak w przypadku konceptu Lody Bonano, nie ma żadnych opłat wstępnych za przyłączenie się do sieci czy opłat uzależnionych od wielkości obrotu. Zamiast tego jest jedna, stała, comiesięczna opłata franczyzowa w wysokości 800 zł, uiszczana jednak tylko w sezonie.

Franczyzodawca nie wymaga doświadczenia w branży lodowej, za to oferuje wsparcie dla zainteresowanego współpracą partnera. W ramach umowy, można liczyć na doradztwo w zakresie wyboru lokalu, wyłączność terytorialną, projekty technologii produkcyjnej i instalacji sanitarnej, a także pomoc marketingową.

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0

Karolina Kazuła

doradca we franczyzie
Napisz do autora