Carrefour chce rosnąć jak dotychczas

Carrefour w swojej ofercie mocno stawia na asortyment marek własnych. Liczy on łącznie ok. 3 tys. pozycji.
Czwartek
24.03.2016
Francuska marka planuje otworzyć 100 sklepów franczyzowych w 2016 roku. To tyle, ile wynosi średnia z ostatnich 5 lat.
 

Franczyza handlowa wciąż żyje w niepewności w związku z zapowiadanym przez rząd podatkiem od sieci. Rząd wycofał się wprawdzie z planów opodatkowania konceptów franczyzowych, ale ostateczny kształt postanowień nie jest znany i jeszcze wiele może się zmienić. Taka sytuacja nie sprzyja rozwojowi branży, ale najwięksi gracze radzą sobie dobrze. Niedawno Eurocash poinformował o przejęciu sieci należących do Eko Holdingu, teraz o swoich dokonaniach i planach opowiedział zarząd Carrefour.

Convenience nakręca rozwój

W 2015 roku francuski koncern otworzył w Polsce jeden nowy hipermarket, dwa supermarkety oraz blisko 120 sklepów osiedlowych. We franczyzie udostępnia trzy koncepty: Express Minimarket (231 sklepów), Express Convenience (139) oraz Globi (165). Marki te różnią się specyfiką lokalizacji i aranżacji wnętrza, o czym można więcej można przeczytać na portalu Lokalnabiznes.pl. Na osiedlach działają też należące do grupy Carrefour sklepy Galeria Alkoholi.
– Sklepy osiedlowe są niewątpliwie najbardziej dynamicznie rozwijającym się segmentem polskiego rynku. Za ich sukcesem stoją zmiany w zachowaniach klientów, którzy chcą robić codzienne zakupy szybko, po drodze do pracy lub domu – mówi Francois Vincent, dyrektor ds. supermarketów i sklepów convenience.

– Carrefour rozwija franczyzę w Polsce od przeszło 5 lat, otwierając rocznie średnio około 100 nowych sklepów. W 2015 roku, kolejny rok z rzędu, udało się nam się utrzymać założone tempo rozwoju sieci – dodaje Marek Lipka, dyrektor ds. franczyzy i sklepów convenience.

Zmiany, zmiany

Ubiegły rok upłynął w grupie Carrefour również na modernizacji formatu supermarketowego. Na podstawie nowych modeli sklepów przeprowadzono remodelling 50 placówek. Zmiany dotyczyły zarówno urządzenia i wystroju lokali (nowe logo „Market”), jak i oferty asortymentowej (więcej produktów świeżych i leków bez recepty, artykuły szkolno-biurowe, tekstylia).
– W 2016 roku zamierzamy kontynuować zmiany rozpoczęte w roku ubiegłym. W szczególności dotyczy to ciągłego rozwoju formatów i konceptów sklepowych oraz zapewnienia najlepszej oferty produktowej, w najniższych cenach i dopasowanej do lokalizacji obiektu. Naszym priorytetem pozostanie także utrzymanie wysokiego tempa zarówno w zakresie modernizacji, jak i otwarć sklepów – mówi Guillaume de Colonges, prezes Carrefour Polska.

Agenci i młodzież

Carrefour wprowadził do oferty dwie nowe formy współpracy. Obok tradycyjnej franczyzy można skorzystać też z modelu agencyjnego, w ramach którego to Carrefour jest głównym inwestorem – posiada prawa do lokalu i opłaca koszty związane z jego adaptacją i wyposażeniem. Ajent nie ponosi żadnych kosztów inwestycji – jego głównym zadaniem jest prowadzenie sklepu zgodnie ze standardami firmy. Carrefour wychodzi też do młodych ludzi, którzy dopiero wchodzą na rynek pracy. Chce im zaoferować elastyczne warunki, jeśli chodzi o wymagany przez sieć wkład własny. Wysokość tego wkładu jest indywidualnie oceniana według możliwości i potencjału rozwojowego młodego przedsiębiorcy. Franczyzodawca może dołożyć młodym partnerom nawet do kilkudziesięciu tys. zł na rozwój sklepu w formacie convenience.

W grudniu 2015 roku Carrefour uruchomił internetowy kanał sprzedaży  sklep eCarrefour.pl, w którym oprócz artykułów spożywczych dostępna jest też oferta RTV i AGD. Pod francuskim szyldem działają też 43 przysklepowe stacje paliw.


Grzegorz Morawski
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

sklepy spożywcze

Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...

7 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2024
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami

Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...

1 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2023
Nagrodzeni franczyzobiorcy

Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....

1 wypowiedzi
ostatnia 03.02.2023
sklepy spożywcze

Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.

7 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2022
Jubileuszowy sklep

Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów

1 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022
Nowe warunki współpracy dla franczyzobiorców

Widzę ,że przestępczość zorganizowana od nowego roku w natarciu na Franchising.pl:)

1 wypowiedzi
ostatnia 27.01.2022
Franczyza, która daje niezależność

No no i tutaj polecę jutrzejszy program Anity Gargas. Redakcjo opamiętajcie się i przestańcie promować reklama i tekstami natywnymi przestępczość zorganizowana....

1 wypowiedzi
ostatnia 26.01.2022